וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק הראשונה של ח"כ בועז ביסמוט - נגד העיתונות

עודכן לאחרונה: 22.1.2023 / 17:33

לפי ההצעה, הקלטה של אדם ברבים ללא ידיעתו תהפוך לעוולה אזרחית ופלילית. המוקלטים המפורסמים האחרונים היו יאיר נתניהו שהוקלט בזמן ששוטט עם חברים בין מועדוני חשפניות, וכן הרב גיא חוברה וישראל בכר, שהוקלטו בשיחה נגד גנץ בבחירות 2020

ארגון העיתונאים: "העובדה כי זו היא הצעת החוק הראשונה שמגיש מי שהיה עיתונאי שנים רבות ועורך ראשי של עיתון רב תפוצה היא מדהימה ולא תאומן"

ח"כ בועז בימסוט, לשעבר פאנליסט ב"אולפן שישי" ועורך עיתון "ישראל היום" במשך 5 שנים, בזמן העיתון היה מגויס כולו לתמיכה ביו"ר הליכוד נתניהו, הגיש את הצעת החוק הראשונה שלו כחבר כנסת - וקשה שלא לראות כיצד אם תעבור, לא תפגע בחופש העיתונות.

ביסמוט הגיש תיקון להצעת חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1991 במסגרתה הוא מבקש להוסיף להגדרה "מהי פגיעה בפרטיות" גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים הנוגעת למידע רגיש כהגדרתו בפרק ב' לחוק, ושלא בהסכמת האדם. בהתאם, מוצע לקבוע כי גם מעשה זה יהווה עוולה אזרחית ועבירה פלילית.

ביסמוט אמר: "בעידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה בעניינים רגישים ואינטימיים של אדם תחשב גם היא פרסום שמהווה פגיעה בפרטיות ובצנעת הפרט".

בועז ביסמוט, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
בועז ביסמוט, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

מדובר בתיקון שיחול על שיחות שפוגעות בפרטיות בפרסום מידע רגיש, ככל הנראה בדומה לזו שהתקיימה בזמנו בין בנו של רה"מ, יאיר נתניהו, בזמן ששוטט יחד עם חבריו - בהם בנו של איש העסקים קובי מימון - ברכב השרד של ראש הממשלה בין מועדני חשפניות והוקלט.

מקרה זכור נוסף הוא של הקלטה בין "הרב" גיא חוברה והיועץ האסטרטגי ישראל בכר בסבב הבחירות הראשון בשנת 2020, סבב שהוביל לפלונטר הפוליטי בשלוש השנים האחרונות. לפני הבחירות חשף הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל, הקלטה ובה נשמע ישראל בכר יועצו של יו"ר כחול לבן בני גנץ מצטט את ח"כ עומר ינקלביץ האומרת כי גנץ "טיפש, אפס מאופס, לא מתאים לו להיות ראש ממשלה". בכר עצמו התבטא כי "גנץ מסוכן לעם ישראל" וכי "אין לו אומץ לתקוף באיראן". מי שהעביר את ההקלטה ואף הקליט אותה בעצמו כך התברר, היה הרב גיא חוברה.

מאוחר יותר חשפה מגישת "עובדה", אילנה דיין, הקלטות המעידות כי נתניהו ידע לכאורה על דבר פרסום הקלטת של בכר למרות שטען אחרת.

ארגון העיתונאים מסר בתגובה: "הארגון דוחה בכל תוקף את הצעת החוק של ח"כ בועז ביסמוט, המגבילה את חופש העיתונות ופוגעת בציבור הרחב. חלק מעבודתנו הוא פרסום הקלטות שלעיתים חושפות את מה שגורמים שונים מעדיפים שיישאר בחדרי חדרים - מעסקאות אפלות ומושחתות ועד עוולות שנעשות כלפי חלשים - ילדים, קשישים ואוכלוסיות מוחלשות אחרות. מסירת הזכות לאישור, או איסור ההקלטה, בידי המוקלט היא מתן פרס למושחתים ולמחוללי עוולות. העובדה כי זו היא הצעת החוק הראשונה שמגיש מי שהיה עיתונאי שנים רבות ועורך ראשי של עיתון רב תפוצה היא מדהימה ולא תאומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully