וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשך ההקלות לערוץ 14 ושאר הערוצים הייעודיים: הסרת חובות לשנה נוספת

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 16:25

משרד התקשורת מאריך את ההקלות שניתנו בשנת 2018 לערוצים "זעירים" בשנה נוספת, זאת "עד חקיקה לאסדרת השוק". בפועל, בערוץ דווקא מתגאים רבות בכך שעוקפים לעיתים בהישגים את רשת 13. המשמעות: חיסכון של מיליוני שקלים לשנה לעומת הערוצים הגדולים

כשנה לפני כן, מועצת הכבלים והלווין בראשות ד"ר יפעת בן חי שגב, אישרה לערוץ 20 (כיום 14) לשדר חדשות באופן מלא - זאת בתנאים מקלים לעומת הערוצים המסחריים

במשרד התקשורת מאריכים בשנה נוספת את ההקלות שניתנו לערוץ 14, בהן הסרת החובות הרגולטוריות בדמות הפקות מקור וכיוצ, כפי שדורש החוק.

כיום, קשת ורשת משקיעות בתוכן מדי שנה קרוב למיליארד שקל בכל לוח השידורים שלהן, מתוכם עומדות החובות הרגולטוריות שלהן על כ-15% השקעה בסוגה עלית מסך ההכנסות (מאות מיליוני שקלים בשנה לקשת ורשת). מעבר לכך, משלמות בעלות הרשיון כ-24 מיליון שקלים בשנה כל אחת, תשלום שערוץ 14 אינו נדרש לשלם. מחויבות נוספות של קשת ורשת על פי חוק הן תקציב חדשות מוגדר בחוק של מינימום 70 מיליון שקל, מינימום 50% הפקות חוץ ועשרות כללים נוספים שיש לעמוד בהם.

בפברואר 2018, נחקק מחדש חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (תיקון מס' 44), ובו נקבעה הוראת מעבר לבעל רישיון משדר ערוץ ייעודי שקיבל רישיון זעיר או זעיר ייעודי. בהתאם להוראה, על בעל רישיון זעיר או זעיר ייעודי, יחולו מספר הקלות ביחס לאסדרה החלה על בעלי רישיון לשידורי טלוויזיה מכוח חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, וזאת לתקופה קצובה של 5 שנים. מטרת הוראת המעבר של תיקון מס' 44 הייתה לצמצם את הרגולציה החלה על בעלי רישיונות אלו בשל היותם בעלי היקף הכנסה מצומצם או בשל ייעודם הציבורי, לפי העניין. בפועל, כך לפי הערכות, מטרת החקיקה הייתה להיטב עם ערוץ 14 - הנחשב למגויס עבור צרכיו של נתניהו, ולאפשר לו לפעול ללא חסמים דומים.

כשנה לפני כן, מועצת הכבלים והלווין בראשות ד"ר יפעת בן חי שגב, אישרה לערוץ 20 (כיום 14) לשדר חדשות באופן מלא - זאת בתנאים מקלים לעומת הערוצים המסחריים.

רענן שקד נגד יאיר נתניהו/באדיבות ערוץ 14
עם זאת, כיום, על רקע העליה המשמעותית בהיקף הצפייה בערוץ 14, הוא לעיתים אף עוקף הערוצים המסחריים הגדולים

בעוד כחודש אמורה להסתיים תקופת המעבר של תיקון 44. משמעות הדבר היא שעל בעלי הרישיונות הזעירים והזעירים הייעודיים יחולו חובות רגולטוריות בדומה לחובות החלות על ערוצים מסחריים מרכזיים (ערוצי הברודקאסט).

כיום הערוצים "עכשיו 14" ו-"ערוץ 24" הם בעלי רישיון זעיר כהגדרתו בחוק הרשות השנייה והערוצים "הלא TV" ו-"ערוץ 9" הם בעלי רישיון זעיר ייעודי כהגדרתו בחוק הרשות השנייה. עם זאת, כיום, על רקע העליה המשמעותית בהיקף הצפייה בערוץ 14, הוא לעיתים אף עוקף הערוצים המסחריים הגדולים.

במשרד התקשורת מציינים כי המהלך נעשה בשל בחינת המלצות ועדת פולקמן (שאת רובן אימץ שר התקשורת הקודם יועז הנדל). כזכור, הוועדה מונתה לצורך גיבוש המלצות לשר התקשורת בנושא עקרונות האסדרה הרלוונטיים לתחום השידורים, בהינתן המגמות המתפתחות בארץ ובעולם.

עוד אומרים כי "עד לסיום הליכי החקיקה לאסדרת תחום השידורים ולאור חשיבות קיומם של הערוצים בעלי רישיון זעיר וזעיר ייעודי מוצע בהצעת חוק זו, להאריך את "תקופת המעבר" הקבועה בסעיף 71 לחוק הרשות השנייה, לשנה נוספת".

מערוץ 14 נמסר בתגובה: צר לנו שמשרד התקשורת בוחר להרוויח זמן על ידי דחיית המצב בשנה במקום לטפל בכשלי השוק שפועלים לטובת הזכיינים הגדולים, קשת ורשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully