וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקירנית בחדשות 13 טוענת: הוטרדתי מינית ע"י כתב בכיר בחברה

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 19:44

סערה בחדשות 13 סביב תלונה של תחקירנית על הטרדה מינית מילולית על ידי כתב בכיר - טענה שנכון לשלב זה מסרבים בהנהלת החברה להגדיר כהטרדה, והועברה לבדיקה חיצונית. עוה"ד של העובדת: "עצוב לראות שהנהלת ערוץ 13 מדליפה מידע מסולף לעיתונאים"

בדרך חזרה למלון בו שהו, בעת שהכתב הבכיר היה בגילופין, התקשר עורך המהדורה לברר כיצד היו הצילומים. בתשובה, הכתב שיבח את תוצרי עבודתם, והוסיף כי כל המבלים במועדון "רצו לזיין אותה"

בלעדי: סערה בחדשות 13 סביב תקרית חריגה שהובילה לתלונה של תחקירנית בחברה בפני ההנהלה על הטרדה מינית מילולית על ידי כתב בכיר בחברה - טענה שנכון לשלב זה בחדשות 13 הודפים, והועברה לבדיקה חיצונית של שופטת בדימוס.

טענת התחקירנית מתבססת על תקרית חריגה שאירעה במהלך סיקור משותף אליו נשלחה יחד עם צלם והכתב הבכיר - שהנו מוכר וותיק בחברה. לפי גורמים בחברת החדשות, במסגרת הכנת הכתבה, השלושה שהו מטעם המערכת במועדון והתערו עם המבלים בו. בדרך חזרה למלון בו שהו, בעת שהכתב הבכיר היה בגילופין, התקשר עורך המהדורה לברר כיצד היו הצילומים. בתשובה, הכתב שיבח את תוצרי עבודתם, והוסיף כי כל המבלים במועדון "רצו לזיין אותה" (את התחקירנית ד.ו), זאת כאשר היא יושבת לצדו ושומעת את הדברים.

חדשות ערוץ 13. ללא, עיבוד תמונה
חדשות ערוץ 13/עיבוד תמונה, ללא

עוה"ד של התחקירנית: "התנכלות כהגדרתה בחוק"

בהמשך נזף אלעד בחומרה בכתב, תוך הבהרה כי אם הדבר יישנה – יפוטר מתפקידו

ימים ספורים לאחר התקרית פנתה התחקירנית להנהלת החברה והתלוננה בפניה כי חשה מוטרדת. בתגובה, ההנהלה, בראשות מנכ"ל החברה אבירם אלעד ובשיתוף סמנכ"לית משאבי האנוש של חדשות 13 ויועצת משפטית חיצונית שמומחית לדיני עבודה ולסוגיות של הטרדות מיניות בארגון - פתחו בבדיקת האירוע. לאחר הבדיקה המקיפה ותחקיר מלא, הוחלט בחברה - בהסתמך על חוות הדעת המשפטית - כי הדברים שנאמרו אינם תקינים ואינם עומדים בקנה אחד עם התנהלות ארגונית סבירה, אך אינם עומדים ברף המינימאלי של הטרדה מינית במובנה המשפטי. בהמשך נזף אלעד בחומרה בכתב, תוך הבהרה כי אם הדבר יישנה - יפוטר מתפקידו.

אלא שלטענת המתלוננת, לא היה די בכך, והיא ביקשה למצות את ההליך עד תום.

מאוחר יותר, ובהצעת הנהלת חדשות 13, הוחלט להעביר את הנושא לבדיקה חיצונית של שופטת בדימוס, אשר שמה אושר ע"י המתלוננת, וזו צפויה להגיש את מסקנותיה בקרוב.

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "חדשות 13 בודקת כל תלונה, ודאי בתחום זה, באופן יסודי, בהתאם לדין ובכפוף לקודים אתיים מחמירים. העניין עודנו נמצא בהליך בירור". תגובת הכתב: "חדשות 13 ערכו בירור יסודי מקיף ורחב עם כל הגורמים שהיו מעורבים לרבות התייעצות משפטית והגיעו למסקנה חד משמעית כי לא מדובר בהטרדה מינית. אמרתי אמירה שאני מצר עליה מאוד התנצלתי עליה ואני שב ומתנצל עליה".

עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את העובדת מסרה בתגובה: "עצוב לראות שהנהלת ערוץ 13 מדליפה מידע מסולף לעיתונאים במטרה להכתיב נרטיב מסולף עוד בטרם החל הליך הבירור אצל הבוררת. ערוץ חדשות שמסקר יום יום פרשות הטרדה מינית אצל אחרים, אמור לגבות את עובדות הערוץ ולשמור על פרטיותן במקום לגרום זיהויין באמצעות פרסום זה בניגוד לרצונן, התנהגות המעסיק מהווה התנכלות כהגדרתה בחוק".

  • עוד באותו נושא:
  • רשת 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully