וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגן כוח חוצה תקשורת מול קרעי: "עצור את תכניתך להרוס את תאגיד השידור"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 25.1.2023 / 8:39

9 ועדי עיתונאים מכלי התקשורת השונים מתגייסים להצלת תאגיד השידור ושולחים לקרעי מכתב מחאה. על המכתב חתומים בין היתר: ועד עיתונאי וואלה, ידיעות אחרונות, הארץ - דה מרקר, חדשות 13, Ynet, כמו גם ועד נציגי i24News, גלובס, ו-גלי צה"ל

״קיומו של התאגיד כגוף שידור ציבורי משמעותי מחזק את כל ענף התקשורת, ומוסיף לתחרות בשוק ולא מחליש אותה"

9 ועדי עיתונאים, המיוצגים בארגון העיתונאים והעיתונאיות, מצטרפים למאבק להצלת תאגיד השידור הציבורי וחתמו על מסמך הקורא לשר התקשורת קרעי לעצור את המהלך לחיסול התאגיד.

על המכתב חתומים: ועד עיתונאי וואלה, ועד עיתונאי ידיעות אחרונות, ועד עיתונאי הארץ - דה מרקר, ועד עיתונאי חדשות 13, ועד עיתונאי ערוץ כנסת, ועד עיתונאי Ynet, ועד עיתונאי i24News, ועד עיתונאי גלובס, וועד עיתונאי גלי צה"ל.

"דווקא כמי שמתחרים בתוצרי התאגיד על בסיס יומיומי, אנו מכירים בתרומתו החשובה של השידור הציבורי ליצירת במה עיתונאית ראויה, ללא הטיה או משוא פנים, להעשרת התוכן החדשותי על המסך, ליצירת מקומות עבודה בענף ולגיוון משמעותי בכוח האדם המועסק בשוק התקשורת כולו.

"קיומו של התאגיד כגוף שידור ציבורי משמעותי מחזק את כל ענף התקשורת, ומוסיף לתחרות בשוק ולא מחליש אותה. טענתו של השר, ולפיה שידור ציבורי אינו תנאי הכרחי לדמוקרטיה משגשגת, מנותקת מהמציאות העולמית, שבה תאגידים דומים - למשל בבריטניה ובגרמניה - מובילים במדדי האמון והצפייה. אף בארצות הברית, שאותה הציג השר כמודל ל"רפורמה" שהוא מבקש לחולל, משתתף הממשל הפדרלי במימון תאגיד השידור, לצד פעילותה של התקשורת הפרטית, מתוך תפיסה שמדובר בשירות חיוני לכלל הציבור.

ועדי העובדים בעד תאגיד השידור. צילום מסך, צילום מסך
ועדי העובדים בעד תאגיד השידור/צילום מסך, צילום מסך

"אנו חוששים כי הסיבה האמיתית ליוזמת הסגירה של השר קרעי היא ניסיון להשתיק קולות שמהם, כמו כל פוליטיקאי, הוא אינו תמיד רווה נחת. לא במקרה תקציב "כאן" כתאגיד סטטוטורי קבוע בחוק, על מנת להבטיח אי-תלות בין התוכן העצמאי שייצור לבין המימון שיקבל לשם כך. תפקידה של עיתונות ותפקידם של העיתונאים הוא לשרת את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת, ולא לשמש ערוץ תעמולה של ממשלה.

"אנו דוחים את הניסיונות לפתות כלי תקשורת מסחריים בתקציבי הפקות ממשלתיים, על חורבותיו של "כאן", וזאת בבחינת ניסיון שקוף ל"הפרד ומשול" בין העיתונאים. דווקא בעידן שבו ערוצי הטלוויזיה הפרטיים חווים ממילא משברים שונים, לא ניתן אפילו לשקול את הוויתור על שידור ציבורי תמורת כל אתנן שהוא.

"אנו קוראים לשר קרעי לזנוח לאלתר את תוכניתו ההרסנית, שעלולה למוטט כליל את אחד מעוגני התקשורת המרכזיים בישראל. אנו מתחייבים לעמוד לצד חברינו ב"כאן", שכל חטאם ביצירת עיתונות ביקורתית כמצופה בדמוקרטיה, עד להסרה סופית ומלאה של חרב הסגירה המתהפכת מעל ראשיהם" - לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully