וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבועית: ממה ליוסי ורטר נוח להתעלם ומיהו לעזאזל ד"ר אמציה סמקאי?

עודכן לאחרונה: 30.1.2023 / 16:55

וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים השונים באמצעי התקשורת וברשתות. עוד השבוע: לאיזה שקר נצמד גדעון לוי, מי הטעה את הציבור בנוגע ל"פאפאיה גלובל" והאם נינט טייב היא מזרחית

אחרי שבוע פגרה, וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" ממשיכים לעקוב אחר הופעות העיתונאים והפרשנים השונים באמצעי התקשורת וברשתות. השבוע בלטו במיוחד בדיווחים רשלניים ואמירות חסרות כל בסיס עובדתי.

ג'נין ג'נין

עיתונאי הארץ גדעון לוי, אמר בתכנית "איזור בחירה" בהגשת אילה חסון בערוץ 13 כי "שנה צה"ל לא נכנס למחנה הפליטים ג'נין".

העובדות: צה"ל נכנס פעמים רבות למחנה ג'נין בשנה האחרונה. בהמשך הדיון הפרשן הצבאי אלון בן דוד ניסה לתקן אותו אבל לוי התבצר בעמדתו השגויה.

מיהרו לדווח, שכחו לדייק

השבוע הודיעה בציוץ בטוויטר עינת גז, מנכ"לית ומייסדת חברת "פאפאיה גלובל" כי החברה תוציא את כספיה ממוסדות פיננסים בישראל.

מיד החלו בכלי התקשורת לדווח ולצאת בפושים. ב"'בודקים" זיהו כי לא מעט כלי תקשורת, וביניהם גלצ, ישראל היום, ו-כאן, העבירו דיווח לא מדויק לפיו החברה מפסיקה את פעילותה בישראל והטעו את הציבור.

עוד בוואלה!

"זוהי שעת חירום לתקשורת הישראלית כולה. החרב שמעל התאגיד - מונפת מעל כולנו"

לכתבה המלאה

חריגה נוסח כאן 11

כתב כאן 11 לירן כוג'הינוף דיווח כי בהפגנת הענק נגד ההפיכה המשטרית ברחוב קפלן בתל אביב במוצאי השבת האחרונה אירעה "תקרית חריגה", לפיה אזרח חטף דגל פלסטין מאחד המפגינים וניסה להצית את הדגל.

העובדות: לא מדובר ב"תקרית", אלא במשה מירון, פעיל ימין מוכר אשר הביא את הדגל מהבית ושרף אותו. הפעיל אף התגאה בכך בעצמו בחשבונותיו ברשתות החברתיות.

הכלכלן שמככב באולפנים והפרס הלא קיים

על רקע מחאת הכלכלנים נגד צעדי הממשלה, הרבה בימים האחרונים להופיע בטלוויזיה וברדיו ד"ר אמציה סמקאי, איש אנונימי עד כה, אשר התברר ככלכלן אשר מביע עמדה הפוכה לעמדת מרבית הגורמים במשק, לפיה בעקבות המהפכה המשפטית לא צפויה פגיעה בכלכלה. סמקאי הוצג במספר ראיונות כ 'זוכה פרס משרד האוצר' .

העובדות: אין פרס כזה. מבדיקות מול משרד האוצר התגלה כי סמקאי קיבל בשנת 2014 מלגה ממשרד האוצר.

יש מזרחי בקהל?

בסוף השבוע שעבר פורסם "מכתב המוזיקאים" ובו קריאה לממשלה שלא לסגור את תאגיד השידור הישראלי ולשמור על הדמוקרטיה. על המכתב חתמו מאות מוזיקאים. בערוץ 14 טענו כי מבין החותמים אין אף לא מוזיקאי אחד ממוצא מזרחי.

העובדות: בוודאי שהיו מוזיקאים ממוצא מזרחי שחתמו על המכתב. המוכרים שביניהם: נינט טייב, ריטה, מרגלית צנעני, אחינועם ניני, אלי לוזון ועוד.

כשלפיד הופך למקור

הפרשן הפוליטי הבכיר של "הארץ" יוסי ורטר ניסה להסביר בטורו השבועי כי השמאל נוהג להיות קצר סבלנות עם מנהיגיו. כדוגמה, התייחס לביקורת על אי הגעתו של יו"ר יש עתיד לפיד להפגנה הראשונה בכיכר הבימה. "בשנתה הראשונה של ממשלת השינוי היו כמה הפגנות ימין, כולל בכיכר הבימה, הוא (נתניהו) לא חלם להגיע", כתב ורטר.

העובדות: ב-6 באפריל 2022 נתניהו השתתף בהפגנה ואף נאם בה.

והשבועית של אלדד יניב

השבוע כתב יניב בחשבון הטוויטר שלו כי "‏לגלי בהרב אין כישורים לייעץ לממשלה בטרור. אין הבנה בדין הבינלאומי. צריך לגייס מיד משפטנים למשימה הזו שמחייבת יעוץ 24/7".

העובדות: במשרד המשפטים ישנה מחלקה שלמה למשפט בין לאומי, בראש המחלקה עומד המשנה ליועמ"שית, ד"ר גיל-עד נועם, המתמחה במשפט פלילי בינלאומי ותחומים בעלי זיקה לתחום, כגון חסינויות, דיני המלחמה ודיני זכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully