וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילה חסון על החיבוק שקיבל חימי מ"הארץ": "עושה כתבת שער מהללת. מי לא יודע שסביב חימי יש סיפורי נשים?"

דוד ורטהיים ואראל סגל

עודכן לאחרונה: 31.1.2023 / 14:08

אחרי שחשפה טענות נגד ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי שביצע לכאורה מעשה מגונה כלפיי עו"ד צעירה שבמקביל התייעצה איתו בקשר לקידום, חסון מתפנה לדבר גם על התקשורת - שהפעם דווקא עשתה לא מעט פולואים לסיפור; "שאלת העיתוי - בזויה"

בתכניתה "אזור בחירה" ששודרה אמש (שני) ברשת 13, העיתונאית אילה חסון חשפה טענות קשות נגד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין. על פי הפרסום, חימי ביצע לכאורה מעשה מגונה כלפי עורכת דין צעירה בשיחת וידאו, זאת כאשר היא התייעצה איתו בקשר לקידום בתפקיד. אראל סגל ודוד ורטהיים שוחחו ב־103fm עם חסון אשר שיתפה בפרטים ומתחה ביקורת חריפה כלפי הדמות הציבורית המדוברת.

בפתח השיחה ביקשו צמד המגישים להשמיע קטע משיחתה של חסון עם חימי, כאשר הוא אינו מכחיש בו באופן נחרץ את הטענות שהיא מעלה כנגדו. "זה חלק מהשיחה שמתרכזת בדגלים, אבל היה בחלק הראשון את הדבר שהוא הדבר הכי חשוב - שהוא המליץ עליה להיות שופטת, היא הייתה בידיים שלו. אחרי שאתה ממליץ כיו"ר לשכת עורכי הדין אתה לא מסיים את התפקיד שלך, אתה עדיין זה שקובע אם היא תעבור או לא תעבור. זה מינוי שופטות, הם צריכים להתרכז רק במינוי שופטות הוועדה הזו", אמרה.

אבי חימי | אילה חסון. פלאש 90 , יונתן זינדל, עיבוד תמונה
אבי חימי | אילה חסון/עיבוד תמונה, פלאש 90 , יונתן זינדל

לדברי חסון, "בכל הכבוד לזה שהוא אומר לי 'תפנו למשטרה', אני עוד בעולם שלי נשארו דברים שהם לא רק משפט וחוק, קוראים להם ערכים. ראש לשכת עורכי הדין זה דמות, זה לא סתם, זה מופת צריך להיות. מה זה מעניין אותי אם זה חוקי או לא? וברור שזה לא חוקי אם הוא אמר לה שהוא חתם לה על זה שהיא תהיה שופטת, ברור שאין פה שום הסכמה ושום עניין. זה לא רלוונטי הדבר הזה", טענה, והוסיפה: "ראיתי את התיעוד של הסגנון וגם אתם לא רוצים לראות אותו. אני יכולה לפרסם דבר כזה בלי לראות?".

האזינו לשיחה המלאה

"השופטים תלויים בידיים שלהם. גם העבריינים יודעים"

בהמשך תהה סגל האם אירוע מסוג זה מצדיק את השינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים. חסון הודתה: "אין ספק שזה מציף שאלה פה. כבר נהיו בדיחות סביב זה שעכשיו מבינים למה הוא התעקש שלא לעזוב את הוועדה למינוי שופטים וכו'. אבל בנימה רצינית, בעולם המערכת הפוליטית בוחרת את השופטים ויש שופטים מעולים בכל העולם".

"כיוון שאני עיתונאית אני אומרת לך שלשכת עורכי הדין קובעת המון, כי זה המון דילים שנסגרים מאחורי הקלעים", תקפה" ,"זה ככה עובד. לשכת עורכי הדין היא בעלת עוצמה בלתי רגילה בקביעת השופטים בישראל. לכן פתאום כל מיני ראשי לשכה מקבלים תיקים ופרנסה מטורפת, הם יודעים, השופטים תלויים בידיים שלהם. גם העבריינים יודעים".

"שאפו לכל איש תקשורת שמתעלה מעל הפוזיציה"

"ראיון, כתבת שער, בעיתון הארץ. אותו עיתון שעושה תחקיר על אנשים הגונים ולא מוצא שם כלום כי הוא רודף אותם, עושה כתבת שער מהללת אבל לא בודק, מי לא יודע שסביב אבי חימי יש פצצות של סיפורי נשים?"

באשר לטענה כי תיזמון חשיפת הפרשה נקבע בעקבות פוזיציה פוליטית ובעת שחימי נראה כאחד ממנהיגי המחאה נגד המהפכה המשטרית, זעמה חסון ואמרה: "נו באמת. דיי. לא צריך כל דבר הבל להגיד בקול רם, כל דבר רעל לתת לו במה. מי שרוצה לגונן על חימי בגלל שעכשיו הוא נואם כך וקודם אחרת, אז הוא בזוי לא פחות כמוהו. חבל שהוא ילכלך את המחאה. אני רואה נשים רציניות שקוראות לו להתפטר".

אבל התקשורת כולה עשתה פולו-אפ לסיפור הזה, כולל זו המיינסטרימית, שאותה מכנים "שמאלנית".

"אני חושבת ששאפו לכל אדם ולכל פוליטיקאי שמתעלה מעל הפוזיציה שלו ומבין שיש פה אירוע שהוא חוצה, מי שיתמוך בו יוכתם", הכריזה, והוסיפה: "אם אבי חימי לא יהיה לא תהיה מחאה? הוא פשוט נתפס על חם. לכן כל שאלת העיתוי שאלה בזויה. הוא הבין שיש כבר שסיפורי הנשים סוגרים עליו, אז הוא בסוף דצמבר באופן מפתיע הודיע שהוא לא יתמודד על ראשות לשכת עורכי הדין. אתה בשיא הכוח שלך מודיע החלטה כזו? מה קרה? פרצה מלחמה? הוא הבין וידע שזה סוגר עליו".

דבר אחד לא מובן לי. איך יכול להיות שחימי מתראיין בסופ"ש האחרון לשער מוסף "הארץ" ומקבל במה כל כך נרחבת, כשהוא יודע שמעליו מרחפת עננה פרסומית שיכולה להעיב על המחאה כולה?

"ראיון, כתבת שער, בעיתון הארץ. אותו עיתון שעושה תחקיר על אנשים הגונים ולא מוצא שם כלום כי הוא רודף אותם, עושה כתבת שער מהללת אבל לא בודק, מי לא יודע שסביב אבי חימי יש פצצות של סיפורי נשים?"

מוסף הארץ אבי חימי. הארץ, סריקה
שער מוסף "הארץ" האחרון/סריקה, הארץ

"אני לא אעבור לסדר היום"

"חסון התייחסה גם לתגובה שנתן חימי, שיצאה באמצעות שירותיו של איש יחסי ציבור ששכר עבור הנושא. "הוא עשה שגגה עצומה. שגיאה של לא יודעת מה"

חסון התייחסה גם לתגובה שנתן חימי, שיצאה באמצעות שירותיו של איש יחסי ציבור איתי בן חורין (אשר מייצג גם חלקים במחאה נגד המהפכה המשפטית). "הוא עשה שגגה עצומה. שגיאה של לא יודעת מה. התגובה הראשונית הייתה השיחה המפתיעה עם תגובה אותנטית שבה הוא מודה שהוא עשה את זה, רק שלטענתו זה לא היה בחדר שאני אמרתי אלא בחדר אחר עם דגל ישראל. בהמשך הגיעה התגובה הדוחה שמכתימה את המחאה מאוד, ולא תומכת במחאה, שזו רדיפה פוליטית והוא ימשיך להילחם. בחייאת, גועל נפש. עכשיו מכונת הרעל. חבר'ה תיזהרו, 2023, תלמדו לקח".

"אני חייבת כאישה שבעצמה חוותה פגיעה בגיל צעיר ונולדה באותו גיל שהיא חוותה בו את הפגיעה - אני לא אעבור לסדר היום. זו לא פגיעה קלאסית שאנחנו מכירים, אבל גם גברים שהם ביג בוסים וחושבים שהם מקדמים מישהי או לא בהתאם לזה שהיא תתן להם או לא, אז אוי ואבוי. כל השאר, ומי שיתמוך בזה, שיתבזה מול עצמו. סיפור מטלטל תרתי משמע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully