וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברי הרשויות המקומיות מצטרפים לעיתונאים: "תמיכה במאבק חברינו עובדי תאגיד השידור"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 11:08

לקראת ההכרזה הרשמית על האופן בו יצומצם תאגיד השידור, בכאן 11 זוכים לחיבוק בלתי צפוי ותמיכה גם מהרשויות המקומיות בישראל; "אנו מוצאים דלת פתוחה בתאגיד לשידור אייטמים שגופים אחרים, לרוב מסיבות כלכליות, יבחרו שלא לשדר"

"אנו חברי איגוד הדוברות והדוברים המוניציפאליים, מביעים תמיכה במאבקם הצודק של חברינו עובדי תאגיד השידור למניעה של קבלת החלטת ממשלה לסגירת התאגיד", כך כותב היום (חמישי) יו"ר איגוד דוברי הרשויות המקומיות למנכ"ל התאגיד גולן יוכפז.

כזכור, ביום שלישי צפוי שר התקשורת שלמה קרעי לפרסם את תוכניתו לצמצום התאגיד, כשלפי הפרסומים, "על הכוונת" שלו נמצאות הן חטיבת החדשות שלו והן תקציב הפקות המקור.

"באיגוד שלנו יושבים תחת גג אחד, דוברים מוניציפאליים המגיעים מרשויות שונות ברחבי הארץ: רשויות המצויות בפריפריה לצד רשויות המצויות במרכז הארץ, רשויות עצמאיות וחזקות לצד רשויות המתמודדות עם אתגרים כלכליים לא פשוטים, רשויות המייצגות את כל קשת הגוונים המרכיבים את אזרחי ישראל: יהודים, ערבים, דרוזים ועוד, רשויות המצויות בתוך הקו הירוק ורשויות המצויות מעבר לו. כל אחת והיתרונות והחסרונות האופייניים לה, כאשר המשותף לכולנו הוא הדאגה לתושב, לאיכות חייו ביום יום וליכולת שלנו כרשות להעניק לו את הטוב ביותר שהוא זכאי לו כאזרח במדינת ישראל".

כנס חירום בתאגיד השידור. צילום גולשים, תמונות גולשים
כנס חירום בתאגיד השידור/תמונות גולשים, צילום גולשים

עוד כותב יוסף: "כמי שמהות עיסוקם הוא מתן ביטוי לחיי היום יום של התושב ברשות בו הוא מתגורר, תוך הצפת אתגרים ומכשולים מחד והצגת הצלחות מקומיות, אנו מוצאים פעמים רבות דלת פתוחה בתאגיד השידור לשידור אייטמים המוצעים על ידנו, בעוד גופים אחרים, לרוב מסיבות כלכליות, יבחרו שלא לשדר את אותם האייטמים ואין אלא להצר על כך.

"לאור זאת, אנו רואים בשמירה על גוף שידור ציבורי עצמאי המעניק במה מכובדת גם לאותם אייטמים חשובים שכביכול אינם ייצרני רייטינג, הכרח קיומי בכל דמוקרטיה המכבדת את עצמה".

בשבוע שעבר התקיים כנס חירום למאבק בפגיעה בתאגיד כאן, תחת הכותרת "לא נאפשר את חיסול השידור הציבורי". בכנס השתתפו מאות עיתונאים ועורכים מכלי תקשורת שונים. נשאו בו דברים בין השאר יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי, מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, עיתונאית חדשות 13 איילה חסון, עיתונאי כאן 11 ורשת ב' וחבר ועד עובדי התאגיד יואב קרקובסקי, עיתונאית "עובדה" וחדשות 12 אילנה דיין, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים חגית בן יעקב, ועיתונאי כאן 11 יגאל גואטה. בנוסף, הוקרנו דברי תמיכה בתאגיד שצילמה סגנית נשיא וראש מחלקת חדשות באיגוד השידור האירופי, ליז קורבין. את האירוע הנחתה עיתונאית 103FM ענת דוידוב. בסופו של הכנס, יצאו עשרות עיתונאים ועיתונאיות לצעדת מחאה על כוונת השר קרעי לסגור את התאגיד, וחסמו חלק מרחוב אבן גבירול בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully