וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוחרים קרבות: תכנית קרעי לסגירת התאגיד הוקפאה

עודכן לאחרונה: 2.2.2023 / 12:01

ראשי הקואליציה החליטו לדחוק הצידה את כל התכניות האחרות על מנת להתמקד בקידום הרפורמה המשפטית. וטו הוטל בינתיים גם על תכניתו של שר התקשורת לסגירת התאגיד. ארגון העיתונאים: "נמשיך להיאבק עד לגניזת התוכנית"

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון

ראשי הקואליציה החליטו השבוע שלא לקדם שום תכנית אחרת זולת הרפורמה המשפטית, וזאת עד להודעה חדשה - כך אמרו לוואלה גורמים בקואליציה. בישיבת ראשי הקואליציה הוחלט לדחות רפורמות ותוכניות שנויות במחלוקת כדי להתמקד ברפורמה של שר המשפטים יריב לוין במערכת המשפט, אותה הקואליציה שואפת להעביר עד תחילת אפריל. קרעי צפוי להציג את תוכניותיו במשרד התקשורת ובהן גם התוכניות לגבי תאגיד השידורי הציבורי בשבוע הבא אך יצהיר כי הן יקודמו אחרי סיום חקיקת השלב הראשון של הרפורמה המשפטית.

ביום שלישי תכנן שר תקשורת שלמה קרעי להכריז על קיצוץ של מאות מיליונים בתקציב תאגיד השידור הציבורי. "אין מקום לשידור ציבורי במדינת ישראל", אמר בלא מעט ראיונות בנושא.

אחת ההערכות שנשמעות במערכת הפוליטית היא שבממשלה "לא רוצים את התקשורת נגדם תוך כדי התהליך המשפטי". אפשרות נוספת היא ההבנה שרפורמה כמו זו המתוכננת בתאגיד תעבור באופן מהיר יותר לאחר שזו המשפטית תעבור.

"המאבק ממשיך במלוא הכוח"

בשבוע שעבר התקיים כנס חירום למאבק בפגיעה בתאגיד כאן, תחת הכותרת "לא נאפשר את חיסול השידור הציבורי". בכנס השתתפו מאות עיתונאים ועורכים מכלי תקשורת שונים. נשאו בו דברים בין השאר יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי, מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס, עיתונאית חדשות 13 איילה חסון, עיתונאי כאן 11 ורשת ב' וחבר ועד עובדי התאגיד יואב קרקובסקי, עיתונאית "עובדה" וחדשות 12 אילנה דיין, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים חגית בן יעקב, ועיתונאי כאן 11 יגאל גואטה. בנוסף, הוקרנו דברי תמיכה בתאגיד שצילמה סגנית נשיא וראש מחלקת חדשות באיגוד השידור האירופי, ליז קורבין. את האירוע הנחתה עיתונאית 103FM ענת דוידוב. בסופו של הכנס, יצאו עשרות עיתונאים ועיתונאיות לצעדת מחאה על כוונת השר קרעי לסגור את התאגיד, וחסמו חלק מרחוב אבן גבירול בתל אביב.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונות נוחתים עלינו ספינים מידי יום, המאבק שלנו למניעת פגיעה בתאגיד השידור הישראלי ממשיך במלוא הכח עד שהשר קרעי יודיע בקולו שהוא גונז את התכנית לסגירת השידור הציבורי. רק מי שרואה בכלי התקשורת החופשית אויבים מעביר להם מסרים דרך צד שלישי.

"איננו מקבלים את האמירה שהתכנית לפגיעה בתאגיד מושהית עד שיווצרו התנאים המתאימים לכך. אנחנו דורשים מראש הממשלה ושר התקשורת להודיע שהם עוצרים כל ניסיון להתערבות בעבודתם של עיתונאים. לא נאפשר פגיעה בחופש העיתונות, היצירה והמחשבה".

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה קרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully