וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעד הבא של קרעי: לסגור את משרד התקשורת בתל אביב

עודכן לאחרונה: 9.2.2023 / 12:23

כיום, משרד התקשורת, המונה כ-170 עובדים, פועל במפוצל, מחציתו בירושלים ומחציתו בתל אביב. עובדי המשרד כבר קיימו שיחה דחופה עם הסתדרות העובדים, אך יכולתם להתנגד למהלך מוגבלת

לאחר שהודיע על הכוונה לסגור את תאגיד השידור הציבורי, ולאחר שהודיע על כוונתו לסגור את מועצת הכבלים והרשות השנייה, מתברר כעת שבכוונת שר התקשורת שלמה קרעי גם לסגור את שלוחת משרד התקשורת הפועלת ב"מגדל שלום" בתל אביב, ולרכז את כל פעילות המשרד בירושלים.

כיום, משרד התקשורת, המונה כ-170 עובדים, פועל במפוצל, מחציתו בירושלים ומחציתו בתל אביב, כאשר בירושלים ממוקמים אגפי המוה של המשרד, כגון: לשכת השר, לשכת מנכ"ל, הייעוץ המשפטי, אגף כלכלה, אגף הכספים ואגף מינהל ומשאבי אנוש ועוד. בעוד שבתל אביב מרוכזים האגפים המקצועיים של המשרד, כגון: אגף הפיקוח על הבזק, אגף הפיקוח על הספקטרום, אגף הנדסה ורישוי ועוד.

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023. ניב אהרונסון
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון
עוד עלה מהפגישה כי במקום התכנון לסגור את שני הרגולטורים (הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין), נבדקת אפשרות להקים גוף אחד שיאחד אותם

לצורך כך, אף בחן השר קרעי מבנה בשכונת "כנפי נשרים" בירושלים וכן, נפגש עם וועד העובדים, אשר הביעו בפניו חשש מפני כוונתו זו והשלכותיה על עשרות עובדי המשרד בתל אביב.

בנוסף, קיימו עובדי המשרד שיחה דחופה עם הסתדרות העובדים, אשר ממנה הסתבר, כי היכולת להתנגד לעצם ההחלטה לעבור לירושלים הינה מוגבלת שכן מדובר בהחלטה הנמצאת בתחום סמכותו של השר והמדינה.

יחד עם זאת, השר קרעי הבטיח לדאוג לזכויות עובדי המשרד בתל אביב, אם בדרך של מציאת עבודה חלופית בשירות המדינה ואם במתן פיצוי מוגדל לעובדים שיבחרו לפרוש ולא לעבור לירושלים.

בפגישה שנערכה בין נציגי העובדים לשר, הם הביעו את החששות מפני הרפורמות והצעדים שמתכנן, והוא הבטיח שעד שלא יימצא פיתרון הולם - הצעד לא יקרה.

עוד עלה מהפגישה כי במקום התכנון לסגור את שני הרגולטורים (הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלווין), נבדקת אפשרות להקים גוף אחד שיאחד אותם.

"מדובר יהיה בפיטורים"

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "קיימת החלטת ממשלה לפיה כל משרדי הממשלה עוברים לירושלים. משרד התקשורת חתם על המהלך לפני למעלה מ 5 שנים. עד כה לא נמצא דיור בירושלים שיאכלס את כל המשרד".

עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת מסר: "מבלי להמעיט בחשיבות חיזוקה של ירושלים, אין מקום להעביר אליה, את האגפים המקצועיים של משרד התקשורת הממוקמים בתל אביב, היכן שמרוכזות מרבית חברות התקשורת. מה גם, שכבר היום מטה הנהלת משרד התקשורת ממוקם בירושלים, כנדרש. בנוסף, צריך לזכור שעשרות מהעובדים והעובדות בתל אביב, אינם ערוכים למעבר לירושלים, ועבורם, למעשה, מדובר יהיה בפיטורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully