וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא הגיעו אנשי ערוץ הספורט למסיבת העיתונאים של מכבי ת"א?

וואלה! ברנז'ה

12.2.2023 / 9:48

אוהדים מארגון "אחים לסמל" חשפו תכתובת ובה עיתונאי ערוץ הספורט מוטי פשכצקי מסית אותם, לכאורה, כנגד המועדון. מכבי ת"א שלחה מכתב לערוץ: "מפסיקים את שיתוף הפעולה". אנשי הערוץ לא הגיעו למתחם, פשכצקי שלח מכתב התראה לאחד מראשי הארגון

תגובתו של פשכצקי לא איחרה להגיע. העיתונאי שלח מכתב התראה לפני תביעה לדביר דרעי מקבוצת אחים לסמל באמצעות עורך דינו רועי רוזן, ובו הוא דורש חצי מיליון שקל והתנצלות

התנגשות בין כתב ערוץ הספורט מוטי פשכצקי ל"אחים לסמל", ארגון אוהדים של קבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב, הובילה להתראה לפני תביעת לשון הרע של העיתונאי על סך חצי מיליון שקל וחזית בין מכבי תל אביב לערוץ. היום (ראשון) לא הגיעו אנשי הערוץ לסקר את מסיבת העיתונאים של הקבוצה לקראת המשחק מול מכבי נתניה מחר.

ביום חמישי חשף חשבון הטוויטר של ארגון "אחים לסמל", שהוא, כהגדרתו, "גוף ללא מטרות רווח במטרה לשמש בית חברתי לקהל אוהדי מכבי תל אביב", תכתובת עם פשכצקי. "ספורט 5, עברתם כל גבול אפשרי", נכתב בהודעה בטוויטר, "הפעם נחצה גבול נוסף ואולי הגדול מכולם על ידי מוטי פשכצקי, כתב ערוץ הספורט, זה שמסקר את מכבי בערוץ. במשך מספר ימים נציגים מטעמנו נשלחו כדי להטריל את פשכצקי על זה שיש קבוצת אוהדים 'שיצאה להפגנה' נגד מכבי.

כאן פורסם צילום מסך של התכתובת ובו פשכצקי מסית אותם, לכאורה, כנגד המועדון ואף מעביר להם הודעה שנשלחה בתפוצה לעיתונאים בלבד על סיקור אירוע בפי גלילות. "פשכצקי נפל בפח, המליץ לאוהדים איפה צריך להפגין נגד מכבי ואפילו הגדיל ונתן מידע שמכבי מסרה לכתבים בלבד (!!!) כדי שנשתמש במידע הזה ונלך להפגין נגדה בסינמה סיטי. אתם קולטים? כתב שמסקר את מכבי ממליץ לאוהדים להגיע לאירוע של ספונסר כדי להפגין נגד מכבי (הפגנה שיכולה לפגוע כלכלית במכבי). יש יותר בזוי מזה?"

תגובתו של פשכצקי לא איחרה להגיע. העיתונאי שלח מכתב התראה לפני תביעה לדביר דרעי מקבוצת אחים לסמל באמצעות עורך דינו רועי רוזן, ובו הוא דורש חצי מיליון שקל והתנצלות. לטענת פשכצקי חלק מההודעות בתכתובת נשמטו והוצאו מקונטקסט: "בחרת ביודעין ובכוונת מכוון, להציג תכתובת חלקית ביותר כדי להציג מצג כאילו מרשי נפל בבור אותו כרית כאשר בפועל היוצרות הפוכות. עצם פרסום התכתובת בינך לבין מרשי הוא אסור על-פי חוק והדברים חמורים ביתר שאת עת זה עשה בכוונה ברורה להשמיץ, להכפיש ולפגוע בשם הטוב ובמשלח היד. חומרת הדברים מקבלת משנה תוקף לחומרה עת מגלים כי הצגת תכתובת חלקית שמתיישבת יותר עם תוכניתך הזדונית... במסגרת הפרסום שלך, הצגת את מרשי כאיש מדון וכמי שביקש להרע לקבוצת מכבי תל אביב. חומרת הדברים מקבלת משנה תוקף לחומרה עת מגלים כי הצגת תכתובת חלקית שמתיישבת יותר עם תוכניתך הזדונית".

במכבי תל אביב החליטו לנקוט בהליכים משלהם כנגד הערוץ ושלחו שני מכתבים - למנהלת הליגות בכדורגל ולמנכ"ל ערוץ הספורט תומר תורג'מן, ובו התריעו על הפסקת שיתוף פעולה עם הערוץ. טענת המועדון היא שמדובר בעוינות מתמשכת של הערוץ בסיקור הקבוצה: "מנהלי הערוץ והעורכים - ואתה בראשם - הם האחראים לאירוע החמור הזה. אתם לא נקטתם פעולות מניעה. לא קיימתם מנגנוני בקרה על התפתחות האירועים הללו ועל המשכם. ידעתם היטב על קיום השיח בערוץ ועל גובה הלהבות. המועדון הפנה את תשומת ליבכם לדברים ולא עצרתם אותם (ואולי אף עודדתם אותם). אתם אלו שיצרתם את הסיטואציה שבה כתב מוכן לחצות גבולות אדומים ולהפר כל כלל אתיקה אפשרי על מנת לרצות את מעסיקיו. התנהלותכם והעובדה שלא עצרתם את האירועים כאשר דווחו לכם בזמן אמת, הביאה את הכתב למצב שבו נראה לגיטימי בעיניו לעודד אוהדים ולהציע להם להפגין כנגד המועדון באירוע שכזה, תוך הגברת האימפקט של הפגיעה בו - ולשתף עמם פעולה בנושא".

ב-2019 תבע פשכצקי באמצעות עו"ד רוזן את שחקן העבר וכוכב הבוזגלוס יעקב בוזגלו על כך שהאחרון קרא לו שקרן. פשכצקי זכה ב-160 אלף שקל, סכום שתפח בהמשך, בעקבות הערעור שנדחה, לכ-250 אלף שקל.

תגובת ערוץ הספורט: "ערוץ הספורט מסקר בהגינות וללא משוא פנים את כלל קבוצות הליגה ובהן גם קבוצת מכבי תל אביב.ֶ אנו בערוץ בודקים כל טענה שמועלת כלפינו. לאחר בדיקת הדברים נמצא כי הטענות שהועלו כנגד הכתב מוטי פשכצקי הסתמכו על תמונה חלקית בלבד וחד צדדית ובכל מקרה דבר מהנטען לא פורסם".

גילוי נאות: וואלה! וקבוצת צ'רלטון, המשדרת את משחקי ליגת העל בכדורגל, נמצאות תחת בעלות משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully