וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית החדשה של קרעי לפגיעה בתאגיד: איסור על חסויות והפרטת הרדיו

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 11:32

ההגבלות ששר התקשורת מנסה לקדם יגרעו כ-100-80 מיליון שקל מתקציב התאגיד, ויוכלו להכשיר הקמת תחנת רדיו ימנית במימון ציבורי שתתחרה בכאן רשת ב'. בלשכת קרעי מכחישים

שר התקשורת שלמה קרעי בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין, אוניברסיטת רייכמן, 9 בינואר 2023/ניב אהרונסון
לפי כלכליסט, גורמים במשרד האוצר אוצר אישרו שקרעי מנסה לקדם במסגרת חוק ההסדרים הקרוב מהלך שיגביל את יכולתו של התאגיד למכור פרסומות וחסויות, וכך למעשה לגדוע כ-13% מהכנסותיו

אחרי שהקפיא בהוראת ראש הממשלה את המהלך לסגירת תאגיד השידור, בלשכת קרעי מנסים להוביל מהלך מצומצם לפגיעה בהכנסות התאגיד, הכולל איסור על שידור פרסומות וחסויות והפרטת תדרי הרדיו שבשליטתו.

המדינה מתקצבת את תאגיד השידור הציבורי בכ-650 מיליון שקל בשנה. בנוסף, לפי הערכות התאגיד מייצר עוד כ-80 -100 מיליון שקל בשנה, כתוצאה ממכירת חסויות ופרסומות.

לפי עיתון כלכליסט, גורמים במשרד האוצר אוצר אישרו שקרעי מנסה לקדם במסגרת חוק ההסדרים הקרוב מהלך שיגביל את יכולתו של התאגיד למכור פרסומות וחסויות, וכך למעשה לגדוע כ-13% מהכנסותיו. עם זאת, יצוין כי בלשכת השר הכחישו באופן רשמי את המהלך.

שלמה קרעי, גולן יוכפז. 103, אתר רשמי, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, 103, אתר רשמי

יצוין כי איסור כזה, במידה וייצא לפועל, מנוגד לגמרי להצהרות קודמות של קרעי לפיהן מטרתו היא הורדת המימון הציבורי של התאגיד - שכן דווקא החסויות והפרסומות הן אלו שמאפשרות לו להשקיע באופן עצמאי ביצירה.

לפי הדיווח, אותו פרסם לראשונה עיתונאי חדשות 13 רביב דרוקר בטוויטר, במקביל, פועל קרעי להפרטת תדרי הרדיו של התאגיד. על פי ההערכות, המטרה מאחורי מהלך זה, היא להכשיר בהמשך הפעלה של תחנת רדיו ימנית-ביביסטית כמו "גלי ישראל" בתדר ארצי. אותה תחנה תוכל למעשה להתחרות בכאן רשת ב' הפופולרית, ובמקביל ליהנות מהכנסות מסחריות נוספות - בעוד על כאן ב' ייאסר לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully