וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במשך שנים, המועדון הזה היה כמעט סגור לגמרי"

דוד ורטהיים, אראל סגל

עודכן לאחרונה: 15.2.2023 / 10:06

סודותיהם של בוגרי סיירת מטכ"ל נחשפים? עמרי אסנהיים, מיוצרי הסדרה התיעודית הנושאת את שם היחידה, בשיחה עם אראל סגל ודוד ורטהיים על איך מייצרים סדרה עם אנשים שרגילים לשתוק. האזינו

הערב (שלישי) ישודר בערוץ רשת 13 הפרק הראשון בסדרה התיעודית 'סיירת מטכ"ל', המתעדת ממקור ראשון את המבצעים המיוחדים והסודות הכמוסים מאחורי היחידה, על שמה רשומות אינספור הצלחות ותרומות משמעותיות לביטחון המדינה. הסדרה תשודר גם ב-HOT8.

עמרי אסנהיים, יוצר הסדרה לצד גלעד טוקטלי, סיפר על המסמך האנושי: "זו סדרה בעיקר על אנשים, על המוטיבציות שלהם, ועל מה הופך אותם לאליטה המנהיגותית של מדינת ישראל".

עוד הוסיף, כי: "במשך שנים, המועדון הזה היה כמעט סגור לגמרי".

בין המרואיינים בסדרה, גם ראש הממשלה בינימין נתניהו, לוחם היחידה בעברו. בהמשך השיחה, מסביר אסנהיים על מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר יוני נתניהו ז"ל, שמת במבצע אנטבה, ועל הביקורת כלפיו שהופנתה מאוחר יותר.

סיירת מטכ"ל היא לא רק יחידת העילית של צה"ל ואחת מיחידות הקומנדו הטובות בעולם: אין בעולם המערבי דוגמא נוספת לגוף צבאי זעיר כל-כך יחסית שהצמיח מתוכו אליטה של מדינה. שלושה מתוך ששת ראשי הממשלה האחרונים בישראל שירתו ביחידה. כל הצמרת הביטחונית הנוכחית שלה: ראש המוסד, ראש השב"כ והרמטכ"ל המיועד, הגיעו גם הם מסיירת מטכ"ל.

סיירת מטכ"ל היא סדרה דוקומנטרית בת ארבעה פרקים, המביאה למסך יותר מחמישים מרואיינים ומגוללת את סיפורה של היחידה, מתארת כיצד התכתבה ההיסטוריה שלה עם צמתים היסטוריים של ישראל, ומנסה להסביר כיצד הפכה יחידה צבאית מובחרת למפעל לאומי למנהיגות פוליטית, ביטחונית ועסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully