וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכובעו כצנזור מטעם עצמו"; שר התקשורת קרעי במכתב חריג לתאגיד

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 17:55

שר התקשורת לא מוריד את הרגל מהגז במלחמתו בתאגיד השידור: באופן חריג פנה לחברי מועצת התאגיד בטענה כי הם מפירים את חוק השידור הציבורי בדרך סיקור הרפורמה המשפטית של הממשלה. ארגון העיתונאים: "ד"ר שלמה קרעי התבלבל"

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי שיגר היום (רביעי) מכתב לחברי מועצת התאגיד, בטענה כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית.

במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, שמהם עולה לטענתו כי "התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר".

לאור זאת, דרש השר מחברי מועצת התאגיד "למלא את חובתם ולעשות שימוש במשאב הציבורי שהופקד בידיהם באופן שישרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו כדי להביא לידי ביטוי את מגוון הדעות בציבור הישראלי".

שלמה קרעי, גולן יוכפז. סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, סיוון פרג', יונתן זינדל פלאש 90

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי התבלבל וחושב שהוא העורך הראשי של שידורי תאגיד השידור הישראלי. לפי החוק, היחיד שמוסמך להיות העורך והאחראי על התוכן הוא סמנכ"ל חטיבת החדשות בתאגיד וטוב שכך. אסור שתהיה כל זיקה פוליטית ומפלגתית למי משרי הממשלה. אנו קוראים לשר קרעי להסיר את ידיו מהתאגיד, להפסיק לאיים ולרדוף את עובדיו ותכניו המעולים ולהתחיל להתעסק באתגרים החשובים שממתינים לו במשרדו".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר: "נקרעה המסכה מעל פניו של שר התקשורת: קרעי רוצה להיות הצנזור של השידור הציבורי. חוק תאגיד השידור הישראלי הציב חומה סינית בין הפוליטיקה לתאגיד, שאותה מנסה שר התקשורת, שלמה קרעי לשבור במכתבו להנהלת התאגיד.

"בכובעו כצנזור מטעם עצמו, קרעי יוצא נגד כתבות חדשותיות של עיתונאי התאגיד שסיקרו את המחאה נגד ההפיכה המשטרית. אם היה ספק בקשר לכוונותיו של קרעי ביחס לתאגיד ולעיתונות בכלל, המכתב מבהיר שהוא רואה את עצמו כקומיסר תקשורת ועורך ראשי. אגודת העיתונאים ירושלים שמאות מחבריה הם עובדי התאגיד, תיאבק בתוקף בניסיון הפוליטיזציה של השידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully