וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ומנכ"ל התאגיד משיבים לשר התקשורת בחריפות: ניסיון לשמש צנזור פוליטי

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 19:36

יו"ר התאגיד גיל עומר ומנכ"ל התאגיד גולן יוכפז לשר התקשורת שטען שהשידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית: "שיאו של הליך מתמשך לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע"

"מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי"

"קיבלנו בצער את מכתבך, שאין לראות בו אלא ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון. המכתב, כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצידך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו", כך כותבים הערב (רביעי) יו"ר תאגיד השידור גיל עומר ומנכ"ל התאגיד גולן יוכפז.

מוקדם יותר היום שיגר קרעי שיגר מכתב לחברי מועצת התאגיד, בטענה כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית.

במכתב מציינים עוד עומר ויוכפז כי "חוק השידור הציבורי הישראלי, תשע"ד-2014 מונע התערבות מכל סוג שהוא מצד גורמים פוליטיים ומצד נושאי משרה בתכנים המשודרים בתאגיד, ומדגיש את ההכרח בשמירה על עצמאותו המלאה. לא לחינם מוגדרים שידורי התאגיד כשידור ציבורי ולא שידור ממשלתי. מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי.

"על אף כל אלה נבהיר - אנו דוחים מכל וכל את הטענות העולות ממכתבך. תאגיד השידור הישראלי הוא גוף התקשורת המאוזן והמגוון בישראל - הן מבחינת עובדיו והן מבחינת תכניו, הוא עומד בכל דרישות ויעדי החוק ואף מעבר לכך, וזוכה לאהדה ואמון ציבורי חוצי מגזרים, גילאים, דעות והשקפות. גם אם ישנן בעיות או תקלות, הן תיפתרנה ע"י אנשי המקצוע של התאגיד, ללא התערבות גורמים פוליטיים וללא לחץ חיצוני".

שלמה קרעי, גולן יוכפז. 103, אתר רשמי, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, גולן יוכפז/עיבוד תמונה, 103, אתר רשמי

עוד כותבים השניים: "מכתבך האחרון מתווסף להתבטאויותיך הפומביות ולהדלפות מגמתיות. המכנה המשותף לכל אלה הוא תחושה כבדה, כי מאז כניסתך לתפקיד, מירב זמנך נתון לפגיעה בתאגיד ובעובדיו: באיומים החוזרים ונשנים כי יש לסגור אותו לאלתר, בניסיון לפגוע בהפקות המקור של כאן, בניסיונות להכניס אל חוק ההסדרים סעיפים המצרים את צעדיו, ולאחרונה, ברצון לגרוע מתדרי השידור שלו ולהביא לסגירת תחנות רדיו ובניסיון למנוע מהתאגיד לשדר פרסומות וחסויות. תאגיד השידור הישראלי יוסיף לפעול באופן הגון, מקצועי ועצמאי".

כזכור, במכתבו ציין השר מספר דוגמאות מתכני התאגיד בנוגע לרפורמה המשפטית, כפי ששודרו לאחרונה, שמהם עולה לטענתו כי "התאגיד רומס ברגל גסה את חובתו החוקית ופוגע קשות באינטרס הציבורי שבשמו הוא מתיימר לשדר".

לאור זאת, דרש השר מחברי מועצת התאגיד "למלא את חובתם ולעשות שימוש במשאב הציבורי שהופקד בידיהם באופן שישרת את כלל האוכלוסייה ובאופן שיהיה בו כדי להביא לידי ביטוי את מגוון הדעות בציבור הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully