וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור אחד, שתי מטרות: גיוס אילה חסון הוא הבינגו של תאגיד כאן

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 20:32

בעיתוי מושלם מבחינתו, וכשברקע איומים מצד שר התקשורת, הצליח מנכ"ל התאגיד יוכפז לייצר מהלך כפול - גם נטילת העוקץ מהטיעון המרכזי של קרעי ל"חוסר גיוון" - באמצעות גיוס אחת העיתונאיות היותר מזוהות עם הימין הביביסטי - ומנגד, מכת מחץ לרשת, אשר בעורפה הוא נושף

בווידאו: אילה חסון נגד האוזר טוב/קרדיט: חדשות 13

רק לפי מספר שבועות דיווחנו כאן בוואלה! ברנז'ה על פער ההולך וגדל בין אילה חסון לרביב דרוקר (פעם הפנים של ערוץ 13 - ד"ו) בהיקפי הצפייה של התכנית שאותם הם מגישים ברוטציה בשעה 19:00, "אזור בחירה". החמאנו לתכנית על כך שבמשימה העיקרית שעמדה בפניה - שיקום אחת הרצועות הבעייתיות ביותר של ערוץ 13 - היא רשמה הצלחה יחסית. אלא שבמקביל, התקיים דיאלוג של חסון על מעבר לתאגיד השידור הציבורי.

הדיאלוג, שצבר תאוצה רק השבוע והבשיל תוך ימים ספורים, התפוצץ בפניה של רשת 13 בתזמון הגרוע ביותר מבחינתה - בשבוע בו איבדה (למצהלות הימין הביביסטי) את שרון גל לטובת ערוץ 14. במקום מפגע בודד, רשת וחדשות 13 קיבלו אינתיפאדה.

איילה חסון. יונתן זינדל, פלאש 90
אילה חסון/פלאש 90, יונתן זינדל

כישלון נוסף של רשת

צריך לזכור את הרקע: מנכ"ל התאגיד כיום גולן יוכפז היה זה שהביא את חסון לחדשות 10, במהלך ניסיון לשבור את ההגמוניה הנצחית מול אולפן שישי. כעת סוגרת חסון מעגל, ועוברת איתו לשידור הציבורי. בעיתוי מושלם מבחינתו, וכשברקע הטרלות ואיומים מצד שר התקשורת, הצליח מנכ"ל התאגיד יוכפז לייצר מהלך כפול - גם נטילת העוקץ מהטיעון המרכזי של קרעי ל"חוסר גיוון" - זאת באמצעות גיוס אחת העיתונאיות היותר מזוהות עם הימין הביביסטי - ומנגד, מכת מחץ לרשת, אשר בעורפה הוא נושף בטבלאות הצפייה.

ברשת יכולים השבוע לסמן וי על כישלון נוסף. למרות הניסיון בערוץ להציג את העזיבה של שרון גל וזו של חסון כאקט של "עמידה זקופה מול לחצים פוליטיים", גם שם מבינים כי גם אם נוצר דם רע לאחרונה עם חסון, הרי שמדובר כעת באובדן נקודות צפייה רבות, עד כדי קריטיות, לקיומו ממש: חסון מגישה כיום את שלוש תוכניות האקטואליה הנצפות ביותר של הערוץ - ולמעשה היחידות שנותנות פייט למתחרה קשת.

לא ברור כיצד יגיב למהלך השר קרעי, שרק השבוע החל לקדם מהלך של סגירת תחנות רדיו של כאן ואיסור על מכירת פרסומות וחסויות. ההנחה בתאגיד היא שהדבר לא ימנע ממנו להמשיך בכיוון דומה, שכן מעבר לנושא הפוליטי, קופת התאגיד היא בעיני רבים כסף שניתן "לתעל" אחרת, או להעביר לכלי תקשורת של מקורבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
איך יגיב? קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

הבטן הרכה נחשפה

רבות נכתב פה על התרבות הניהולית הבעייתית ברשת 13, כזו שמובילה שני מגישי פריים מרכזיים לעזוב בשבוע אחד. נכון, הפעם לא בטוח שהתנהלות אחרת הייתה משנה את המצב - ייתכן שהמכה הזו תהיה חזקה מדי, עד כדי אפשרות לקריסה.

בחדשות 13 בוודאי ינסו בזמן הקרוב לספר שמדובר היה ב"ניקוי אורוות שקט" או ברמיזה כבדה לעבר העיתונאים הפופולריים בימין שהתקבלה אצלם עוד מזמן. אבל ההדלפה (הכמעט זועמת) של בכירים בה עם הפרסום והרמיזות על כך שדרכה של חסון בחברה הסתיימה, ניסתה לייצר מצג של שליטה באירוע - אך במקום זאת דווקא חשפה את הבטן הרכה שנפערה בה תוך ימים ספורים.

  • עוד באותו נושא:
  • אילה חסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully