וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי המחאה: לפתוח בחקירה נגד "מקור ראשון" וחגי סגל

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 9:23

בתנועת "הדגלים השחורים" שלחו לפרקליט המדינה דרישה רשמית לפתוח בחקירה בשל כתבה תחת הכותרת: "הפגנה, לא חשוב על מה"; "הרפרור לארגון משמרות המהפכה של איראן והשימוש במילים שמאל קיצוני נועד ליצור דמוניזציה של המוחים נגד המהפכה המשטרית"

"הרפרור לארגון "משמרות המהפכה" של איראן נועד ליצור דמוניזציה של המוחים והמפגינים ולהבאיש את ריחם של הגורמים הנזכרים באותו תרשים זרימה"

תנועת "הדגלים השחורים", מהמובילות את המחאה נגד המהפכה המשפטית, דורשת מפרקליט המדינה לאשר פתיחת חקירה נגד עיתון "מקור ראשון", עורכו עד לאחרונה חגי סגל והכתבת עטרה גרמן - זאת בשל "הסתה לאלימות ועבירות על חוק איסור לשון הרע".

בתנועה מדברים על כתבה מיום שישי בשבוע שעבר, 24.2.2023, תחת הכותרת: "הפגנה, לא חשוב על מה". מכתב הדרישה נשלח על ידי עורכי הדין איתן טוקר ומשרד גלעד שר, תלחמי ושות' למשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים אלון אלטמן, ויועד גם לפרקליט המדינה עמית איסמן והיועמ"שית גלי בהרב-מיארה.

"מרשינו סבורים כי חזקה על הכתבת ועל העורך הראשי, כי בחרו בקפידה את הכיתוב והמילים שנכללו ב"תרשים הזרימה" דלעיל, לרבות בכותרת "משמרות המהפכה" ו"ארגוני שמאל קיצוני" ש"הדביקו" לאנשים ולארגונים שפעילותם, במחאות והפגנות נגד ההפיכה המשטרית, ככל הנראה אינה לרוחם", כותבים נציגי התנועה.

כתבה ב"מקור ראשון". צילום מסך, צילום מסך
כתבה ב"מקור ראשון"/צילום מסך, צילום מסך

"מדובר בהסתה לאלימות"

"ה"רפרור" לארגון "משמרות המהפכה" של איראן נועד ליצור דמוניזציה של המוחים והמפגינים ולהבאיש את ריחם של הגורמים הנזכרים באותו "תרשים זרימה" (כולל שמות של אנשים, גברים ונשים, וממילא כל חברי ופעילי הארגונים שכונו "שמאל קיצוני", וממילא נוכח כינויי גנאי מגמתיים ומטילי אימה כאלה, עלול להבין הקורא כי יש גם לעשות מעשה כדי לעצור את פעילותם של אותם אנשים וארגונים המהווים כביכול סכנה למדינת ישראל ואזרחיה, ממש כמו זרועות התמנון הידועות לשמצה של המשטר האיראני".

בדגלים השחורים טוענים כי מדובר בהסתה לאלימות. "ואף אם נניח כי "רק" בהוצאת לשון הרע עסקינן, אסור שיישארו ללא חקירה של משטרת ישראל, וזאת בשל חומרתם המיוחדת של הדברים המפורסמים בעיתון הנחזה להיות מכובד ושיש לו, לפחות במגזר הדתי לאומי שהוא מכוון אליו, קוראים רבים יחסית, כך יש להניח.

"כפועל יוצא מהתהודה הנרחבת יחסית הזו הניתנת לדברי הבלע הללו, הם היו עלולים או עלולים גם כיום ובעתיד, להגיע לאוזנו הכרויה של "עשב שוטה" מקרב אותו מגזר, שההסתה הנ"ל עלולה לדרבן אותו חלילה לעשות מעשה כדי לעצור את אותם "משמרות מהפכה" ו"ארגוני שמאל קיצוני" כביכול ו"לנטרל" את הסכנה כביכול הנשקפת מהם למדינת ישראל, כפי שעלול להשתמע מהפרסום ומהכתבה ובפרט נוכח השימוש במילים הטעונות שבחרו הכתבת והעורך הראשי שלא מחה ולא מחק, לעשות בהן שימוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully