וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הציגו תמונה מדויקת": נדחתה תביעת שני מיליון שקל נגד סיון כהן וערוץ 10

5.3.2023 / 13:22

כהן פרסמה בערוץ 10 (היום רשת 13) כתבה על עושק קשישים של יו.פי.לייף. ראשי החברה החליטו לתבוע ונדחו: "הנתבעות עשו עבודת תחקיר מקצועית, לאחר שקיבלו תלונות מאזרחים שנפגעו או מבני משפחותיהם, שעל בסיסם שודרו הפרסומים"

סיון כהן. 103fm
אמת דיברה. סיון כהן/103fm

תביעת לשון הרע נגד ערוץ 10 (היום רשת 13) והכתבת סיון כהן נדחתה. התביעה הועמדה על סך של 2,000,000 שקל והוגשה בעקבות סדרת פרסומים שנעשו במסגרת התוכנית "הכל כלול" על אודות התנהלותה של חברת חברת יו.פי.לייף בע"מ, וראשיה דוד, סוזי ומור נגד. החברה, נטען בכתבה, הונתה ישראלים, הציגה להם מצג שווא כאילו הם חברים במועדון חברים שכלל אינו קיים, וחייבה אותם בסכומים ניכרים ללא ידיעתם.

עו"ד דורון קול, שותף בפירמת עורכי הדין פישר (FBC), בעל מומחיות בדיני בידור ולשון הרע, ייצג את ערוץ 10 וכהן. התובעים טענו כי הפרסומים שקריים ועולים לכדי לשון הרע, וכן כי כתוצאה מהפרסומים נגרם להם נזק רב. השופטת הבכירה חנה קלוגמן דחתה את התביעה במלואה.

"נושא פרוץ שהטיפול בו דחוף"

בית המשפט פסק כי לערוץ ולכהן קמות ההגנות הקבועות בחוק ביחס לפרסום, ובייחוד הגנת אמת דיברתי, הגנת תום הלב והגנת העיתונאות האחראית. כך קבע כי "לאור חומר הראיות שהוצג, מצאתי כי הנתבעות עשו עבודת תחקיר מקצועית, לאחר שקיבלו תלונות מאזרחים שנפגעו או מבני משפחותיהם, שעל בסיסם שודרו הפרסומים. לאחר השידור הראשון קיבלו הנתבעות פניות נוספות מקרובים של אנשים שנפגעו מהתובעת. התלונות נבדקו על ידי הנתבעות ואף התקיימו שיחות בגינן עם נציגי הנתבעת. דהיינו, הפרסום שודר לאחר תחקיר ממנו למדו הנתבעות כי קיימת בעיה חמורה של הטעיית לקוחות על ידי התובעת, וכי מדובר בעיקר בלקוחות שהם אנשים מבוגרים, שלא תמיד יודעים את השפה העברית - ועקב חולשה זו חשופים יותר להטעיה צרכנית".

עוד הוסיף בית המשפט כי "לאחר שמיעת הראיות בתיק, מתברר שמדובר בנושא פרוץ שהטיפול בו נחוץ ודחוף אין מחלוקת על החשיבות הציבורית שבטיפול בעניין זה".

עו"ד דורון קול, שותף בפירמת עורכי הדין פישר (FBC), בעל מומחיות בדיני בידור ולשון הרע אמר, כי "מדובר בפסק דין חשוב, בסוגייה שלא מטופלת כראוי, של הטעיית לקוחות - ובפרט לקוחות מאוכלוסיות מוחלשות, כגון קשישים ועולים חדשים. בפסק הדין נקבע כי התמונה העובדתית שהוצגה בכתבות הייתה מדויקת וכי נעשתה על ידי מערכת התכנית עבודת תחקיר מקצועית ויסודית".

  • עוד באותו נושא:
  • סיון כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully