וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבועית: איך זה שזרקו אבנים על שוטרים אבל אין בדל ראיה לכך?

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 5.3.2023 / 16:53

למה באמת שינה נתניהו, אם בכלל, את נוסח ההצהרה שנתן; וכמובן - השבועית של אלדד - "המחנה שלנו" - יניב. הלהג באולפנים נמשך, וגם השבוע לא מעט עיתונאים ואנשי תקשורת לא בדיוק נצמדו לעובדות

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הופעות העיתונאים והפרשנים ואחר הדיווחים השונים באמצעי התקשורת וברשתות. גם השבוע ליקטנו עבורכם את מיטב הפאשלות של העיתונאים ואנשי התקשורת, שלא בדיוק נצמדו לעובדות, יחד עם קונספירציה נוספת מבית היוצר של ערוץ 14.

בעיות בלוחות הזמנים

עורכת עיתון גלובס שמתהדר במדור בדיקת עובדות, נעמה סיקולר, המתארחת מדי שבוע בפאנל 'שישי' בערוץ 13, הסברה השבוע בלהט כי "ספי עובדיה פרסם שנתניהו היה אמור לשאת נאום אחר השבוע, וברגע האחרון עם אירוע המספרה הטונים החריפו".

העובדות: עובדיה פרסם שנתניהו שינה את נאומו בגלל אולטימטום של יריב לוין ולא בגלל אירוע המספרה. בכלל, בעת נאום נתניהו שהו מחוץ למספרה מספר קטן של מפגינים, כאשר מה שזכה לכינוי "מצור" התרחש הרבה אחרי נאומו.

האבנים שלא נזרקו

בתכנית 'אולפן שישי' בערוץ 12 טען חבר הפאנל, העיתונאי אמיר איבגי, כי המפגינים ביום רביעי בצומת עזריאלי זרקו אבנים על השוטרים.

העובדות: איבגי חזר על טענה שמעולם לא הוכחה על ידי המשטרה ו/או כל גורם אחר. נכון לרגע זה אין כל תיעוד ויזואלי של זריקת אבנים לעבר השוטרים באותו אירוע.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כשבימין מצטטים את רבין

איש התקשורת הימני ברל'ה קרומבי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו כי השיק לאחרונה קמפיין תמיכה בהפיכה המשטרית על רקע הפיגועים האחרונים. הקמפיין מצטט את אמירתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין "בלי בג"צ ובלי בצלם" כהסבר מדוע צריכים לשנות את בג"צ.

העובדות: מדובר בסילוף מוחלט של הדברים והוצאה מהקשר. המשפט המלא שאמר רבין הוא: "המשטרה הפלסטינית תילחם בחמאס בלי בצלם, בלי בג"ץ ובלי אמהות נגד שתיקה". הביטוי נאמר כנימוק להצדקת הסכם אוסלו, מכיוון שיאסר עראפת לא מחוייב לזכויות אדם כמו שישראל מחוייבת.

ערוץ 14 בעוד טנטרום קונספירטיבי

בתכנית 'האולפן הפתוח' בערוץ 14, העלתה המגישה שרה ב"ק לשידור את פרשן הערוץ יעקב ברדוגו ביום רביעי האחרון לאחר ההפגנות ברחבי הארץ.

בין הפנינים שהעלו השניים בשידור: ה-CIA מעורב בהפגנות המשטרה והשב"כ גיבו את "ניסיון הלינץ'" בגברת נתניהו, אובאמה מנהל את ארצות הברית ומה שקורה בתכנית 'נרקוס' קורה בישראל ממש עכשיו, ועוד שורה של האשמות קונספירטיביות נגד ראש השב"כ, המשטרה והתקשורת.

העובדות: ניתן להניח ברמה גבוהה של ודאות שה CIA לא מעורב בהפגנות, אובמה לא מנהל את ארצות הברית, נרקוס לא קורה כאן, מפקד מחוז תל אביב לא ידע על התספורת של שרה נתניהו ולכן טס לחו"ל, משטרת ישראל והשב"כ לא גיבו את "ניסיון הלינץ'" כי הגברת חולצה בשלום מהמספרה וכלל לא היה ניסיון לינץ'.

מה שכח עפיף אבו מוך

הפאנליסט ואיש התקשורת עפיף אבו מוך טען בתכנית 'איזור בחירה' בערוץ 13 על גנץ ולפיד כי הם 'עד היום מפחדים לשלב מועמד ערבי ברשימה'.

העובדות: במפלגת יש עתיד משובץ מועמד ערבי במקום ה 29, מוחמד אבו אל היג'א.

כלכלה ללא כלכלנים

בתכנית 'שישי' בערוץ 13, העבירה כתבת הערוץ ליאור קינן, ביקורת על השרה אורית סטרוק שהתעלמה מאזהרות הכלכלנים הבכירים מהשלכות ההפיכה המשטרית על כלכלת ישראל ואמרה בראיון כי "נתניהו הוא כלכלן מצוין". בהמשך אמרה קינן בעצמה, בדבריה, כי "נתניהו הוא אגב באמת כלכלן מצוין והוציא את ישראל ממשבר כלכלי בעבר".

העובדות: בניגוד למה שנטען, נתניהו הוא לא כלכלן. כלכלן הוא בוגר תואר אקדמי בכלכלה.

השבועית של אלדד יניב: מי ביצע את ההתנתקות?

איש התקשורת אלדד - 'המחנה שלי' - יניב, צייץ בין השאר כי "אנחנו לא עירבנו אתכם בזמן ההתנתקות ולא בזמן אוסלו. לא רצינו לקיים שום הליך של הידברות".

העובדות: את ההתנתקות הובילה מפלגת הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully