וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הכתבים הפוליטיים: נטישה המונית של קבוצת דוברות רה"מ

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 16:27

הסרת כתב חדשות 12 ירון אברהם וכתב ישראל היום אריאל כהנא מקבוצת "דוברות הליכוד" בשל דברים שאמרו על נאום רה"מ, הובילה לפרישת כתבים נוספים מהקבוצה. ארגון העיתונאים לנתניהו: "פגיעה בחופש העיתונות"

המהפכה המשטרית מגיעה לקשרים האינטימיים ביותר של לשכת נתניהו עם עיתונאים, גם אלו שעד לאחרונה נחשבו דווקא למזוהים עם המחנה שלו. הבוקר (רביעי) הסיר בקבוצת "דוברות הליכוד" - המשמשת כקבוצת הפצת הודעות של מפלגת הליכוד ומנוהלת על ידי דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך - את כתב חדשות 12 ירון אברהם מהקבוצה. באקט כמעט הצהרתי, הוסר לאחריו גם כתב ישראל היום אריאל כהנא.

"דוברות הליכוד" משמשת מרחב ציבורי להודעות רשמיות מטעם הליכוד לציבור העיתונאים, והסיבה להסרת אברהם הייתה דברים שאמר לאחר הצהרת ראש הממשלה לפני ימים אחדים, בהם תקף את נתניהו על התנהלותו מול התקשורת (ראו ציוץ).

בתגובה וכאקט של סולידריות, עזבו את הקבוצה מספר כתבי ישראל היום, הכתבים המדיניים של וואלה! ושל גלי צה"ל ברק רביד ויניר קוזין, ואחרים.

הדברים שאמר אברהם

בהמשך, גם ארגון העיתונאים פנה היום לרה"מ ויו"ר הליכוד נתניהו וקרא לו להשיב את כתבי חדשות 12 וישראל היום לקבוצת הוואטספ "דוברות הליכוד". בארגון פנו במכתב התראה על "פגיעה חמורה בחופש העיתונות".

במכתב שנשלח על ידי עורכי הדיון של הארגון, אמיר בשה וגלעד זבידה צויין כי "חופש העיתונות הוא חלק מחופש הביטוי ומזכות הציבור לדעת. עיתונות חופשית היא תנאי הכרחי לדמוקרטיה והעיתונאים מבצעים את מלאכתם העיתונאית כדי לשרת את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת. ולכן זכותם לשמירה על חופש העיתונות מהווה נדבך יסודי בדמוקרטיה".

עוד כתבו בארגון כי "הליכוד הינה גוף דו-מהותי והמשמעות היא כי על עניינה ופעולותיה חלים כללים וחובות כגוף ציבורי. בהתאם, קבוצת וטסאפ ציבורית שעניינה דוברות אינה יכולה להיות פתוחה רק לעיתונאים מסויימים. הדרת עיתונאי כזה או אחר ובכלל זה, הוצאתו מהקבוצה כאמצעי הענשה וסגירת מקור מידע עבורו, פוגעת הן בעיתונאי המודר והן ביתר העיתונאים, בדרך של יצירת אפקט מצנן למען יראו ויראו, הן בכלי התקשורת בהם מועסקים העיתונאים המודרים, והן בציבור כאשר זכותו קבל מידע באמצעות אותם עיתונאים נפגעת או ניתנת רק לעיתונאים מסויימים בלבד.

"אנו דורשים את השבת העיתונאים לקבוצת הווטסאפ באופן מיידי, בשים לב לפגיעה הציבורית בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת והאפקט המצנן של התנהלות מסוג זה. היה ופנייתנו לא תיענה אזי הארגון ינקוט בכל הצעדים המשפטיים העומדים לרשותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully