וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ של יריב לוין להפיכה ומועמדו לעליון - חבר דירקטוריון גלובס

עודכן לאחרונה: 20.3.2023 / 14:42

הנה פרט שלא יקבל כותרת בעיתון הכלכלי, שמראשית ניסיון ההפיכה מצהיר על תמיכתו ב"פשרה": ד"ר רפי ביטון, היועץ של יריב לוין לרפורמה המשפטית ואחד המאוזכרים כמועמדים מטעם לוין ורוטמן לעליון, הוא חבר דירקטוריון בו

מתוך סרטון המחאה/צילום מסך

ציוץ של ראש מערכת החדשות הפורשת של "גלובס" גלית פורת, חושף פרט מעניין, שנפל עד כה מתחת לרדאר: ד"ר רפי ביטון, היועץ המרכזי של שר המשפטים יריב לוין להפיכה המשפטית ואחד המועמדים המובילים של יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן לעליון - הוא חבר דירקטוריון בעיתון.

כזכור, בגלובס מצהירים מתחילת ניסיון ההפיכה המשטרית של הממשלה, על תמיכה ב"פשרה", ואף פרסמו שער עם ממצאי סקר בנושא, שזכה לביקורת בשל היותו מניפולטיבי ומדגיש את הרוב לתומכי הפשרה - בעת שהרוב הוא למתנגדים. עוד לפני כן, גלובס נחשב לאחד מכלי התקשורת הלעומתיים למערכת המשפט, יש שיאמרו באופן פעיל ממש - עם פרסום מוסף מרכזי שעסק בשאלת אי-האמון במערכת, באופן שגויס בשירות הקמפיין נגד מערכת המשפט. כך או כך, בשום שלב, לא הוצג ביוזמת העיתון התפקיד המרכזי שממלא חבר הדירקטוריון במהלך של הקואליציה.

כך לדוגמה, לפני מספר שבועות, פורסמה בגלובס כתבה ארוכה תחת הכותרת "אפשר להגיע לפשרה? ארבעה מומחי משפט מכל הצדדים מדברים על הרפורמה". לצורך כך כינסו בעיתון את לשעבר המשנה ליועמ"ש לענייני משפט ציבורי-מינהלי דינה זילבר, השופט בדימוס עודד מודריק, ד"ר רפאל ביטון וד"ר אדם שנער. בסוף הכתבה פורסם אמנם גילוי נאות ("גילוי מלא") על התפקיד שממלא ביטון בעיתון - אלא שכלל לא ברור כיצד ניתן בכלל להציגו כ"מומחה" נטול פניות, בזמן שהוא עצמו מתגאה בהובלת וניסוח הרפורמה.

רפי ביטון, חבר דירקטוריון. צילום מסך, צילום מסך
רפי ביטון, חבר דירקטוריון/צילום מסך, צילום מסך

בנוסף, קיים גם האינטרס האישי: לפי הערכות פוליטיות מאחורי הקלעים, לוין ורוטמן מעוניינים למנות את ביטון ואת אביעד בקשי ראש המחלקה המשפטית בקהלת, לשופטים בעליון. הדבר עשוי להתרחש במידה והרפורמה המשפטית תעבור גם בגרסה המרוככת המוצעת כעת, המאפשרת לממשלה למנות שני שופטים.

פורום קהלת (עליו ד"ר ביטון לא נמנה, אך נחשב לשותף רעיוני שלו), הוא ממניחי התשתית האידיאולוגית והמעשית למהפכה השיפוטית שמתכננת ממשלת נתניהו. בהקשר זה, בדיקת "העין השביעית" חשפה לפני מספר שבועות כי גלובס היווה את הבמה המרכזית לפורום, ופירסם בשנים האחרונות יותר ממאה מאמרים של אנשיו ועשרות מאמרים נוספים שקידמו עמדות זהות - היקף שאין דומה לו בעיתונות הכתובה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully