וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת איום הסגירה: התאגיד ישדר סרט ביקורתי על קמפיין הבחירות של נתניהו

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 21.3.2023 / 9:03

במהלך חודשים של תיעוד הצליח איתי אשר לעקוב אחרי קמפיין השטח של נתניהו ב"ביביבא" - המשאית הניידת שעליה הותקן אקווריום מזכוכית משוריינת, תוך שעוכב על ידי השב"כ, ללא שום הסבר; "הסרט כמעט מנבא את שיבוא אחריו"

״הקאמבק״/כאן 11
רגע לפני ההכרעה ההיסטורית בעניין המהפכה המשפטית, שצפויה לשנות את פני החברה הישראלית, מעניין לצפות בתיעוד של הקמפיין שכמעט מנבא את שיבוא אחריו

לראשונה בכאן: סרט דוקו-דיגיטל באורך מלא. "הקאמבק" - סרטו של איתי אשר ("דוקותיים"), עוקב אחר מסע הבחירות האחרון של בנימין נתניהו באופן שלפי התאגיד "אף כלי תקשורת ישראלי לא סיקר". עיתוי השידור, נזכיר, כשחרב סגירת או פגיעה בתאגיד על ידי ממשלת נתניהו, עדיין מונפת.

חטיבת הדיגיטל של כאן תשדר החל משבוע הבא בכאן BOX, האפליקציה של כאן לטלוויזיות חכמות, את הסרט הדוקומנטרי "הקאמבק" - שביים איתי אשר, יוצר "דוקותיים", "התמודדות" ו"ריחן / מוצב המוות". הסרט עוקב אחרי מסע הבחירות האחרון של בנימין נתניהו, שבסופו ניצח באופן מוחץ ומיד אחריו החל לפעול כדי לקיים שינוי משמעותי, ושנוי במחלוקת, במערכת המשפט.

לפי אשר, הקאמבק הוא תיעוד של ההבנה העמוקה של נתניהו ואנשיו, ש"העולם האמיתי" הוא רק תפאורה לעולם הווירטואלי, ושמי ששולט ברשתות החברתיות - ישלוט בסופו של דבר בתודעה הציבורית וייזכה בניצחון. לדבריו, "רגע לפני ההכרעה ההיסטורית בעניין המהפכה המשפטית, שצפויה לשנות את פני החברה הישראלית, מעניין לצפות בתיעוד של הקמפיין שכמעט מנבא את שיבוא אחריו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
סרט כמעט נבואי. נתניהו/רויטרס

"ביבי בשר ודם"

בשלב מסוים הוא גם מעוכב על ידי השב"כ, ללא שום הסבר, וגם הסיוע שאשר מקבל בשטח מתומכי נתניהו לא בהכרח מתקבל בעין יפה אצל אנשי הקמפיין

במהלך חודשים של תיעוד הצליח אשר לעקוב אחרי קמפיין השטח של נתניהו ב"ביביבא" - המשאית הניידת שעליה הותקן אקווריום מזכוכית משוריינת, ושעברה מכינוס בחירות אחד למשנהו ברחבי הארץ בחודשים שקדמו לסבב הבחירות האחרון. נתניהו הביא את עצמו ב"ביביבא" כ"ביבי בשר ודם", ובדרך זו נכנס גם עמוק אל תוך מכשירי הסלולר של הבוחרים הפוטנציאליים שלו ודרכם אל מיליוני בוחרים: בטיקטוק, באינסטגרם ובפייסבוק. כל אחד יכול היה להתקרב. לשמוע. לגעת כמעט.

איתי אשר יצר יותר מ-400 סרטוני דיגיטל מאז הקמת תאגיד השידור הישראלי. לפני כן היה כתב צבאי וראש מערכת החדשות בעיתון מעריב, וראש מערכת החדשות באתר וואלה. בעבודתו מקפיד אשר להציג את הסיפור הישראלי על מורכבותו וגווניו, לדבריו, ללא לקיחת צד פוליטי.

לאורך קמפיין הבחירות האחרון מגלה אשר שמבחינת רבים בחברה הישראלית הוא בהכרח "שמאלני", מעצם היותו עיתונאי המנסה לתעד את נתניהו. בשלב מסוים הוא גם מעוכב על ידי השב"כ, ללא שום הסבר, וגם הסיוע שאשר מקבל בשטח מתומכי נתניהו לא בהכרח מתקבל בעין יפה אצל אנשי הקמפיין.

מהתאגיד נמסר כי "'הקאמבק' הוא מסמך תיעודי המספר את סיפורה של החברה הישראלית בסוף שנת 2022, השבויה בידי אלגוריתם שעלול להפריד ולפצל אותה לקבוצות, שבטים ותתי-קבוצות רגע לפני הכרעה שלטונית משפטית מהכבדות שעמדו לפתחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully