וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשרה"מ מסית נגד התקשורת - תומכיו תוקפים עיתונאים"

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 11:51

באגודת העיתונאים מאשימים את נתניהו שמסית נגד התקשורת בתקיפות החוזרות ונשנות של עיתונאים בהפגנות המחאה. אתמול תקפו פעילי ימין תקפו צוות של חדשות 13 באור עקיבא

"כשרה"מ מסית נגד התקשורת - תומכיו תוקפים עיתונאים", כך אומרים היום (ראשון) באגודת העיתונאים בירושלים על רצף מקרי האלימות נגד כתבים ושדרנים המסקרים את המחאה מנקודות השידור השונות.

מהאגודה נמסר: "קו ישיר עובר בין ההסתה הקבועה של רה"מ נתניהו נגד התקשורת בכל הזדמנות, לתקיפת כתבת חדשות 13 אמש באור עקיבא ע"י אזרחים כשמסביבם דגלי הליכוד. נתניהו שמנסה לחמוק מההתייחסות לביקורת עניינית, ומפנה את תומכיו נגד עיתונאים לא יוכל לגלגל עיניים כשחלילה עיתונאי ייפגע כאן.

"אגודת העיתונאים ירושלים קוראת לרה"מ לחדול מיד מההסתה המסוכנת, כולנו למודי ניסיון מן העבר הלא רחוק ויודעים היכן זה עלול להסתיים".

גם ארגון העיתונאים גינה את האירוע ומסר: "לקראת השבוע הסוער הצפוי, ולאחר שבשבוע החולף אירעו מספר אירועים של תקיפה פיזית נגד עיתונאים וצוותי תקשורת בשטח, ארגון העיתונאים והעיתונאיות מגנה בתוקף כל ניסיון לחבל בעבודה העיתונאית ולפגוע במי שמבצעים אותה. ההסתה נגד העיתונות, העיתונאים והעיתונאיות חייבת להיפסק!".

אתמול תקפו פעילי ימין באלימות צוות של חדשות 13 בזמן שסיקר את ההפגנה שהתקיימה באור עקיבא נגד המהפכה המשפטית. מפגינים ימין קראו לעברה של הכתבת לירון שמם קריאות גנאי, קיללו אותה ואיחלו לה מוות. השוטרים חסמו את הפעילים, אולם תומכי הליכוד קראו לעברה: "שילוו אותך ככה להלוויה".

פעילי הליכוד אף צעקו לעבר לירון שמם וצוותה: "הביתה, אל-ג'זירה, אתם האויב, שרמוטות". שוטרי יס"מ חילצו בסופו של דבר את כתבת מהדורת השבת - לא לפני שספגה בעיטה מאחד המפגינים במקום.

זהו אינו מקרה התקיפה היחיד של עיתונאים מאז תחילת המחאה נגד ההפיכה המשפטית. לפני כחודשיים, צוות חדשות 13 בראשות מגיש המהדורה המרכזית אודי סגל, שהגיע להגיש את המהדורה המרכזית ממקום הפיגוע בנווה יעקב שבירושלים, הותקף על ידי נוכחים לאחר סיום השידור.

עשרות צעירים העיפו על צוות העיתונאים את הגדרות שהקיפו אותם, צעקו להם "עופו מפה", "שמאלנים הביתה", "מוות לערבים" - ואיימו לשבור להם את הציור. המתפרעים העיפו את ציוד הצילום באלימות וגרמו נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully