וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק ערוץ 14"; שוב תקיפות עיתונאים במהלך עבודתם

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 11:43

שני כתבי חדשות הותקפו אמש במהלך עבודתם בהפגנת תומכי הרפורמה בירושלים: כתב חדשות 13 יוסי אלי, לו נשברה צלע, וצוותו, וכתב החדשות בערבית בתאגיד השידור הישראלי (מכאן) תאמר אלכילאני. בשני המקרים, נראו התוקפים כשהם אוחזים בדגלי ארגון "לה פמילייה"

הפגנות ברחבי הארץ בעד ונגד המהפכה המשפטית. 27 במרץ 2023/באדיבות חדשות 13

שני כתבי חדשות הותקפו אמש (שני) במהלך עבודתם בהפגנת תומכי הרפורמה בירושלים: כתב חדשות 13 יוסי אלי וצוותו וכתב החדשות בערבית בתאגיד השידור הישראלי (מכאן) תאמר אלכילאני.

בשני המקרים, נראים התוקפים כשהם אוחזים בדגלי ארגון "לה פמילייה", צועקים "רק ערוץ 14" ומנסים לגרש מן המקום את הכתבים. כתב חדשות 13, יוסי אלי, שהתוקפים שברו לו צלע, סיפר כי זרקו לעברו בקבוקים ואבנים ותקפו במקלות אותו ואת הצלם. לדבריו המשטרה חילצה אותם משם והצילה אותם. הוא פונה לבית החולים הדסה לאחר שעלה חשש לנזק בטחול. גם הצלם אבי קשמן, נחבל בראשו במהלך העימותים.

באירוע תקיפה נוסף בהפגנת תומכי הרפורמה אמש בירושלים בסמוך לסינמה סיטי, הותקף כתב תאגיד השידור הישראלי בערבית (מכאן) תאמר אלכילאני ע"י פעילי לה פמיליה שקיללו אותו, צעקו "מוחמד מת" וכיסו את המצלמה כדי למנוע ממנו לשדר. אלכילאני נאלץ לעזוב את המקום.

"דמם של עיתונאים הותר"

ארגון העיתונאים קרא להעמיד לדין את התוקפים: "נבחרי הציבור, ואישי ונשות ציבור שמסיתים נגד עיתונאים ועבודתם כחלק מקמפיין, חייבים לחדול ולפעול מיד נגד התוצאות המזעזעות של ההסתה. הסתה אינה ביקורת לגיטימית, ואיומים אינם חוסים תחת חופש הביטוי".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר כי היא "רואה בחומרה את עליית המדרגה באלימות כלפי עיתונאים ודורשת מהמשטרה לחקור את האירועים החמורים הללו ולטפל במלוא חומרת הדין במי שמנסים לפגוע בעיתונאים ובחופש הביטוי במדינת ישראל".

עפרה סתת מילוא ומיקי קליין, יושבי ראש אגודת העיתונאים ירושלים: "הזהרנו בימים האחרונים שוב ושוב מהשלכות הרות האסון של ההסתה נגד עיתונאים שלמרבה הצער קיבלה רוח גבית גם בדברים שהשמיע ראש הממשלה נגד התקשורת ועבודתה. אנו קוראים לראש הממשלה, נתניהו להשמיע קול ברור ולגנות בתוקף את האירועים החמורים הלילה!".

יוסי אלי, כתב חדשות 13 והצלם שי פוני מותקפים על ידי שוטרים בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית בירושלים/לירן תמרי, מיינט וידיעות ירושלים

עלייה בכמות התקיפות נגד עיתונאים

בסוף השבוע תקפו פעילי ימין באלימות צוות של חדשות 13 בזמן שסיקר את ההפגנה שהתקיימה באור עקיבא נגד המהפכה המשפטית. מפגינים ימין קראו לעברה של הכתבת לירון שמם קריאות גנאי, קיללו אותה ואיחלו לה מוות. השוטרים חסמו את הפעילים, אולם תומכי הליכוד קראו לעברה: "שילוו אותך ככה להלוויה".

פעילי הליכוד אף צעקו לעבר לירון שמם וצוותה: "הביתה, אל-ג'זירה, אתם האויב, שרמוטות". שוטרי יס"מ חילצו בסופו של דבר את כתבת מהדורת השבת - לא לפני שספגה בעיטה מאחד המפגינים במקום.

אלו אינם המקרים היחידים של תקיפת צוותי שידור מתחילת המחאה נגד ההפיכה המשטרית. לפני כחודשיים, צוות חדשות 13 בראשות מגיש המהדורה המרכזית אודי סגל, שהגיע להגיש את המהדורה המרכזית ממקום הפיגוע בנווה יעקב שבירושלים, הותקף על ידי נוכחים לאחר סיום השידור.

עשרות צעירים העיפו על צוות העיתונאים את הגדרות שהקיפו אותם, צעקו להם "עופו מפה", "שמאלנים הביתה", "מוות לערבים" - ואיימו לשבור להם את הציור. המתפרעים העיפו את ציוד הצילום באלימות וגרמו נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully