וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות החוק: בקשת 12 מותחים עוד את גבולות הגזרה של הפרסום הסמוי

2.4.2023 / 11:40

מה עושים בקשת 12 כשהם מעוניינים להכניס פרסומת לאחת מתוכניות חדשות 12, אבל חוששים מהגבלות הרשות השנייה? הנה דרך יצירתית שמוצגת כמעין "סרטון אינפורמטיבי לטובת הציבור"

פרסומת בקשת 12/קשת 12

מה עושים בקשת 12 כשהם מעוניינים להכניס פרסומת לאחת מתוכניות חדשות 12, אבל חוששים מהגבלות הרשות השנייה? הנה דרך יצירתית: בשבועות האחרונים משודרת בצמוד ל"תוכנית חיסכון" מעין פרסומת ארוכה לקידום רשת שופרסל לקראת חג הפסח הקרוב.

במשך דקה ארוכה משודרות מדי ערב על מסך קשת 12 וריאציות שונות של הפרסומת, שמוצגת כמעין "סרטון אינפורמטיבי לטובת הציבור", זאת לפני או אחרי מקבץ הפרסומות - וללא הלוגו המחייב של הרשות השנייה לשידור פרסומות.

במהלך הפרסומת מוצג הלוגו של שופרסל בתחתית המסך עם מסרים סמויים שיקנו תחושה שהחברה עובדת לטובת הציבור. הלוגו מימין למעלה ממשיך להיות של קשת 12, כך שלצופה שאינו בקיא בפרטים או בכללים כלל אין מושג שמדובר בפרסומת לכל דבר ועניין. כך, המידע ה"אינפורמטיבי" שכולל מסרים סמויים, עם צבעים של החברה המפרסמת ועם תכנים מרמזים של החברה המפרסמת ("קנו את מותג הבית!") - למעשה מוצג כאייטם "צרכני" לכל דבר ועניין.

תקנות הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מגבילות את בעכלי רשיון השידור במספר דקות הפרסומת שהם יכולים לשדר בכל שעה, וכן בחיוב הצמדת לוגו תואם. אלא שבערוצים, כאמור, עושים שימוש הולך וגובר באותו "ציר עוקף" של שימוש בחסויות מסחריות.

כללי החסויות של הרשות השנייה קובעים במפורש ש"הודעת חסות תהיה שונה, הן בתמונה והן בקול, מתשדיר פרסומת לאותו מוצר". הם גם קובעים שהודעת חסות תכלול "מסר תדמיתי כללי בלבד", ושלא יכללו בה בין השאר "מחיר של מוצר או של שירות, אופן רכישתו, כתובת מקום רכישתו או דרכי שיווק ישיר שלו", או "עידוד, תמריץ או הזמנה לרכישת מוצר או שירות".

כאמור, הצצה במספר תשדירים בקמפיין לשופרסל מלמדת שקשת לא עומדת במגבלות שקבע החוק.

ברשות השנייה טרם הגיבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully