וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין: "מועלת בתפקידה"

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 11:28

בעתירה נטען כי חברות השידור הרב ערוציות הוט וייס נמנעות מזה שנים מחישוב נכון של היקף המחויבות להפקה מקומית, בכך שהן אינן כוללות בו את ההכנסות ממנויים שונים דוגמת מנויי האינטרנט ושירותים נוספים. לטענת העותרים: מדובר ב"היעדר אכיפה"

מאות יוצרים ואנשי טלוויזיה מפגינים נגד הסגירה או הקיצוץ של תאגיד השידור הציבורי, וחוסמים את רחוב קפלן וצומת עזריאלי בתל אביב, 25 בינואר 2023/שגיא בן נון

ארגוני המפיקים והיוצרים ועמותת הצלחה הגישו הבוקר (חמישי) עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין, הוט ויס בדרישה לאכוף את מחויבויות ההפקה במלואן מתוך היקף ההכנסות המלא של חברות הכבלים והלוויין.

בעתירה נטען כי חברות השידור הרב ערוציות נמנעות מזה שנים מחישוב נכון של היקף המחויבות להפקה מקומית, בכך שהן אינן כוללות בו את ההכנסות ממנויים שונים דוגמת מנויי האינטרנט ושירותים נוספים שהם מספקות.

מגישי העתירה אומרים כי למרות פניות שונות של איגודי היוצרים והמפיקים למועצת הכבלים והלוויין שנתמכו בעמדת עמותת הצלחה, נמנעה עד כה המועצה מלקבוע שהם לא עומדים במחויבות ולא כוללים את הכנסותיהן של החברות בחישוב של מחויבויות ההפקה המקומית, לכן ולאחר שהמועצה נמנע מלקיים שימוע בנושא החליטו הארגונים לעתור לבג"ץ.

לצפייה בעתירה המלאה >>>

שי נשר. נמרוד סונדרס
שי נשר/נמרוד סונדרס

באיגוד עובדי תעשיית הטלוויזיה (הכולל את פורום המפיקים וארגוני היוצרים) אומרים כי מדובר ב"מניעת פרנסה במאות מיליוני שקלים לאלפי משפחות תעשיית הטלוויזיה על ידי השמטת הכנסותיהן בשנים האחרונות של יס והוט משירותי האינטרנט והטלפוניה שהם גובים מהמנויים שלהם לטובת הפקה מקורית של תוכן ישראלי כפי שהחוק מחייב אותן".

באיגודי תעשיית הטלוויזיה מוסיפים כי "היעדר האכיפה הביא לפגיעה של מאות מיליוני שקלים במצטבר בתעשיית התוכן של הטלוויזיה ובתרבות הישראלית".

לדברי שי נשר, מפורום מפיקי הטלוויזיה וממארגני העתירה, "הנהלת מועצת כבלים והלוויין - הרגולטור של הוט ויס - מועלת בתפקידה ומאפשרת למפוקחיה לפגוע בצורה אנושה בפרנסת אלפי משפחות תעשיית הטלוויזיה בישראל ביודעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully