וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבועית: מי באמת מפיק פייק ניוז על נתניהו, ולהד"ם בשלוש שפות

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 14:49

גם השבוע - פייקים ממגוון הערוצים כולל מהתקשורת הזרה, עוד קונספירציה מבית היוצר של ערוץ 14 ושבועית מושקעת במיוחד של אלדד יניב. ספיישל סיכום חג

לרגל המימונה ולסיכום שבוע החג, וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" מרכזים את מיטב הפשלות מהעת האחרונה של העיתונאים ואנשי התקשורת, שלא בדיוק נצמדו לעובדות. וגם השבוע - פייקים ממגוון הערוצים כולל מהתקשורת הזרה, עוד קונספירציה מבית היוצר של ערוץ 14, ושבועית מושקעת במיוחד של אלדד יניב.

מי יושב בקבינט?

פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' אמר בתכנית אולפן שישי כי בקבינט המדיני ביטחוני יושבים "אנשים כמו גולדקנופף, סמוטריץ, בן גביר, זה לא דבר רציני".

העובדות: אברמוביץ לא דייק. השר יצחק גולדקנופף אינו חבר קבינט.

פייק בשלוש שפות

לפני מספר ימים הופצה ברשתות החברתיות תמונה של מתפללים מוסלמים במסגד אל אקצא כשהם שוכבים עם ידים כפותות. התמונה הוצגה לציבור כתמונה עכשיות ועוררה זעם בקרב ציבור מוסלמי בארץ ובעולם, ופורסמה במספר שפות ובמספר כלי תקשורת וביניהם ה-"Daily Mail" הבריטי.

העובדות: מדובר בתמונה אמיתית אך ישנה שכלל לא צולמה ב-2023. מקרה הממחיש עד כמה חשוב לבדוק את העובדות ולחשיבות הטיפול בפייק ניוז ולפוטנציאל הנזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

חדשות המוקד מהנדסת תודעה

רשת חדשות המוקד, אשר הפכה בשנה האחרונה לאמצעי הפצת חדשות פופלרי במיוחד בטוויטר ובווצאפ ומזוהה עם הימין, פרסמה סרטון בו נראים מפגינים עם דגלי פלסטין קוראים קריאות בעד מסגד אל אקצא והציגה אותו כסרטון מתוך הפגנת הענק בחיפה נגד ההפיכה המשטרית.

העובדות: פייק ניוז מוחלט. מדובר על הפגנה אחרת שנערכה בכפר מג'ד אל כרום בצפון.

הקונספירציה השבועית של 14: "ההוא עם הקרניים"

יותם זימרי אמר בתכנית הפטריוטים בערוץ 14 כי "ההוא עם הקרניים, שהפך אותו לסמל הפריצה לקפיטול שוחרר בשבוע שעבר כי גילו שהוא נכנס במסגרת סיור מודרך" וכי "קיצרו לו את כל העונש".

העובדות: פייק ניוז. ג'ייקוב צ'נסלי ("ההוא עם הקרניים") פרץ לקפיטול ביחד עם ההמון ונשפט ל-41 חודשי מאסר בפועל. זו אחת מתוך מגוון קוסנפירציות שנועדו להטעוות את הציבור לחשוב שכלל לא הייתה פריצה לקפיטול מצד תומכי הנשיא לשעבר טראמפ.

השבועית של אלדד יניב: מי מפיץ פייק ניוז על ביבי?

אלדד - "המחנה שלי" - יניב התארח בספיישל מימונה בתכנית הפטריוטים בערוץ 14 ונשא מונולוג ארוך על עבודה עיתונאית ופייק ניוז. יניב ביסס את המונולוג שלו על הטענה כי עיתונאים מצייצים בטוויטר כי נתניהו לא שירת בצבא.

העובדות: בניגוד לדברי אלדד יניב, לא נטען על ידי עיתונאים שנתניהו לא שירת בצבא. השיח בטוויטר הוא לגבי שירות המילואים שלו, בדגש על מלחמת לבנון הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully