וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משואה לתקומת מקורבי השלטון

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 14:44

ביביזם הוא גם פרנסה, על חשבונכם: במועצה המקומית גני תקווה קידמו "פאנל ליום השואה" בנושא "היהדות בתקופת השואה". המשתתפים: הדר מילר, אבישי בן חיים, שי גולדן ומני אסייג שהוזמנו לספר על "חוויותיהם האישיות". לבסוף הפאנל בוטל בשל מיעוט הזמנות

זאת ועוד, כלל לא ברור מה הקשר של המשתתפים לחוויות אישיות מהשואה, שכן מרביתם צעירים, באופן יחסי כמובן

גם יום השואה, הפך, מתברר לאירוע של עסקנות פוליטית - כך לפחות עולה ממודעה שפורסמה באתר המועצה המקומית גני תקווה, ומעוררת לא מעט שאלות. המודעה מזמינה את הציבור להשתתף בפאנל בנושא "היהדות בתקופת השואה, במסגרתו המשתתפים יספרו על חווייתם האישית". אלא שרוב מוחלט של משתתפי הפאנל מתבררים כאנשי תקשורת הנמנים על תומכי נתניהו האדוקים והמובהקים ביותר. זאת ועוד, כלל לא ברור מה הקשר של המשתתפים לחוויות אישיות מהשואה, שכן מרביתם צעירים, באופן יחסי כמובן.

בין היתר, ניתן למצוא במודעה את מגיש ערוץ 14 שי גולדן, את המגישה לצידו עד לאחרונה הדר מילר, את איש חדשות 13 אבישי בן חיים הידוע בתמיכתו העזה בראש הממשלה, ואת התסריטאי מני אסייג, הנחשב לאחד ה"ביביסטים" הבולטים בטוויטר. היחיד שאינו עונה להגדרה החותכת הזו הוא חבר הכנסת לשעבר ממרצ מוסי רז - במה שנראה כ"עלה תאנה" לאירוע כולו.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה, רז עצמו מאשר שידע כי מדובר בפאנל מוטה, ואכן הרגיש לא נוח שהפוליטיזציה הגיעה עד לנושא השואה, אך הוסיף כי הוא "מאמין שאסור להפקיר את הזירה", וכי זו אינה הפעם הראשונה שהוא מופיע באירועים מעין אלו - בהם הוא הנציג היחיד שאינו תומך נתניהו על הבמה.

פאנל יום השואה בגני תקווה. צילום מסך, צילום מסך
פאנל יום השואה בגני תקווה/צילום מסך, צילום מסך

"פחות מ-18 נרשמים"

בראש המודעה המקורית לפאנל מתנוסס הלוגו של האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך, אלא שבעירייה אומרים כי מדובר בטעות ובגרסה ראשונית, ושתקציב האירוע נגזר בכלל מ"המועצה הדתית לתרבות יהודית" בעירייה, לה תקציב נפרד ואוטונומיה ניהולית. בהקשר זה יצוין כי "מחלקה לזהות יהודית" איננה ישות בירוקרטית נדירה וקיימת בעיריות רבות, אלא שהמנדט שלה הוא לקדם את היהדות, לא את ראש הממשלה נתניהו. כך או כך, אותה מועצה לתרבות יהודית כפופה על פי חוק לעירייה, הן תקציבית והן רגולטורית.

מי שעומדת בראש המועצה המקומית גני תקווה היא ליזי דלריצ'ה, המכהנת גם כסגנית יו"ר מרכז השלטון המקומי בישראל. גורמים במועצה בראשה היא עומדת מאשרים היום (חמישי) לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה והיוזמה לאותו פאנל אכן הגיעו מהאגף התורני - שהבטיח מצדו כי לא נולד משיקולים פוליטיים, וכי כל אחד מהמשתפים "הביא רקע על החיבור ליהדות ולתורה בשואה". עוד אומרים הגורמים כי הפאנל בוטל לפני כשבועיים, זאת בשל מיעוט נרשמים אליו - ומציינים פחות מ-18 נרשמים. בפועל, עד לפני ימים אחדים ההזמנה לאירוע עדיין הופיעה באתר המועצה.

"האם יש תקשורת בישראל?"

זהו לא הפאנל היחיד בו נראה כי כספי ציבור ברשויות המקומיות מהווים דרך קלה "לצ'פר" אנשי תקשורת תומכי נתניהו, ובאופן טבעי פעמים רבות - מדובר באנשי ערוץ 14. לעיתים אין אפילו ניסיון לייצר מצג כאילו מדובר ב"תועלת הציבור". נזכיר, מדובר באירועים הממומנים, גם אם לעיתים רק חלקית, על חשבון הציבור.

כך לדוגמה, פאנל נוסף, הפעם בעיר פתח תקווה הנחשבת עיר ליכודית, הציע לפני כשבוע לקהל להגיע ולקבל תשובות לשאלה הבאה: "האם יש תקשורת בישראל או שהיא שחקן פוליטי?". את האירוע הגישה מגישת ערוץ 14 ליטל שמש, ובין המשתתפים - כך לפי המודעה - סגן ראש מחלקת יח"ש חבר הכנסת משה סעדה ששוריין ברשימת הליכוד על ידי נתניהו לאחר שלפני הבחירות מתח ביקורת על ראשי מערכת אכיפת החוק, בהם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה, שי ניצן, ומפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך. עוד במשתתפים: איש ערוץ 14 יותם זמרי והפאנליסט הכוכב של הערוץ שנולד מחדש כתומך נתניהו אלדד יניב.

מהמועצה המקומית גני תקווה נמסר בתגובה: "בגני תקווה ישנה אוכלוסייה מגוונת ולמחלקת תרבות יהודית ישנו תקציב ייעודי לאירועים כפי שישנו תקציב לאירועים עבור כלל הקהילה. המחלקה יזמה את האירוע ופתחה מכירת כרטיסים לציבור הרחב, לאור חוסר היענות האירוע בוטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully