וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן כספית משיב לתביעת הדיבה של אלישע ירד: אמת דיברתי

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 16:43

דוברה לשעבר של ח"כ לימור סון-הר מלך הגיש תביעת דיבה נגד כספית בגין שלושה ציוצים בטוויטר שבהם כספית הזכיר את מספר הפעמים שבהם ירד נעצר. עתה העיתונאי הגיש כתב הגנה וטען: הפרסומים נכונים

העיתונאי בן כספית הגיש היום (ראשון) כתב הגנה בתביעת הדיבה שהגיש נגדו הדובר לשעבר של ח"כ לימור סון-הר מלך, אלישע ירד, כספית טוען כי הפרסומים שלו אודות ירד הם נכונים. דוברה לשעבר של ח"כ סון הר-מלך שהתפטר בתחילת החודש בשל אכזבה מהמדיניות הביטחונית של הממשלה, הגיש תביעה נגד כספית בשל שלושה ציוצים שונים שבהם כספית טען כי ירד נעצר מספר פעמים על ידי המשטרה והשב"כ ואף שהה במעצר מינהלי.

ירד טען בתביעתו שנוסחה על ידי עו"ד מנשה צ.יאדו כי "חלק מהפרסומים שקרי, וחלק חושף מידע חסוי בדין מהתקופה בה התובע היה קטין באופן המנוגד לחוק ולתכליתו לאפשר לקטין שבגר שיקום בלא עכבות מתקופת הקטינות".

מנגד, כספית הגיש היום כתב הגנה על ידי עו"ד ליעד ורצהיזר וטען כי הציוצים שלו הם נכונים וכי הוא זוכה להגנת "אמת דיברתי" הגנה שניתנת בתביעות לשון הרע אם הפרסום הוא אמיתי ואם הוא מהווה עניין לציבור. בהקשר זה כספית טוען: "התובע (ירד, ב"א) הינו מהדמויות הבולטות והקיצוניות שבנוער הגבעות. בשנת ,2016 בהיותו כבן 15 בלבד, הוצא נגד התובע, באופן חריג למדי, צו הרחקה מינהלי מיהודה ושומרון. התובע עצמו חשף את זהותו כקטין שמתוגרר ביצהר, בין היתר במסגרת ראיון מצולם שפורסם באתר האינטרנט הקול היהודי".

בווידאו: טיק טוק עם דוד ורטהיים, מארח את בן כספית/מערכת וואלה!

עוד טוען כספית כי בתחילת חודש אפריל, פרסם ירד עצמו בחשבון הטוויטר שלו את הציוץ הבא: "לפני 7 שנים נעצרתי אחרי שלא הסכמתי לממש צו הרחקה מנהלי מיו"ש שהוצא כנגדי ופשוט זרק אותי לרחוב - קטין בן 16". כך שלמעשה, לטענת כספית ירד הודה בעצמו בעובדות ואף חשף אותם כך שאין כאן פרסום דיבתי ולא פגיעה בפרטיותו.

התביעה וכתב ההגנה הם חלק מגל תביעות דיבה שהוגשו לאחרונה, כאשר רק בשבוע שעבר דיווחנו על כך שהעיתונאי והפובליצסיט יוסי קליין הגיש תביעת דיבה נגד רונית לוי המכונה ברשתות החברתיות רונית הביביטסית ונגד מספר פעילי ליכוד נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully