וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקנדל בגרמניה: פורסם "ריאיון בלעדי" עם מיכאל שומאכר, והתרמית התגלתה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 10:38

מגזין גרמני עורר סערה אחרי שהתהדר בשער על ריאיון עם הנהג הפצוע, שלא נראה בציבור מאז שעבר את התאונה. הבלוף גרר תגובות נזעמות

תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 19.4/ספורט1

מגזין גרמני עורר סערה גדולה בגרמניה לאחר שקידם "ריאיון בלעדי" עם מיכאל שומאכר על שער המהדורה האחרונה שלהם - רק כדי לחשוף מאוחר יותר את הציטוטים המזויפים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית (AI).

שומאכר עבר תאונת סקי בדצמבר 2013 והוכנס לתרדמת רפואית. מאז הוא לא הופיע בפומבי. ריאיון עמו הוא הישג עיתונאי גדול, מאחר שמדובר בשיחה עם אחד הספורטאים הכי מוערכים שיצאו מגרמניה. התגובות הסוערות בגרמניה לפארסה כללו מתקפה קשה על המגזין ועל עורכיו.

מגזין גרמני התהדר בריאיון בלעדי עם מיכאל שומאכר, מה שהתברר כפייק. שער המגזין, צילום מסך
סיפור מביך. השער/צילום מסך, שער המגזין

עוד בנושא

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נהג הפורמולה 1 לשעבר - שזכה בשבע אליפויות עולם - מטופל על ידי צוות של צוות רפואי, ואשתו קורינה, בביתם באגם ז'נבה, אחרי שנפגע בתאונת סקי. נותרה סודיות לגבי מצבו, ולכן רבים התרגשו כאשר המגזין הגרמני "Die Aktuelle " חשף "ריאיון בלעדי" עם הנהג.

השער הקדמי כלל את הכותרת "בלעדי", כמו גם תמונה של שומאכר מחייך. הם המשיכו וטענו שזה "הראיון הראשון" שהוא העניק מאז תאונת הסקי שלו.

הכתבה נפתחה כך: "רק לדבר איתו פעם אחת. לשאול אותו מה שלומו באמת. ולבסוף לקבל תשובות כמעט 10 שנים אחרי תאונת הסקי הטרגית שלו. בלי חצאי משפטים דלים ומעורפלים מחברים. אבל תשובות ממנו! מאת מיכאל שומאכר, בן 54! הנה זה - הריאיון המדהים! עם תשובות גואלות לשאלות הכי בוערות שכל העולם שאל כל כך הרבה זמן".

המאמר, שאינו כולל כותרת ראשית, ממשיך לפני שהוא מסתיים בהודאה שהציטוטים הם למעשה מזויפים והם לא דיברו עם שומאכר או עם אף אחד מבני המשפחה. "האם מיכאל שומאכר באמת אמר הכל בעצמו? הראיון היה אונליין. על עמוד של בינה מלאכותית, או בקיצור AI,' מסכמת הכתבה השפלה.

אוהדי הפורמולה1 גינו מיד את המגזין על "חוסר הגינותו" ו"הבושה" בטענה שדיברו עם שומאכר. מומחה התקשורת הגרמני בוריס רוזנקרנץ כתב תגובה שכותרתה "התעלול הזה טיפשי מדי מכדי להיות אמיתי".

אשתו של מיכאל שומאכר, קורינה, בוכה במהלך ריאיון עמה. מתוך שידור הטלוויזיה, צילום מסך
שומרת בקנאות על פרטיות המשפחה. קורינה שומאכר/צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

מדובר במגזין שכבר הסתבך לא פעם עם משפחת שומאכר. אשתו של הנהג, קורינה שומאכר, תבעה ממנו 50,000 יורו, אבל הפסידה. היה זה בשנת 2015 גשהמגזין השתמש בתמונה של קורינה על השער עם הכותרת: "קורינה שומאכר - אהבה חדשה עושה אותה מאושרת'". הסיפור היה למעשה על בתה, ג'ינה מריה. שנה קודם לכן הייתה למגזין תמונה של מייקל וקורינה על השער הקדמי עם הכותרת '"ער" - מה שגרר ביקורת נרחבת. הכותרת לא הייתה קשורה לשומאכר, אלא הייתה בנושא של אנשים אחרים שהתעוררו מתרדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully