וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 14 נגד עיריית ירושלים: "נתנה זכות שידור לערוץ אחד בלבד"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 15:17

בערוץ טוענים כי להחלטה לתת לקשת 12 לשדר את האירוע המרכזי שלהם ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל אין שום ביסוס חוקי שכן "מדובר במשאב ציבורי"

מדובר בטקס "זוכרים, שרים ומספרים" במעמד ראש העיר משה ליאון. הטקס משודר מדי שנה בקשת 12 ועליו עמלים בין היתר שני הצדדים במשך תקופה ארוכה

ערוץ 14 פנה לעיריית ירושלים בבקשה לשדר את האירוע המרכזי שלהם ביום הזכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה - ונענה בשלילה, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. העירייה, באמצעות חברה עירונית שלה, השיבה לדרישת הערוץ כי הוציאה "קול קורא" להפקת האירוע, חברת "כפיים" זכתה בו, והיא התקשרה באופן בלעדי עם קשת כך שרק קשת תוכל לשדר את האירוע באופן בלעדי.

מדובר בטקס "זוכרים, שרים ומספרים" במעמד ראש העיר משה ליאון. הטקס משודר מדי שנה בקשת 12 ועליו עמלים בין היתר שני הצדדים במשך תקופה ארוכה. בקשת מייחסים לטקס חשיבות רבה, ואומרים כי העובדה שאמנים בסדר גודל משמעותי מגיעים להופיע בו - נובעת בין היתר מהעובדה שהאירוע מקבל את החשיפה הבולטת ביותר על מסך ערוץ 12.

בהקשר זה יצוין כי בין קשת 12 ועיריית ירושלים קיים קשר חם. עוד יצוין כי קשת מפיקה בירושלים גם את ועידת "המשפיעים" השנתית שלה, לה העירייה נותנת חסות.

טקס יום הזיכרון בירושלים. צילום מסך, צילום מסך
טקס יום הזיכרון בירושלים/צילום מסך, צילום מסך

מחלופת מכתבים בנושא שהגיעה לידי וואלה! ברנז'ה עולה כי בערוץ 14 טוענים כי אין להחלטת העיריייה להעניק רק לקשת 12 בלעדיות "שום ביסוס חוקי". לדברי בכירים בערוץ 14, לא נערך מכרז פתוח לשידור וה"קול קורא" שפורסם נגע לגבי הפקת האירוע, ולא לגבי זכויות שידורו. "מדובר במשאב ציבורי (עיריית ירושלים) ואין שום הצדקה לתת מתחת לשולחן זכות שידור לערוץ אחד בלבד", כך לדבריהם.

בערוץ מסבירים כי "לא מדובר במשאב מוגבל, אלא ברישיון שידור שניתן לספקו לכל דורש. האינטרס של עיריית ירושלים הינו להביא את שידור האירוע לכמה שיותר צופים. מתן רישיון שידור לאירוע כפוף לכללי המשפט המנהלי ולעקרונות יסוד של חלוקת משאבים ציבוריים, בראשם ההגנה על עיקרון השוויון ודיני המכרזים הנגזרים ממנו".

בערוץ 14 בחרו שלא להגיב לדברים, כך גם בקשת 12. תגובת ראש עיריית ירושלים משה ליאון טרם התקבלה. מחברת אריאל נמסר: "חברת אריאל פרסמה 'קול קורא' לבחירת מפיק לאירוע 'שרים, זוכרים ומספרים' בבריכת הסולטן בירושלים, במסגרתו נדרש, בין היתר, מכל מפיק, לפרט עם איזה ערוץ טלוויזיוני בכוונתו להתקשר, לצורך שידור האירוע. חברת כפיים נבחרה להפיק את האירוע ובעקבות בחירה זו, נכרת ונחתם חוזה שידור בלעדי בין חברת כפיים ובין ערוץ 12, כפי שהגישה כפיים בהצעתה ל'קול קורא'. ראוי לציין, כי למרות הפנייה המאוחרת של ערוץ 14, אפשרנו לערוץ להעביר בשידור ישיר את הטקס המרכזי לחללי מערכות ישראל בבית 'יד לבנים' היות ובטקס זה לא הייתה כל התקשרות מוקדמת עם חברת הפקה וערוץ טלוויזיה"/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully