וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת 13 מאיימים: "לא נשדר טקס מצונזר"

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 14:48

לאחר שנודע כי השרה רגב מתכננת שידור מוקלט למקרה של שיבוש בטקס הדלקת המשואות, מנכ"ל חדשות 13 שיגר מכתב חריג: "דורשים לדעת באופן אקטיבי על מעבר מהשידור החי במידה ויתרחש". אלא שזו לא הפעם הראשונה בה שיקולים פוליטיים מנהלים את שידור האירוע

"דרישה זו מוצבת כדי שנוכל לשקול את שיקולינו העריכתיים, הבלעדיים, בכל הקשור לשידור האירוע ותיווך המציאות על פי התרחשותה לצופינו בזמן אמת"

על רקע ההפיכה המשפטית, טקסי יום הזכרון ממשיכים להוות נקודת מתח בין הממשלה לבין חלק מכלי התקשורת. במכתב חריג ששלח היום (חמישי) מנכ"ל חדשות 13 אבירם אלעד לשרת התרבות מירי רגב, האחראית על הטקס, הוא מאיים כי בערוץ לא ישדרו את טקס מצונזר, אלא אם יוכלו לדווח בזמן אמת כי מדובר בשידור מוכן מראש.

כזכור, בימים האחרונים התפרסמה סדרת פעולות שמתכננת הממשלה לנקוט במידה ואירועי המחאה יזלגו גם לטקסים הממלכתיים - בראשם הטקס המסורתי המשודר בכל הערוצים.

"מתוך הצהרות שונות שניתנו בימים האחרונים באשר לאופן שידור טקס המשואות, אנו למדים וייתכן שבשלב כלשהו של השידור החי של טקס המשואות יתבצע מעבר לשידור מוקלט שהוכן מבעוד מועד. ככלי תקשורת בעל מחויבות עמוקה לצופיו, אנו דורשים לדעת באופן אקטיבי ובזמן אמת על מעבר זה במידה ויתרחש. אנו בחדשות 13 רואים חשיבות עצומה ביידוע בזמן אמת של צופינו באשר לתוכן אותו הם רואים על המסך, בטח ובטח בזמן שידור טקס לאומי בעל חשיבות כה רבה לצופה הישראלי", כותב אלעד.

שרה נתניהו בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017. נועם מושקוביץ
שרה נתניהו בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל, 1 במאי 2017/נועם מושקוביץ

"מהות היידוע, בין אם באמצעות נציגות הפקתית שלנו בניידת השידור, ובין אם בחיווי בין גורמי המקצוע, היא האם הטקס המועבר לצופים הוא המשך השידור החי, או הקלטה כלשהי. דרישה זו מוצבת כדי שנוכל לשקול את שיקולינו העריכתיים, הבלעדיים, בכל הקשור לשידור האירוע ותיווך המציאות על פי התרחשותה לצופינו בזמן אמת", לשון המכתב.

אלא שזו לא הפעם הראשונה בה שיקולים פוליטיים נכנסים לאופי השידור של הטקס הממלכתי. בין היתר זכורים הפריימים הבולטים של רעיית ראש הממשלה בטקס - פרי הוראות בימוי שככל הנראה ניתנו בידי השרה האחראית. בנוסף, בשנת 2017 קיבלה השרה רגב פי ארבעה כמות צילומים מאשר הרמטכ"ל. ההפקה הדגישה אז כי "לא קיבלה הוראות".

ב-2011 משפחת שליט פרצה לרחבת הטקס, אבל הבמאי החליט לא לצלם והצופים בבית לא ראו את המחאה, שצולמה רק על ידי צופים בקהל שהעבירו את התיעוד לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully