וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפשו את האינטרס: דובי פרנסס והכתבה המביכה של חדשות 12

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 13:32

הסכסוך בין המשקיע דובי פרנסס לחלק מעמיתיו בענף ההייטק, עלה מדרגה לאחר ש"הכריש", שאינו משלם מס בישראל, תקף שוב את החלטת מנכ"לית פאפאיה להוציא מכאן את כספי החברה. "יש לפאפאיה מעל 30 משקיעים ו-3 חברי בורד, לאף אחד מהם לא קוראים דובי פרנסיס" השיבה גז

סערה בטוויטר בעקבות ריאיון של דובי פרנסיס. הציוץ של עינת גז. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של עינת גז, מנכ"לית פאפאיה/צילום מסך, טוויטר
זו גם אינה הפעם הראשונה שבמהדורות חדשות של "קשת 12" בוחרים לשדר כתבות פרופיל מחמיאות לטאלנטים של הזכיינית

ההתגוששות בין המשקיע דובי פרנסס, ממשתתפי התכנית "הכרישים" לבין חלק מעמיתיו בעולם ההייטק, עלתה אמש מדרגה, זאת לאחר שבמסגרת כתבת פרופיל ששודרה ב"חדשות השבת" של קשת 12, תקף שוב פרנסס את עמיתיו שהכריזו כי יוציאו את כספי חברותיהם מישראל - והתייחס ספציפית שוב לעינת גז, מנכ"לית פאפאיה.

פרנסס השיב לשאלה ממנה ניתן היה להסיק שהוא חברת ב"בורד" של חברת ההייטק, שהחלטתה של גז מעולם לא נדונה בהנהלת החברה.

גז מצדה לא נשארה חייבת והגיבה בפוסט שמסביר שפרנסיס אינו חלק מפאפאיה, לא כמשקיע ולא כחבר הנהלה: "יש לפאפאיהמעל 30 משקיעים ו-3 חברי בורד, לאף אחד מהם לא קוראים דובי פרנסיס". כתבה בפוסט שזכה לתגובות רבות ושיתופים, בעיקר בקרב אנשי הייטק.

עינת גז מנכלית פפאיה. גיל יערי, פלאש 90
עינת גז, מנכ"לית פאפאיה, בהפגנה נגד המהפכה המשפטית/פלאש 90, גיל יערי

זו לא הפעם הראשונה שפרנסס, שמלבד היותו משקיע מצליח, ידוע גם בחושיו התקשורתיים החדים, תוקף את גז. הוא עשה זאת גם לאחר פרסום החלטתה המקוית, לפני כחודשיים.

זו גם אינה הפעם הראשונה שבמהדורות חדשות של "קשת 12" בוחרים לשדר כתבות פרופיל מחמיאות לטאלנטים של הזכיינית (התכנית "הכרישים" שחשפה את פרנסס לציבור הרחב משודרת בערוץ). לפחות חלק מהמגיבים התרשמו מהכתבה ששודרה אמש שפניו של פרנסיס לפוליטיקה ותהו האם מדובר ביריית הפתיחה לקריירה ציבורית.

חלק מהמגיבים התיחחס לדבריו של פרנסס, על היותו בן למשפחה מהמעמד הבינוני-נמוך (כהגדרתו) וציינו כי אביו הוא בעל עסק ואמו עובדת עירייה.

אחרים התייחסו להכרזתו על כך שהוא מקפיד שלא לשהות בישראל מעל ל-4 חודשים בשנה, בגלל תקנות מס ההכנסה - ובכך בעצם נמנע מתשלום מיסים בישראל. אחד מהם כתב: "האיש חי בארה"ב ומטיף איך לנהל את הכסף בארץ". בכל מקרה, נדמה שהכתבה על פרנסיס והתגובות אליה, מזינות את השיח ברשת, בעיקר בקרב הענף שמזוהה יותר מכל עם תנועת המחאה נגד החקיקה המשפטית.

פרנסס הוא המייסד והמנכ"ל של קרן ההון-סיכון "גרופ 11" שמנהלת כספים בערך של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר.

גז היא מייסדת-שותפה ומנכ"לית פאפאיה, ששווייה מוערך בקרוב ל-3.7 מיליארד דולר, החברה שהוקמה ב-2016, נחשבת ליוניקורן הישראלי הראשון שנוסד על ידי אישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully