וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובילי המחאה לרשות השנייה: הסירי מידית פרסומת להפגנת התמיכה בהפיכה

עודכן לאחרונה: 28.4.2023 / 9:43

מדובר בפרסומת ברדיו גלי ישראל, הנחשב למזוהה עם משפחת נתניהו. "מלבד ובנוסף להיותה של הפרסומת עוסקת בנושא השנוי במחלוקת בציבור, הרי שהקריין משתמש בה במסרים שקריים ומסיתים". ברשות הורו לרדיו להוריד את הפרסומת מהאוויר

בווידאו: ח"כ אמסלם תוקף את נתניהו ואומר שהוא רוצה לפגוע/מתוך : "רבע לחמש" ברדיו גלי ישראל
"מלבד ובנוסף להיותה של הפרסומת כזו העוסקת בנושא השנוי במחלוקת בציבור, הרי שהקריין משתמש בה במסרים שקריים ומסיתים כגון 'לא תגנבו לנו את הבחירות' ו'כדי שנפסיק להיות אזרחים סוג ב'"

המתח בין מארגני ומובילי ההפגנות נגד ההפיכה המשטרית לבין אלו התומכים בממשלה מגיע גם לרגולציה על התקשורת, המשחקת תפקיד לא מבוטל במאבק. מטה המאבק הגיש לרשות השנייה דרישה מידית להסיר פרסומת ברדיו גלי ישראל הקוראת לציבור להגיע להפגנת התמיכה בממשלה.

מדובר בפרסומת הקוראת למאזינים להשתתף במה שמכונה "הפגנת המיליון" לתמיכה בהפיכה
המשטרית, המיועדת להתקיים הערב (חמישי). רדיו גלי ישראל נחשב למזוהה עם משפחת נתניהו, ויאיר נתניהו אף הגיש בה תוכנית. בנוסף, התחנה נחשבת לכזו שעתידה ליהנות מהרפורמה שמובילה ממשלת נתניהו בשוק התקשורת.


לדברי עורכי הדין גלעד שר ואיתן טוקר המייצגים את מטה המאבק, הפרסומת ושידורה ברדיו גלי ישראל מנוגדים לכללי הפרסומות בטלויזיה אודות פרסומת בנושאים השנויים במחלוקת. כך לפי סעיף 11 בתקנות, "לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו העברת מסר בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור".

עצרת המיליון/אורי סלע, גלי ישראל

עוד לדברי מובילי המחאה, "מלבד ובנוסף להיותה של הפרסומת כזו העוסקת בנושא השנוי במחלוקת בציבור, הרי שהקריין משתמש בה במסרים שקריים ומסיתים כגון 'לא תגנבו לנו את הבחירות' ו'כדי שנפסיק להיות אזרחים סוג ב'".

"הנכם מתבקשים אפוא לדרוש לאלתר מרדיו גלי ישראל לחדול מיידית משידור הפרסומת ולנקוט נגדו בכל הליכי המשמעת על פי דין בגין הפרתו הבוטה את הכללים כאמור וכמפורט לעיל", לשון הדרישה.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "הרשות פתחה בבדיקה בעקבות פרסום התשדיר האמור, האסור על פי הוראות הדין. יצוין, כי עם היוודע פרסום התשדיר, הרשות פנתה לתחנות הרדיו גלי ישראל ורדיו דרום ודרשה את הסרתו באופן מיידי. בהתאם לכך, התשדיר הוסר מלוח השידורים של התחנות ביום שלישי האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully