וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מחריף: מסתמן - צופי HOT לא יוכלו לצפות בתכני קשת

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 21:04

קשת פנתה למחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני נגד הוט, ודורשת לאסור עליה לעשות כל שימוש בתכניה למעט העברה של ערוץ 12 בלייב. גורם בקשת: "הוט משתמשת בכל דרך לחסום את התחרות בשוק הטלוויזיה ולפגוע בצרכן". HOT: "קשת פועלת באלימות. מצפה מרשות התחרות לפעול"

"הוט התנהלה בבריונות מופגנת: היא לא ניהלה מו"מ בתום לב אלא היא ניסתה "לסחוט" את קשת ולהכתיב תנאים ומחירים, תוך איום מפורש בחדר המו"מ"

המאבק בין קשת ל-HOT סביב הסכמי התוכן ומיזם ה-OTT של קשת freetv שעתיד להתחרות ב-HOT ממשיך להתחמם, והצדדים לא מסתפקים בדיונים בבג"ץ - אלא יורדים אל השטח: קשת פנתה היום (ראשון)) לבית המשפט המחוזי בת"א בבקשה להוציא צו מניעה זמני נגד הוט. בית המשפט הורה להוט להגיש תגובה תוך 4 ימים והורה על דיון במעמד 2 צדדים תוך 8 ימים.

הרקע לבקשת צו המניעה הוא סיום ההסכמים של הוט עם קשת לשידור תכני ערוץ 12 בכבלים וב-OTT. "הוט ממשיכה להשתמש בתכנים של קשת שלא כדין למרות פקיעת הרישיונות, מציינים בקשת בבקשה לצו ומפנים לחוק זכויות משדרים (1984) וחוק זכויות יוצרים (2007) - "בקשה זו מוגשת מכיוון שהוט ממשיכה להשתמש בתכני ערוץ 12 לאחר פקיעת הסכמי הרישיון, תוך הפרה ברורה של זכויות יוצרים ושל זכויות משדרים שהם הקניין הרוחני של קשת".

למעשה, קשת מבקשת לאסור על הוט לעשות כל שימוש בתכניה ב-VOD, start over ו-catch up - למעט העברה מלאה, בזמן אמת, של ערוץ 12. כלומר, קשת גם מבקשת להסיר את תכניה מכל שירות צפייה נדחית גם ב-OTT של הוט NextTV.

"יובהר, כי הצדדים ניהלו משא ומתן לחתימה על הסכמי רישיון חדשים", נכתב בבקשה לצו, "אך הוט ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום-לב מובהק וסירבה להתקשר בהסכמים שהוצעו לה. יודגש, כי לקשת יש הסכמי רישיונות עם כל פלטפורמות הוידאו האחרות בישראל (יס, פרטנר וסלקום), לרבות באינטרנט, וחלקם גם חודשו זה לא מכבר. הוט התנהלה בבריונות מופגנת: היא לא ניהלה מו"מ בתום לב אלא היא ניסתה "לסחוט" את קשת ולהכתיב תנאים ומחירים, תוך איום מפורש בחדר המו"מ, שאם לא יתקבלו תכתיביה היא "פשוט" תמשיך להשתמש בתוכניות של קשת באינטרנט גם ללא רישיון בטענות סרק משפטיות. כך איימה, וכך היא עושה כעת".

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת/ראובן קסטרו

"כאחרון המשדרים הפיראטים"

גורם בכיר בקשת אומר היום לוואלה! ברנז'ה: "הוט משתמשת בכל דרך לחסום את התחרות בשוק הטלוויזיה ולהילחם במיזם FreeTV, בו קשת שותפה. אי-חידוש החוזים הוא חלק מכך"

בקשת מכנים את טענות הוט "טענות סרק מובהקות" - כזכור, HOT טוענת כי קשת חייבת לתת להוט הסכמה לשימוש בתכניה ב-OTT, בכל סוגי הצפיה לרבות צפיה נדחית, ללא תשלום, בעוד הוט גובה עבור תכנים ושירותים אלה כסף מלקוחותיה. "בפועל קשת לא נתנה להוט הסכמה כלשהי לשימוש בתכניה. מדובר במעשה של "פיראטיות" תאגידית; הוט באופן כוחני מעתיקה ומשתמשת בתכנים של קשת ברשת האינטרנט ללא כל הרשאה, ואת הפרת הזכויות הזו יש לעצור באמצעות צו מניעה". עוד נכתב כי "אין ולא יכולה להיות מחלוקת שלקשת יש זכויות משדרים וזכויות יוצרים בערוץ 12 ובתוכניות המשודרות בו, אך למרות שלהוט אין כל רישיונות בתוקף לשימוש בתכנים של קשת - היא ממשיכה להקליט ולהפיץ את התכנים באינטרנט וגם בכבלים כאחרון המשדרים "הפיראטים".

החל מה-26.4, תכני קשת לא יהיו זמינים בשירותי ה-VOD‏ בפלטפורמות הכבלים של ‏HOT ו-NextTV. התכנים ממשיכים להיות זמינים ב-VOD של yes, סטינג TV, סלקום TV ופרטנר TV. גורם בכיר בקשת אומר היום לוואלה! ברנז'ה: "הוט משתמשת בכל דרך לחסום את התחרות בשוק הטלוויזיה ולהילחם במיזם FreeTV, בו קשת שותפה. אי-חידוש החוזים הוא חלק מכך".

כאמור, ברקע הדברים, הוט מנהלת מול קשת חזית משפטית ורגולטוריות בקרב נגד מיזם ה-OTT המשותף של קשת עם RGE, שקמפיין ה"בקרוב" שלו עלה בימים האחרונים,

בניין הוט ביקום. וואלה! טכנולוגיה
בניין הוט ביקום/וואלה! טכנולוגיה

מאקו בשירות המאבק

בימים האחרונים עלה ברשתות החברתיות קמפיין מודעות ממומן עם הפנייה למאקו, ותחת כותרת המציגה את גרסת קשת נגד הוט

בתוך כך, בקשת לא מסתפקים רק בפנייה לאפיקים משפטיים ורותמים גם את אתר מאקו שבבעלותם, לטובת המאבק בהוט. בימים האחרונים עלה ברשתות החברתיות קמפיין מודעות ממומן עם הפנייה למאקו, ותחת כותרת המציגה את גרסת קשת נגד הוט (ראו תמונה). האייטם עצמו פורסם במאקו בשיתוף פעולה עם אתר המדיה והטלקום "זמן אוויר". מנגד, גם בהוט לא קופאים על השמרים, ובכלכליסט של ידיעות אחרונות - הנחשב לאוהד ומחובר להוט - התפרסם בימים האחרונים "טור דעה" של ראש החדשות, בו נכתבו דברים בגנות קשת.

בסוף השבוע שעבר פורסם בוואלה! ברנז'ה אודות על כך שב-HOT זועמים על השקת מיזם הסטרימינג זאת טרם פסיקת בג"ץ על העתירה נגדו. "קשת שמה פס על בג"ץ - והשיקה את freetv כדי לקבוע עובדות בשטח", הסביר בכיר בהוט לוואלה! ברנז'ה.

גורם בכיר בענף מעריך היום כי בקשת מבינים שחלון ההזדמנויות שלהם למאבק מאוד צר וקצר. "בקשת עלו עם מוצר מלא באגים, במהירות, מתוך חשש שבג"ץ היה עוצר אותם, או אפילו הממשלה". יצוין כי שר התקשורת קרעי כבר העניק הטבה משמעותית ל-HOT כאשר ביטל את הוראת השעה שחייבה את הוט לשלם לקשת על התכנים, במהלך שנתפס כבר אז כשנוי במחלוקת. כך או כך, הוראת השעה והחוק עצמו מתייחסים רק לשידור לייב, לא כולל צפייה נדחית סטארט-אובר ולא כולל תשלום לזכויות יוצרים.

הוט נגד פרי טי וי של קשת. צילום מסך, צילום מסך
קידום ממומן למאבק. מאקו/צילום מסך, צילום מסך

HOT: "להעשיר את קופת בעלי המניות על חשבון אזרחי ישראל"

מחברת HOT נמסר בתגובה: "בית המשפט לא קיבל את בקשתה של קשת לקבלת צו מניעה זמני במעמד צד אחד, ובצדק רב. קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחרים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות. קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופת בעלי המניות שלה על חשבון אזרחי ישראל.

"הוט מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת. למיותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב-HOT כמתחייב בחוק", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully