וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן: חסון סגרה חשבונות עם הארץ ועם גדעון סער

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:33

מו"ל הארץ לוואלה! ברנז'ה על התחקיר ששודר בכאן 11 וחשף כי סער לכאורה איים עליו, ולכן נגנז תחקיר אודות השר לשעבר: "לא נמצא על סער דבר, וממילא לא היה תחקיר שנגנז". בתוך כך, בתאגיד לא הדהדו את התחקיר לאחר פרסומו, כנהוג

"סמכתי על עורכי המוסף שיודעים את עבודתם. גדעון התקשר שנית כעבור שבוע או קצת יותר ושאל מה קורה. השבתי לו שבינתיים לא עשיתי כלום. השיחה עברה להיות קצת פחות נעימה, והסתיימה"

מו"ל הארץ עמוס שוקן מגיב לראשונה לתחקיר שפורסם אתמול (שלישי) בכאן 11 אודותיו, שטען כי שוקן הרגיש ששר הפנים לשעבר גדעון סער מאיים עליו, ובמקביל נגנז תחקיר אודותיו בעיתון - כשברקע קלטת אישית בעלת אופי מיני בה שוקן מעורב. בתחקיר, חסון לא טענה לקשר ישיר בין הדברים או הביאה הוכחה לקשר כזה, אך רמזה לו בעקיפין.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה טוען שוקן שאילה חסון, שפרסמה את התחקיר, "סגרה חשבונות עם הארץ ועם גדעון סער". הכוונה ככל הנראה היא ללא מעט ביקורות טלוויזיה שאינן מחמיאות, בלשון המעטה, לחסון, וביקורת של עיתונאים בעיתון על המהלך להביאה לתאגיד השידור הציבורי. סער נחשב לאויב מר של חסון, הן על רקע סכסוך בלתי רשמי אך רב שנים בין רעייתו גאולה אבן לחסון, והן על רקע "מיתוגה" החדש של חסון כמזוהה עם הקואליציה. באשר לעיתוי הפרסום, יצוין כי על פי דיווחים, סער נחשב לאחד הגורמים המעורים והמקצועיים יותר במחנה הממלכתי בכל הנוגע למו"מ אודות המהפכה המשטרית, ונתפס בליכוד כמחסום בפני הגעה להסכמות.

"המעורבות האישית שלי בתהליך ייצור העיתון היא שאני משתתף עם קבוצת עיתונאים ועורכים בכירים בדיון היומי על מאמר המערכת, מאמר לא חתום שמופיע בעמוד 2 או במקום הראשון במדור מאמרים בדיגיטל, ושם מובאת "עמדת העיתון", לא עמדת כותב מסוים, בנושא שמחליטים לכתוב עליו. ההחלטה על מה לכתוב ומה לומר היא בסוף של העורך הראשי. למעט שני עמודי מאמרי הדעות של מחר שאותם שולחים לי כל ערב כשהם מוכנים להדפסה, את כל יתר התוכן של הארץ והמרקר אני רואה יחד עם הקוראים, בפרינט ובדיגיטל. אני לא יודע עכשיו מה יתפרסם בשישי במוסף הארץ, אלא אם העורכים העלו משהו ממנו כבר עכשיו לדיגיטל, או אם מישהו מפנה את תשומת לבי למשהו מסוים בתוכן הקיים או העתידי", הסביר הלילה שוקן דווקא בקבוצת עיתונאים חרדית, ואישר לוואלה! ברנז'ה את הפרטים.

"על הכתבה במוסף על גדעון סער נודע לי מטלפון של גדעון שאמר לי שמוסף הארץ עושה עליו כתבה, וכתבים מחפשים כל מיני סיפורים שליליים. השבתי לו שאברר, ואחרי מחשבה החלטתי לא לעשות כלום. סמכתי על עורכי המוסף שיודעים את עבודתם. גדעון התקשר שנית כעבור שבוע או קצת יותר ושאל מה קורה. השבתי לו שבינתיים לא עשיתי כלום. השיחה עברה להיות קצת פחות נעימה, והסתיימה".

"ממילא לא היה 'תחקיר' שנגנז"

"שני עיתונאים קיבלו את המשימה להביא מידע בנושא הזה, אבל הם לא הצליחו להביא ראיות לאף מקרה שיאמת את השמועות. כשגדעון בחוץ מהפוליטיקה, העורכים החליטו לא לקדם את הכתבה. כל אלה הם אירועים משנת 2014"

"אחרי זמן לא רב ולפני שהתפרסמה הכתבה גדעון הודיע על פסק זמן מהפוליטיקה. התחילו בשוק וברשתות ספקולציות שגדעון פרש בגלל תחקיר של הארץ שעתיד להתפרסם", מוסיף שוקן, "אז התעניינתי במערכת מה הסיפור של הכתבה ונאמר לי כך: הכתבה תוכננה להיות חיובית לגדעון. הוא הצליח להביא לבחירת ריבלין לנשיא למרות התנגדות נתניהו, ואולי הוא המנהיג הבא של הליכוד. בשלב הזה עיתונאי בכיר בעיתון אמר לעורך המוסף השבועי שאי אפשר לכתוב כתבת פרופיל על גדעון בלי להתייחס לשמועות על יחסיו האולי בעייתיים עם נשים. שני עיתונאים קיבלו את המשימה להביא מידע בנושא הזה, אבל הם לא הצליחו להביא ראיות לאף מקרה שיאמת את השמועות. כשגדעון בחוץ מהפוליטיקה, העורכים החליטו לא לקדם את הכתבה. כל אלה הם אירועים משנת 2014.

"את הדברים האלה חזרתי ואמרתי שנים אחר כך פעמים רבות בטוויטר, בעקבות הפעולה הנחושה של אחד, יואב פרנק, שניסה לחשוף את מה ששני העיתונאים שלנו לא הצליחו למצוא. ראיות להתנהלות בעייתית של גדעון מול נשים. ככל שאני רואה את תוצאות פעולתו של יואב פרנק, אני מבין שהוא לא מצא מה ששני העיתונאים לא מצאו. כתבתי בטוויטר הרבה פעמים שהיתה בדיקה או חקירה של עיתונאים שלנו, אך שלא נמצא דבר, וממילא לא היה 'תחקיר' שנגנז".

אילה חסון, גדעון סער, עמוס שוקן. ראובן קסטרו, יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
אילה חסון, גדעון סער, עמוס שוקן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, יונתן זינדל פלאש 90

בתוך כך, למרות שבתאגיד קידמו את התחקיר לפני פרסומו, לאחריו - בחדשות הערב של כאן, בחרו דווקא להתעלם מהתחקיר שפורסם, ולא שיבצו במהדורה הארוכה ולו תזכורת לחשיפה, במה שנתפס כהבעת אי-אמון של חטיבת החדשות בסיפור. בנוסף, בחדשות כאן לא הוציאו הודעה או כל התייחסות לתחקיר לטובת פולו-אפ בכלי תקשורת נוספים - כנהוג מדי ערב בסיפורים מרכזיים. התחקיר גם לא עלה באתר כאן.

עם זאת, יצוין כי התחקיר כן קודם בטוויטר של כאן, וזכה לצפיות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully