וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כך אנשים לבנים נלחמים": ניו יורק טיימס חשף את הסיבה לפיטורי מגיש FOX NEWS

דניאל פרבר-בל

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:17

הניו יורק טיימס מפרסם את הודעת הטקסט הגזענית ששלח טאקר קרלסון לאחד ממפיקי תוכניתו יום לאחר ההסתערות של תומכי טראמפ על בניין הקונגרס בוושינגטון - הודעה שהציתה את הפתיל שהוביל לפיצוץ בין רשת החדשות למגישה הפופולרי

"הם הקיפו אותו והכו אותו למוות. זה היה שלוש נגד אחד, לפחות. בהתנפלות כזו אין כבוד כמובן. לא כך נלחמים גברים לבנים". קרלסון, הוסיף בהודעה כי למרות זאת הוא "החל לעודד את התוקפים, ולקוות כי הם יכו אותו חזק יותר ויהרגו אותו"

הסערה בארה"ב סביב פיטורי מגיש הטלוויזיה הימיני טאקר קרלסון מרשת FOX NEWS מסרבת לדעוך, ואתמול (שלישי) הניו יורק טיימס מפרסם את הודעת הטקסט שייתכן והציתה את הפתיל שהוביל לפיצוץ בין רשת החדשות למגישה הפופולרי ביותר.

הודעת הטקסט, שכללה אמירות בעייתיות בנושאי גזע, פוליטיקה ושימוש באלימות, נחשפה כחלק מתהליך גילוי הראיות טרום-משפט הדיבה של חברת DOMINION נגד FOX NEWS, משפט שלא נפתח למעשה לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה שכללה פיצוי חסר תקדים בסך 787.5 מיליון דולר.

DOMINION תבעה את FOX NEWS לאחר שהמגישים והאורחים חזרו שוב ושוב על טענות כי החברה, שסיפקה מכונות הצבעה בבחירות 2020 ברחבי ארה"ב, הייתה מעורבת הטייתן - טענות שמעולם לא בוססו.

את הודעת הטקסט המדוברת, שלח קרלסון לאחד ממפיקי תוכניתו ב-7 לינואר 2021, יום לאחר ההסתערות של תומכי טראמפ על בניין הקונגרס בוושינגטון. בהודעה הוא בן היתר סיפר כי מספר שבועות לפני האירועים בבירה, קרלסון צפה בווידאו של תומכי טראמפ מכים פעיל אנטיפה (ארגון שמאל רדיקלי). "הם הקיפו אותו והכו אותו למוות. זה היה שלוש נגד אחד, לפחות. בהתנפלות כזו אין כבוד כמובן. לא כך נלחמים גברים לבנים". קרלסון, הוסיף בהודעה כי למרות זאת הוא "החל לעודד את התוקפים, ולקוות כי הם יכו אותו חזק יותר ויהרגו אותו".

טאקר קרלסון. רויטרס
טאקר קרלסון/רויטרס

חששות רבים בהנהלת הרשת

בהמשך ההודעה קרלסון הסביר כי תפס עצמו והבין שהמחשבות הללו לא טובות לו: "אני הופך למשהו שאני לא רוצה להיות. כמה שאני מתעב את מה שהאדם הזה עושה ואומר, אני לא צריך לשמוח מסבלו. אם אני מגדיר אדם על פי דעותיו בלבד, איך אני טוב ממנו?".

ההודעה הזו הולידה חששות רבים בהנהלת הרשת לקראת משפט הדיבה, והצטרפה לשורה מקרים ונושאים שונים, כולל יצירת סביבת עבודה רעילה ויחס מבזה לנשים, סביב המגיש שהביאו להחלטה להיפרד ממנו ללא הוקרה ובחיפזון בתחילת השבוע שעבר.

מעל שני עשורים שקרלסון מופיע בערוצי החדשות השונים בארה"ב כקול שמרני, בתחילת דרכו בשנות ה-2000 היה מקפיד להופיע עם עניבת פרפר. הוא עבד במספר רשתות שונות כולל CNN, ערוץ הטלוויזיה הציבורית, ו-MSNBC המזוהה דווקא עם הליברלים בארה"ב, מחלקן אף פוטר. מאז 2016 אז החל להנחות את תוכניתו ב-FOX NEWS צבר קרלסון פופולאריות רבה, אולם גם חטף ביקורות קשות שלוו בטענות לגזענות, הפחדה נגד מיעוטים, ונגד המפלגה הדמוקרטית והליברלים.

טאקר קרלסון לא הגיב לדיווח בניו יורק טיימס.

  • עוד באותו נושא:
  • פוקס ניוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully