וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה ב"ישראל היום"? תוך 3 שנים - ארבעה עורכים עזבו את אותו התפקיד

עודכן לאחרונה: 10.5.2023 / 16:30

מדובר בערוץ הטכנולוגיה השאפתני של העיתון. העורך האחרון, אורי ברקוביץ', סיים את עבודתו כעבור ארבעה חודשים בלבד. גורמים בעיתון: "הסיבה היא התערבות של ההנהלה הבכירה בשיקולי העריכה של הערוץ; העבודה בעיתון היא כמו במוקד שירות לקוחות"

מה קורה בערוץ הטכנולוגיה של ישראל היום? לוואלה! ברנז'ה נודע כי אורי ברקוביץ', שמונה בחודש דצמבר האחרון לעורך ערוץ הטכנולוגיה של האתר והעיתון - עזב את התפקיד. כזכור, כשמונה ברקוביץ' התגאו בעיתון בכוונה האסטרטגית שלהם לחזק את התחום ולהפוך אותו לתחום ליבה מרכזי - זאת כחלק משינוי הקו הכללי של העיתון והפיכתו ל"נקי וחדשותי" יותר.

ברקוביץ' אמנם היה עיתונאי הטק הראשון בעיתון מאז כניסתו של ראש מערכת החדשות אורי דגון לתפקידו לפני 8 חודשים, אך עוד לפניו בשנים האחרונות המערכת מתקשה לאייש את התפקיד, זאת תוך עזיבה של שורת עיתונאי טכנולוגיה בולטים. כך, למעשה, מאז ינואר 2020, התחלפו בערוץ ארבעה עורכים שונים, כאשר לאורך תקופות מסוימות הערוץ התנהל ללא עורך כלל.

אחרי שניב ליליאן, עיתונאי טכנולוגיה ותיק שכיהן שנתיים בתפקיד עזב את המערכת בינואר 2020, החליף אותו במרץ 2020 ינון בן שושן (כיום עורך הטכנולוגיה של וואלה), שקיבל אחריות גם על הסיקור בדפוס וכיהן בתפקיד כשנה ו-3 חודשים. לאחר מכן, אייש את התפקיד גיא לוי, בעברו כתב טכנולוגיה ב-ynet. לאחר עזיבתו של לוי לא אוייש התפקיד במשך תקופה ארוכה, עד מינויו של ברקוביץ' בדצמבר האחרון.

שער ישראל היום הבוקר 26 ביולי 2017. ראובן קסטרו
שער ישראל היום הבוקר 26 ביולי 2017/ראובן קסטרו

לדברי גורמים בעיתון הסיבה לעזיבות התדירות היא התערבות של ההנהלה הבכירה בשיקולי העריכה של הערוץ, לצד חוסר היכולת לתקצב את הערוץ בכוח אדם, זאת כדי להתמודד עם העומס בעבודה בדיגיטל ובדפוס במקביל.

"התחושה היא שעושים לך טובה שקיבלו אותך לתפקיד - גם אם יש לך הרבה מאוד ניסיון. צריך לשתף את ההנהלה בכל החלטה שלך כעורך, בכל מוצר שאתה מקבל לסקירה, ובכל אירוע שאתה יוצא אליו. בערך כמו לעבוד במוקד שירות לקוחות". (גורם בכיר בחדשות בתגובה: "מעולם לא התערבנו בשיקולי עורכי המדור").

עומר לחמנוביץ'. ראובן קסטרו
עורך ישראל היום/ראובן קסטרו

"העורכים הבכירים בישראל היום לא מבינים שעיתונאי טכנולוגיה טובים לא גדלים על העצים", אומר גורם בענף. "בדומה לעיתונאות רכב, עיתונאות טכנולוגיה היא תחום שדורש ידע ומומחיות ספציפיים, וב-'ישראל היום' חושבים שמדובר בתחום סיקור רך ולא משמעותי. זאת, בניגוד למה שקורה בעולם שבו טכנולוגיה חודרת ומשפיעה על יותר ויותר תחומי חיים - מפוליטיקה ועד מכונות בישול חכמות למטבח", אומר הגורם.

"בשילוב של התערבות יתר של העורכים הבכירים, שאינם מבינים את התחום היטב, בקביעת אייטמים וסיקור שוטף, ועיתונאים מנוסים ואינטליגנטיים, שרגילים לסטנדרטים אחרים של עצמאות וחופש מקצועי, אין פלא שבשנים האחרונות הם מתקשים לאייש את התפקיד".

בישראל היום טרם הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully