וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מבצע השידורים נחל הצלחה? המנצחים והמפסידים בקרב על הרייטינג

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 13:42

עם תום ימי "מגן וחץ" ואחרי כמעט שבוע של שידורים חיים בלתי פוסקים בשלל הערוצים, הגיע הזמן להכתיר מנצחים ומפסידים גם בקרב מהדורות החדשות השונות. ויש מנצחים ברורים (וגם מפסידים)

התנהגות הצופים במבצעים צבאיים, בדומה לשאר "אירועים בעלי אופי לאומי", מעידה לא אחת על שינוי מגמות צפייה מרכזיות, לעיתים סמויות מהעין

בשוך הקרבות, עם תום ימי מבצע "מגן וחץ" ואחרי ימים ארוכים של אולפנים פתוחים עם שידורים חיים בלתי פוסקים, הגיע הזמן להכתיר מנצחים ומפסידים לא רק במסגרת הלחימה, אלא גם בקרב מהדורות החדשות השונות.

נזכיר: מבצע "מגן וחץ" הגיע בשיאו של המאבק המשפטי סביב השינויים מרחיקי הלכת שביקשה הממשלה לערוך במערכת המשפט ותוך כדי המחאה הנרחבת נגדה, מהלכים שממילא השפיעו על מהדורות החדשות וחיזקו מאוד את חדשות ערוץ 14.

אלא שלא רק הדי המהפכה משחקים פה תפקיד. התנהגות הצופים במבצעים צבאיים, בדומה לשאר "אירועים בעלי אופי לאומי", מעידה לא אחת על שינוי מגמות צפייה מרכזיות, לעיתים סמויות מהעין. הסיבה המרכזית: בעיתות חירום אנשים נוהגים "לחזור הביתה", ונוטים להתכנס מול פלטפורמות מוכרות אותן הם מזהים כאמינות ומבוססות. הפעם, כך נראה, המציאות משתנה לנגד עינינו.

שרון גל. ערוץ 14, צילום מסך
המרוויחה העיקרית. חדשות 14/צילום מסך, ערוץ 14

בדקנו את נתוני המהדורות המרכזיות בארבעת הערוצים המרכזיים במהלך ימי החול של המבצע בשבוע שעבר (9,10 ו-11 במאי): בראש הרשימה מובילה בבטחה חדשות 12 עם 18.5% צפייה בקרב משקי הבית היהודיים. מיד אחריה, באופן מפתיע, מתברגת מהדורת כאן חדשות עם ממוצע של 8% למהדורה המרכזית, במקום השלישי חדשות 13 עם ממוצע של 7.5%, ואחרונה - צמודה אליה - מהדורת חדשות 14 עם 7%.

התנהגות הצופים ב"מגן וחן" לעומת מבצעים קודמים. מערכת וואלה, מערכת וואלה
התנהגות הצופים ב"מגן וחן" לעומת מבצעים קודמים/מערכת וואלה, מערכת וואלה

הזינוק המשמעותי: ערוץ 14 וכאן 11

הזינוק המשמעותי ביותר חל במהדורת חדשות עכשיו 14 והוא מבטא באופן מובהק את זרימת הצופים לעברו בחודשים האחרונים - צופים שככל הנראה באו כדי להישאר

מעניין לראות את שינויי המגמות באופן שבו צורך הציבור את החדשות לאורך המבצעים השונים בעזה, בחמש השנים האחרונות (מיותר לציין שברקע הנתונים ניצבת הירידה המתמשכת בהרגלי הצפייה בכלל ערוצי הברודקאסט):

במבצע "חגורה שחורה" בנובמבר 2019 - ממוצע מהדורת חדשות 12 עמד על 22.2%, הוא עלה מעט במבצע "שומר החומות" במאי 21 ל-23.6% אבל ירד, כאמור, משמעותית ל-18.5% בשבוע שעבר ב"מגן וחץ" (מבצע נוסף - "עלות השחר" באוגוסט האחרון היה ברובו בסוף שבוע ולכן לא נכנס למדידת מהדורות החדשות המרכזיות שמשודרות בימי חול).

מהדורת חדשות 13 זכתה במבצע "חגורה שחורה" לממוצע של 9.6%, ב"שומר החומות" עלתה ל-11.6%, ונחתכה ביותר מארבע נקודות ב"מגן וחץ" כשקיבלה 7.5%.

ממוצע רייטינג מהדורת הערב של כאן 11 עמד במבצע "חגורה שחורה" ב-2019 על 3.9% בלבד, ב"שומר החומות" עלתה כאן חדשות מעט ל-4.8% וב"מגן וחץ" בשבוע שעבר זינקה ל-8%.

הזינוק המשמעותי ביותר חל במהדורת חדשות עכשיו 14 (לשעבר ערוץ 20), והוא מבטא באופן מובהק את זרימת הצופים לעברו בחודשים האחרונים - צופים שככל הנראה באו כדי להישאר: במהלך מבצע "חגורה שחורה" לפני ארבע שנים עמד רייטינג המהדורה על 1.3%, שנתיים אחר כך במבצע "שומר החומות" נותר הרייטינג כמעט ללא שינוי עם 1.4%, אבל בשבוע שעבר, במסגרת מבצע "מגן וחץ" זינקה המהדורה בכמעט שש נקודות והשיגה ממוצע של 7% במשקי הבית היהודיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully