וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישור הושג, הערוצים "מערימים קשיים": מה קורה לקמפיין "חוות החופש"?

וואלה! ברנז'ה

16.5.2023 / 15:16

הרשות השנייה אישרה את קמפיין "זו אינה בינה מלאכותית, אלו החיים שלהם ושלנו" של חוות החופש, אולם לטענתם ערוצי השידור לא ששים להעלות אותו: "טוענים שאנחנו מפרים זכויות יוצרים. אנחנו עומדים בכל הדרישות"

"זו אינה בינה מלאכותית, אלו החיים שלהם ושלנו", קמפיין חדש של חוות החופש, צפוי לעלות היום (שלישי) בחדשות 12 ומחר (רביעי) בשידורי ערוץ 13. הרשות השנייה, הגוף הרגולטורי אשר אחראי על אישור הפרסומות, אישרה את הקמפיין, אבל חלק מהערוצים המסחריים הערימו קשיים על שידור הפרסומת מתוך חששות מהמחלבות הגדולות שמפרסמות אצלם בעשרות מיליונים בשנה.

אחת הטענות של גופי השידור הצביעה על המוסיקה המלווה את הקמפיין בטענה להפרת זכויות יוצרים. לערוצים הובהר על ידי משרד הפרסום 'שביט וזהו' האחראי על הקמפיין כי אם הדברים לא יסתדרו הם מתכוונים לפנות לערכאות משפטיות ואף הבהירו כי לטענה בדבר המוסיקה "בולרו" המלווה את הסרטון, אין קשר להפרת זכויות יוצרים וכי הם עומדים בכל הדרישות.

אסי שביט, שותף במשרד הפרסום 'שביט וזהו' מבהיר: "הניסיונות לחפש בכוח עילה לפסילת הקמפיין היא שערורייתית. המוזיקה עליה הם מדברים, היא מוסיקה שבחרתי לפרסומת של יטבתה לפני 21 שנה בתפקידי הקודם כמנהל קריאייטיב של שלמור אבנון עמיחי, כשהשקנו את קמפיין יטבתה עם מיכאל הנגבי. מדובר במוסיקה שמשוחררת מזכויות יוצרים ולאף חברה מסחרית אין עליה בעלות".

חוות החופש. יחצ,
באמת הפרת זכויות יוצרים? קמפיין חוות החופש/יחצ

כאמור, "חוות החופש" הפועלת כמרכז חינוך לשיקום בעלי חיים, יוצאת בקמפיין חדש לקראת חג השבועות "זו אינה בינה מלאכותית, אלו החיים שלהם ושלנו". במסגרת הפרסומת נעשה לראשונה שימוש בבינה מלאכותית במטרה לתאר את התהליך שעובר על פרה ליצור חלב והנזק הסביבתי שנגרם מהתהליך. הקמפיין, בעלות מוערכת של כ-500 אלף שקל באמצעות גיוס תרומות, שודר לראשונה בגמר האירוויזיון, ביום שבת בברייק הזהב שלפני מתן ניקוד המדינות.

עדית רומנו ומיטל בן ארי, מייסדות החווה הוסיפו: "מדובר בהתנהגות מדאיגה ומעוררת תמיהה לאור העובדה שהציבור בהחלט יכול לצפות בפרסומות של חברות החלב ומה שהן רוצות לשווק אבל לא של הצד השני. הקמפיין עבר את כל האישורים הנדרשים ואף שודר כבר, לא ברור לנו איזו סיבה יש להערים כרגע קשיים על שידורו והמסר החשוב שהוא מעביר".

  • עוד באותו נושא:
  • פרסום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully