וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת גלית גוטמן והחרדים: גוטמן תתנצל בשידור - ולא תיענש

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 14:43

מגישת תכנית הבוקר בקשת 12 אמרה בשידור "החרדים מוצצים לנו את הדם". פוליטיקאים תקפו אותה וגינו את דבריה, כולל רה"מ נתניהו. גוטמן התנצלה, אך בקשת זימנו אותה בכל זאת לבירור שלאחריו נמסר: "ההתבטאויות אינן מקובלות בשום דרך"

גלית גוטמן בתכנית הבוקר של קשת 12 מעבירה ביקורת נגד החרדים/קשת 12

למרות דברייה, לא תושעה ולא תיענש: בהמשך לבדיקה שהחלה הרשות השנייה ביום שישי האחרון, הרשות פתחה הבוקר (ראשון) בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12, בגין האמירה של המגישה גלית גוטמן בתוכנית הבוקר של הערוץ.

כזכור, במהלך שידור של תכנית הבוקר שאותה היא מגישה לצד יואב לימור, התייחסה גוטמן להפגנת המחאה בבני ברק בשבוע שעבר ואמרה: "כמה נטל יכולים לשים על שליש מהמדינה הזו בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם". דבריה עוררו בן רגע סערה גדולה, ופוליטיקאים רבים תקפו אותה במילים חריפות וקשות.

מאז, גוטמן עצמה הספיקה להתנצל, אך למרות זאת היא תזומן לבירור במשרדי קשת שאף גינתה בחריפות את דבריה. מקשת נמסר: "לאור חומרת דבריה של גלית גוטמן בתכנית הבוקר ששודרה בשישי, נערך הבוקר בירור בקשת. במהלך הבירור הובהר לגלית כי התבטאויות מן הסוג הזה אינן מקובלות בשום דרך ואופן בגוף השידור. גוטמן, שהתנצלה כבר על הדברים, ביקשה לעשות זאת בשידור ולהבהיר את הדברים גם לצופי התכנית. סוכם שהיא תעשה זאת בפתיחת התכנית הבאה שלה בחמישי הקרוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצחק יששכר גולדקנופף שר הבינוי והשיכון ושר במשרד ראש הממשלה,אריה מכלוף דרעי. יונתן זינדל, אוליביר פיטוסי, פלאש 90, עיבוד תמונה
"מזכירה אמירות אפילות". נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, אוליביר פיטוסי, פלאש 90

כך או כך, האמירה הובילה לשלל גינויים. ראשי המגזר החרדי תקפו את גוטמן במילים קשות והשוו את דבריה לתקופות אפלות בהיסטוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפילות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום - כל ישראל אחים". השרה מירי רגב תקפה: "תתביישי לך גלית גוטמן. אין מקום במדינת ישראל לדברי בלע ואמירות אנטישמיות ששייכות לצוררים של עמנו. תתנצלי או תפרשי. די להסתה".

שרים וחברי כנסת נוספים תקפו את דבריה של גלית גוטמן, כולל גם פוליטיקאים מהשמאל כדוגמת ח"כ עופר כסיף (חד"ש) שאמר: "יש לי ויכוח אידיאולוגי קשה עם החרדים לגווניהם, אבל אני מסרב לשנוא אותם או להתגזען עליהם. כל שנאה או התגזענות מוקצית מחמת מיאוס ויש להילחם בה בתקיפות, בין אם היא נגד חרדים, מזרחים או ערבים. הגיע הזמן שכל קורבנות הגזענות יתאחדו למלחמת חורמה נגד המתגזענים במקום לצאת אחד נגד השני".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
יקי אדמקר/מערכת וואלה!

עיקר הזעם הופנה כאמור מצד פוליטיקאים ואישי ציבור חרדים שהבהירו אף כי יחרימו את קשת 12 עד "שההסתה המתועבת תטופל", כלשון יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס. השר מאיר פרוש הוסיף: "אני קורא למנהיגי הציבור החילוני, גנץ, לפיד, מיכאלי וליברמן, תעצרו את פרץ ההסתה לפני שיהיה מאוחר מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully