וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נודע לאזרח תמים שהוא חשוד ברצח הוריו לפני כשבועיים בנתניה

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 19:50

ב"ישראל היום" וב-ynet פורסמה תמונתו של פופוב החף מפשע וזו הייתה באוויר לפחות יומיים לאחר הרצח

תכירו את ולדיסלב פופוב, בחור צעיר, לובש חולצה שנראית כמו חולצת סוף מסלול, מאחוריו רקע של ים והוא נראה חופשי ונינוח. אלא שאותו פופוב, שכנראה לא חי בכלל בישראל ולא יודע שלפי כמה מכלי התקשורת בארץ הוא חשוד ברצח הוריו לפני כשבועיים בנתניה.

כל חטאו הוא שהוא נושא בשם זהה לבחור אחר בשם ולדיסלב פופוב. ב"ישראל היום" ובאתר ynet פורסמה תמונתו של פופוב החף מפשע וזו הייתה באויר לפחות יומיים לאחר הרצח שבוצע ב-12/5. באחרון פורסמה גם תמונתה של אמו לכאורה, ואת שתיהן הסיר מאז האתר. ב"ישראל היום" עדיין מופיעה תמונת פופוב השגויה באייטם שפורסם לאחר הרצח בעוד שבאייטם מהיום (שני) לאחר הארכת מעצר נוספת נמצאת תמונת הפופוב הנכון.

פופוב "המקורי". צילום מסך, צילום מסך
פופוב "המקורי"/צילום מסך, צילום מסך
ולדיסלב פופוב "השגוי". צילום מסך, צילום מסך
ולדיסלב פופוב "השגוי"/צילום מסך, צילום מסך

הרשתות החברתיות הן כבר מזמן חלק בלתי נפרד מעבודת העיתונאי והתחקירן שיכולים מבלי לצאת ולכתת רגליים בשטח, למצוא מידע על מישהו שנהרג בתאונת גלישה בחו"ל או תמונות בביקיני מחופשתן של 4 צעירות המואשמות בהברחת קוקאין לישראל. אלא שלמרות הקלות בה פרוסים חיים של אדם ברשת והרצון של כל כלי תקשורת להביא את המידע כמה שיותר מהר - אי אפשר "לחסוך" את אימות הנתונים והמידע ואפשר וצריך להצליב נתונים, גם אם מרחוק.

בהקשר זה יצוין כי לפני כמה חודשים פרסמו כמה כלי תקשורת תמונה של נער ערבי כמי שחשוד בניסיון דקירה בעיר העתיקה. ושוב, השם בפרופיל הפייסבוק היה אותו שם והגיל היה נראה מתאים וזה הספיק.

אלא שאותו נער פלסטיני הוא בכלל נער מרוקאי שמבט מעמיק יותר בפרופיל היה מגלה שהוא כלל לא חי בארץ והוא דווקא שם לב שתמונתו פורסמה בטעות ומיהר לפרסם פוסט הכחשה מחויך.

מישראל היום נמסר בתגובה: "פרסום תמונתו של החשוד הינה נכונה והיא פורסמה באתר ישראל היום לאחר קבלת אישור ווידוא זהותו של החשוד על ידי עורך דינו ושכניו של החשוד. בנוסף חשוב לציין כי הכתבים הנוספים שהיו בעת המשפט ראו את החשוד. אין שחר לטענות שישראל היום פרסמו תמונה שגויה של החשוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully