וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: יאח"ה פתחה בחקירה נגד עיתונאי בעקבות פרסום הדלפות מדיון שערך בן גביר

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 16:03

כתב אתר "כיפה" עמיאל ירחי פרסם תיעוד של דיון שעסק בהיערכות לרמדאן ובו מתח השר לביטחון לאומי ביקורת על המדיניות שהציג בכיר במשטרה. לפי פרסום בהארץ, לשכת בן גביר פנתה למשטרה ולקצין הכנסת ודרשה לפתוח בחקירה נגד הכתב. יאח"ה: "מדובר בבדיקה בלבד"

היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בחקירה נגד עיתונאי כתב הכנסת של אתר "כיפה" עמיאל ירחי בחשד להאזנת סתר, לאחר שפרסם הקלטות מתוך דיון בשהתתפות השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ובכירים במשטרה.

לפי פרסום בהארץ, לאחר הפרסום פנתה לשכתו של בן גביר למשטרה ולקצין הכנסת ודרשה לפתוח בחקירה נגד ירחי.

על פי התיעוד שהופיע ב"כיפה", במהלך דיון שעסק בהיערכות המשטרה לקראת רמדאן, מתח בן גביר ביקורת על בכיר בארגון שהמליץ להימנע בתקופה זו מהחמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים, לצד הימנעות מהריסת מבנים במזרח ירושלים. לפי הפרסום, הבכיר הזהיר כי צעדים אלו עלולים להוביל להסלמה, ואילו בן גביר טען כי "אסור להתקפל".

נזכיר: חקירות נגד עיתונאים מצריכות אישור מקדים של ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה.

איתמר בן גביר. ראובן קסטרו
איתמר בן גביר/ראובן קסטרו

בהמשך לפרסום הוציאו ביאח"ה הודעה חריגה לפיה הם "מבקשים להבהיר כי לא מדובר בחקירה של עיתונאי אלה בבדיקה בלבד שמטרתה לקבוע יחד הפרקליטות האם נעברה עבירה ע"י עיתונאי. הבדיקה החלה בעקבות תלונה שהוגשה ע"י קצין הכנסת ומטבע הדברים אנו כמשטרה מחוייבים לבדוק אותה ולשוב לפרקליטות עם תשובות. כל פרסום אחר הינו שגוי לחלוטין".

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, מסר: "עוד התערבות פסולה של השר לביטחון לאומי בעבודת המשטרה - והפעם תוך פגיעה בחופש העיתונות והתערבות בחקירות. אין כל הצדקה לפתוח בחקירה נגד עיתונאי שהקליט ברשות הרבים דיון בין השר לבין בכירי המשטרה שיש לו חשיבות ציבורית. מדובר בצעד אנטי דמוקרטי שנראה שהמטרה שלו היא להטיל מורא ולסתום פיות".

מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר: "קיום החקירה נגד עמיאל ירחי היא שערוריה בלתי נתפסת. בכירי המשטרה בחרו לערוך דיון ביטחוני - תוך שימוש במיקרופונים - שהדיו גלשו אל רשות הרבים, בתוך בניין שידוע כי מסתובבים בו אנשים רבים, כולל עיתונאים. נדמה כי במשטרה מחפשים שעיר לעזאזל כדי לכסות על מחדליה, תוך פגיעה בחופש העיתונות. ארגון העיתונאים והעיתונאיות יעמוד לצד הכתב עמיאל ירחי ככל שיידרש".

ממכון זולת נמסר בתגובה: "אחד מעמודי התווך של כל המשטרים הסמכותניים הוא רדיפת כלי תקשורת ועיתונאים. בן גביר משתמש במשטרה כאילו היא מיליציה פרטית שלו, שולח אותה לרדוף אחרי עיתונאים שעושים את עבודתם. מטרתו היא לא רק אותו עיתונאי, אלא להפחיד עיתונאים מלחשוף את עוולות השלטון. מצופה מהמפכ"ל להורות על עצירה מיידית של החקירה ולהורות על בדיקה של התנהלות המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully