וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תקיפה, שוב חדשות 13: צוות שידור הותקף, כתב החברה פונה לטיפול

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 11.6.2023 / 9:57

צוות חדשות 13 הותקף במהלך דיווח מהפגנת להט"ב בצומת כישור לאחר רצח הנערה שרית אחמד בשל נטייתה המינית. למרות שמשטרה נכחה במקום, איש לא חש לעזרתם. חדשות 13: "רואים בחומרה את התקיפה ומצפים מהמשטרה למצות את הדין"

צוות חדשות 13, הכתב עלי מוגרבי והצלם גדעון לב ארי, הותקף אמש (שבת) ע"י מתפרעים אמש במהלך דיווח מהפגנת להט"ב בצומת כישור לאחר רצח הנערה שרית אחמד, שנרצחה בשל נטייתה המינית. מוגרבי חטף מכות יבשות ופונה למיון. כמו כן, שברו את הטלפון הנייד שלו.

באמצע חודש מאי השנה, לאחרי שבחדשות 13 פרסמו כותרת שנויה במחלוקת אודות אישורו של נתניהו לפעול בעזה ולהרוג נשים וילדים, הותקפה כתבת חדשות 13 טליה כהן והצלם שלה בטיילת בתל אביב ע"י עובר אורח שגם ריסס אותם בגז פלפל.

מספר שבועות לפני כן, כתבת חדשות 13 הותקפה באור עקיבא ע"י אזרחים כשמסביבם דגלי הליכוד. שבועות לפני כן, נורו רימוני הלם לעבר כתב חדשות 13 במהלך שידור חי.

שרית אחמד שנרצחה בגלל נטייתה המינית. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרית אחמד שנרצחה בגלל נטייתה המינית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מחדשות 13 נמסר בתגובה: "רואה בחומרה את התקיפה ומצפה מהמשטרה למצות את הדין עם האשמים".

ארגון העיתונאים מסר כי הוא "דורש מהמשטרה לאתר ולהעמיד לדין את האחראים לתקיפת כתב חדשות 13 עלי מוגרבי והצלם גדעון לב ארי שהותקפו אתמול במהלך סיקור המחאה בכפר ירכא. אנו מזועזעים ועצובים מהפגיעה בעמיתינו ובחופש העיתונות. מעדויות שהגיעו לידינו על אף שהיה כוח משטרה בקרבת מקום, איש לא נחלץ לעזרת צוות השידור. על מפכ"ל המשטרה לתחקר את הארוע ולהדגיש בפני השוטרים בשטח את חשיבות חופש העיתונות וביטחון העיתונאים. אנו מאחלים החלמה מהירה לעלי ולגדעון".

אגודת העיתונאים ירושלים: "לא להמתין לרצח הבא, למצות את הדין עם פורעים וגם עם המסיתים. שרית אחמד שקור, רק בת 18, נרצחה ביום שישי לאחר איומים שספגה בעבר על רקע נטייתה המינית. היא היתה חלק מרשימה נוראית של 102 קורבנות שנרצחו כתוצאה מהאלימות בחברה הערבית. כתב חדשות 13, עלי מוגרבי והצלם שלו גדעון לב ארי, הותקפו אתמול באורח קשה רק משום שסיקרו את המחאה נגד האלימות שהובילה לרצח הצעירה. לפי דיווחי עיתונאים, תקיפת העיתונאים התרחשה למרות הימצאותם של שוטרים במקום ובמקביל השחיתו הפורעים גם דגלי גאווה ואת האנדרטה שהוקמה שם.

יו"ר (בשיתוף) אגודת העיתונאים ירושלים, עפרה סתת מילוא ומיקי קליין: "על ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי, לפעול מיד כדי להבטיח שהתוקפים יועמדו לדין ובמקביל לאמץ תוכנית להחזרת החוק והסדר לרחובות תוך שמירה על תפקידם החיוני של העיתונאים במרקם החברתי והאזרחי במדינה. אובדן החוק והסדר המאפשר את האלימות המקפחת חיים הוא גם שמאפשר את הפגיעה בעיתונאים המבקשים לסקר ולהתריע על הדברים. התבטאויות הגובלות בהסתה נגד עיתונאים, גם מצד נבחרי ציבור, רק מגבירות את הסכנה הברורה והוודאית לפגיעה בהם ולכן יש להעמיד לדין גם מי מסית נגד עיתונאים ולא להמתין לפגיעה פיזית בהם".

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully