וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע השבוע היו ממש מזעזעים, רק שהם לא קרו מעולם

וואלה! ברנז'ה

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 13:28

מי נפל בפח התקיפה של השר ברקת בבוסטון? ומי זרק על מי ביצה? וגם, הפייק שאפילו במושגי ערוץ 14 עוד לא היה. שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" עוקבים אחר הפער הבלתי נתפס בין המציאות לתקשורת

שבוע נוסף שבו וואלה! ברנז'ה ו"בודקים" מרכזים את מיטב הפשלות מהעת האחרונה של העיתונאים באולפנים, שלא בדיוק נצמדו לעובדות.







.

ערוץ 14 מציג: עריכה מגמתית והטעייה מכוונת

במהדורת החדשות של ערוץ 14 פרסם הכתב מוטי קסטל כתבה אשר חשפה התכתבויות מתוך קבוצה של פעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית.

בסרטון נטען שההתכתבות חושפת את האמת מאחורי מספר המפגינים בקפלן כאשר ישי הדס (אחד מראשי המחאה) מייחל ל-35,000 מפגינים. כמו כן, הוצג שם קטע ישן יותר של מפגינה המוטרדת ממספר המפגינים בקפלן ומדברת על "מצוקה מאוד גדולה".

העובדות: המספר 35,000 לא נכתב בהקשר של מספר המפגינים בקפלן, אלא כציפייה למספר מפגינים בהפגנה שתוכננה להתקיים בנתב"ג. המפגינה דיברה בכלל על ההפגנות המתקיימות בבאר שבע ולא בקפלן. פייק ניוז ערוך, מבושל ומהונדס.

הביצה שהתחפשה

במהלך ראיון שקיימה איילה חסון עם השר עמיחי שיקלי בתכניתה "שבע בערב" בכאן 11 סיפרה חסון על אירוע זריקת הביצה על מפגינים במהלך הפגנת בוקר מול בית השר ברקת בירושלים. מדרך הצגת הדברים ניתן היה להבין כי המפגינים נגד ההפיכה המשטרית הם אלו שזרקו את הביצים.

העובדות: הביצים שנזרקו ליד ביתו של ברקת ופגעו ברכב לא נזרקו על ידי המפגינים, הן נזרקו על המפגינים על ידי עובר אורח שניסה לפגוע בהם, זורק הביצים נעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בומבך בראש

ב"חדשות הבוקר" בקשת 12 הופיע עו"הד אילן בומבך כפרשן משפטי באייטם הקשור לעדות לפיד במשפט נתניהו. הוא הוצג כמומחה למשפט מנהלי ועבירות צווארון לבן.

העובדות: בומבך כיהן לאחרונה כנציג הליכוד בוועדת הבחירות (בבחירות האחרונות), וכיועץ משפטי למזכירות הליכוד. גילוי נאות? הצחקתם.

מה באמת קרה בבוסטון?

בשבוע שעבר הוכה אזרח ישראלי שחי בבוסטון על ידי מאבטחי השר ברקת, לאחר שהאזרח רץ לעברו תוך צעקות בושה. מיד החלו בתקשורת הישראלית לדווח כי השר הותקף וכי התוקף נעצר.

העובדות: כלי תקשורת רבים כלל לא בדקו מה קרה. ברקת לא הותקף. לא היה מגע פיזי בינו ובין האדם שניסה להתקרב אליו - והשיא: האזרח פונה באמבולנס לטיפול בבית חולים לאחר וכלל לא נעצר.

בין הנופלים בפח: אתר ynet, רשת 13, כאן 11 - וערוץ 14.

ביזוי דרמטי נוסף (שלא היה)

בדיון בתכנית "הפטריוטים" בערוץ 14 טענה הפאנליסטית נווה דרומי על חברי הממשלה הקודמת כי: "במהלך כל הזמן שהם היו בקואליציה, אם אני לא טועה, אף אחד מהם לא הגיע לשבעה או הלוויה של אחד הנרצחים או ההרוגים".

העובדות: פייק. שרים רבים הגיעו להלוויות ולניחום אבלים. דוגמאות: בנט הגיע לשבעה של הלוחם נעם רז ז"ל שנהרג בפעילות מבצעית, נחמן שי הגיע להלווית חן פוגל שנהרג בתאונת אימונים.

מדורת ההבלים

בתכנית התיעודית "מדורת השבטים", ששודרה בכאן 11 אמר עו"ד אוון כהן, לשעבר יועץ של נתניהו, כי "המפגינים בבלפור פרצו לתוך מתחם בית ראש הממשלה". נזכיר: לא מדובר בשידור חי או בעוד פאנל ברברת - אלא בסדרה שעוברת עריכה קפדנית.

העובדות: פייק ניוז, לא הייתה פריצה לתוך מתחם בית ראש הממשלה.

בתאגיד בדקו את הדברים, והורידו את הקטע המדובר מתוך התוכנית בדיגיטל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully