וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס קליין בדיון נגד אלי ציפורי: "יש לי נכדה, אני צריכה לראות את הזוהמה הזאת?"

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 19:18

החל הדיון בתביעת לשון הרע של עדת המדינה בתיק 1000 הדס קליין נגד אלי ציפורי, שחשף את כתובתה ולפי התביעה ניהל נגדה קמפיין הכפשה. שופטת בית המשפט המחוזי, תמר אברהמי, דחתה את הבקשה של ציפורי למחיקת התביעה

"אין גבול שלא נחצה במסעו של ציפורי להכתים את אישיותה, לפגוע בלגיטימיות שלה מחוץ לכותלי בית המשפט, לצבוע באופן שקרי ודמיוני את התנהלותה כ'פלילית ועבריינית'", נטען עוד בתביעה

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, תמר אברהמי, דחתה היום (שלישי) את הבקשה של אלי ציפורי למחיקת תביעת הדיבה שהגישה נגדו הדס קליין. היום החל הדיון בתביעה של עדת המדינה בתיק 1000 והשופטת הורתה לעורכי דינה של קליין להגיש כתב תביעה עם תיקונים עד לדיון הבא.

במהלך הדיון, סנגורו של ציפורי, עו"ד אוהד מחרז טען כי מדובר "בתביעת השתקה מובהקת". פעילת הימין פרופסור טליה איינהורן הגיעה לדיון לתמוך בציפורי.

קליין הגישה תלונה במשטרה ומאוחר יותר תביעה נגד ציפורי זאת לאחר שפרסם תמונות של ביתה בטוויטר ולעג לגרסתה בדיון המשפטי בו העידה. בכתב התביעה ציינה כי ציפורי מנהל נגדה קמפיין הכפשה שכלל 187 פרסומים דיבתיים, כולל פרסום תמונת ביתה, המהווה הטרדה ופגיעה בפרטיות. זאת במטרה להלך עליה אימים, לפגוע בלגיטימציה שלה כעדה בתיק ולהפוך אותה ל"שטינקרית ואויבת העם".

כזכור, במהלך עדותה בתיק 1000 קליין, ששמשה כעוזרת האישית של ארנון מילצ'ן, סתרה את גרסת נתניהו בחקירותיו, שטען כי לא ידע על פעולותיה של רעייתו שרה מול המיליארדים איתם היה בקשר. לדברי קליין, נתניהו ידע על משלוחי השמפנייה הוורודה שהועברו לביתו, ואף אישר למילצ'ן לקנות לאשתו תכשיט, לאחר שדרשה זאת".

"אין גבול שלא נחצה במסעו של ציפורי להכתים את אישיותה, לפגוע בלגיטימיות שלה מחוץ לכותלי בית המשפט, לצבוע באופן שקרי ודמיוני את התנהלותה כ'פלילית ועבריינית'", נטען עוד בתביעה.

בין הפרסומים הדיבתיים שמייחסת קליין לציפורי - לפיהם היא "עדת מדינה" ו"מסייעת להפיכה שלטונית נגד נתניהו", "סוכנת משטרתית" ועוד. קליין תובעת מציפור פיצוי בגובה 5 מיליון שקלים בנימוק כי מדובר בהוצאת דיבה שנעשתה בזדון ופגיעה בפרטיות והטרדה בזדון. בנוסף לכך היא מבקשת מבית המשפט שיורה לציפורי לפרסם תיקון והתנצלות על הדברים שכתב.

עו"ד אליעד שרגא והדס קליין בדיון תביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות של הדס קליין נגדו, בימ"ש מחוזי ת"א, 20 ביוני 2023. ניב אהרונסון
הדס קליין ועורך דינה אליעד שרגא/ניב אהרונסון

"יש לי נכדה, אני צריכה לראות את הזוהמה הזאת?"

"יש עיתונאים מכל הגוונים והסוגים. א. בעיניי הוא לא עיתונאי. דבר שני: ההשמצות שלו והפרצופים והציורים שהוא שם עליי כפינוקיו וכנערת ליווי, כשמפניות ככה, כמחשוף ככה. הוא כל כך רחוק מעולמי"

עם סיום הדיון אמרה קליין: "כשיצאתי למסע הזה, הייתי בוכה לאליעד בכל זמן העדות שלי שאני לא מסוגלת לעמוד בדברים הרעים האלה. הייתי מגיעה אחרי עדויות, לא מתעצלת, נוסעת ללהב 433 לאיירפורט סיטי ומגישה תלונות עד אחת בלילה. אגב אני רואה פה אנשים גם בין הקהל הזה שמסתכלים עליהם ובוהים בי והם גם אמרו והוגשה תלונה על זה שאני מצאצאי אווה היטלר ואני יודעת פה בדיוק מי טמר את זה ואני מזהה את האנשים האלה.

"לכן אני שסבי וסבתי היו במחנות עבודה ברומניה, לי יגידו שאני צאצאית של אווה היטלר? אבל כולם ישלמו גם בכתבי אישום פלילי וגם ברף האזרחי. אני החלטתי שאני יוצאת למלחמה הזו א.כצדק פואטי חעצמי, למשפחה שלי, לילדות שלי כי הם הרי לא עצרו בשום דבר, מהמצאת סיפורים כוזבים על גניבות ועל רומן עם הנהג והם לא עוצרים. אין להם משפחה. אין להם ילדים. על מה ומה? על מה פשעתי? הייתי מעדיפה להעיד בתיק פשע של 512, אולי הייתי מוגנת יותר.

"אני מרגישה שאלי ציפורי, בכבודו ובעצמו, רודף אותי. לא עשיתי לו מעולם רע. כשיתעסק עם עובדות, אני אקבל אותן. יש עיתונאים מכל הגוונים והסוגים. א. בעיניי הוא לא עיתונאי. דבר שני: ההשמצות שלו והפרצופים והציורים שהוא שם עליי כפינוקיו וכנערת ליווי, כשמפניות ככה, כמחשוף ככה. הוא כל כך רחוק מעולמי. בסך הכל באתי כאזרחית שומרת חוק. הם יכולים ללעוג על המשפט שלי. הגעתי כשומרת חוק, כאזרחית. התבקשתי לתת עדות. אני מצפה שכל אחד, כולל אלי ציפורי, כשיקראו לו לתת עדות, יספר את כל העובדות שהוא מכיר ולא יסתיר כדי לגונן על מישהו או משהו.

"ולכן אני מרגישה היום שאני אילחם גם בגדולים וגם בקטנים. גם במחוללי הדיבה הגדולים וגם בקטנים שעונים לאלי ציפורי וברפנס לכל פיפס שהוא כותב, הם כותבים עליי דברים איומים. יש לי 3 בנות, יש לי בעל, יש לי משפחה לתפארת, יש לי נכדה ואני צריכה לראות את הזוהמה הזו? מה הם רצו? להרפות את ידיי בעדות? ההיפך! אני הייתי יותר חזקה והייתי יותר איתנה. ידעתי שיגיע היום ואני אטפל בכולם גם במישור הפלילי וגם באזרחי. ואני חושבת שהגיעה העת.

ציפורי מוכר בעיקר בעקבות הביקורת הרבה שהוא נוהג למתוח על הפרקליטות ועל תיקי האלפים, שבהם הואשם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, נגד ציפורי מתנהל מספר לא מבוטל של תביעות דיבה גם על ידי עיתונאים. באחרון בהם, הפסיד לאחרונה ציפורי וחוייב לשלם לכתב המשפטי של כאן 11 אבישי גרינצייג פיצוי של 200,000 שקל.

אלי ציפורי בדיון תביעת לשון הרע ופגיעה בפרטיות של הדס קליין נגדו, בימ"ש מחוזי ת"א, 20 ביוני 2023. ניב אהרונסון
אלי ציפורי, היום בביהמ"ש/ניב אהרונסון

"נפרק את מכונת הרעל הזאת אחת אחת"

בתום הדיון אמר עו"ד מחרז, סנגורו של ציפורי: "הבקשה שלנו לתיקון כתב התביעה התקבלה. הוגשה פה תביעת השתקה קלאסית. כתב התביעה לא ברור, לא מובן ואינו עומד בהלימה להוראות הדין, ומטרתו להשתיק א העיתונאי אלי ציפורי מלבצע את עבודתו נאמנה תוך שהוא נסמך על מה שאוזניו שומעות ועל מה שעיניו רואות".

עו"ד שרגא, סנגורה של הדס קליין, אמר: "כמו שראיתם, כל הטענות של ציפורי כי מדובר בתביעת השתקה נדחו על הסף. צריך להיות ברור שיש כאן מכונת רעל שמנהלת מסע ציד כנגד אדם תמים שבא להיות עד תביעה מטעם המדינה, מילא את חובתו האזרחית ובמקום להוקיר לו תודה, הוא סובל את המסע השמצות המטורף הזה. מסע של מכונת חומצה, מכונת רעל שעובדת 24/7 לפגוע בשמה הטוב, לפגוע בפרטיות שלה, לפגוע בבני משפחתה ואנחנו נשים לזה סוף.

"אנחנו נפרק את מכונת הרעל הזאת אחת אחת. יש כאן עוד פרטנרים לאותו אירוע. גם הם יקבלו את התביעות שלהם. האירוע הזה ייגמר גם כאן בביהמ"ש וגם אנחנו ממתינים להחלטת פרקליט המדינה להגיש כתב תביעה, כתב אישום כנגד אותם אנשים שמטרידים עדה, זו עבירה פלילית וזה מה שהם עשו. הם עשו הכל בכדי להרתיע את הדס, הם עשו הכל בכדי לפגוע באמינות שלה, הם עשו הכל כדי למרר את חייה ועכשיו התחילה מתקפת הנגד והם יצטערו על מה שהם עשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully