וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלוץ הקהילה הגאה": העיתונאי איציק יושע פורש מתאגיד השידור

וואלה! ברנז'ה

27.6.2023 / 9:40

המגיש איציק יושע, אחד הפעילים הבולטים בתקשורת בנושא, הגיש השבוע את תכניתו האחרונה "חלון גאווה" בשידור חי בכאן תרבות בתאגיד השידור, טרם יציאתו לגמלאות. מאז שנות ה-80 יושע פעיל במאבק קהילת הלהט"ב לשיוויון

"זאת הפעם האחרונה. אני עוזב היום בדרך לחיי החדשים שקהילת הלהט"ב ביחד עם כל המחנה הדמוקרטי-ליברלי נלחמים על לב ליבו של הקיום כאן כאזרחים חופשיים בארצם", כך פתח השבוע העיתונאי והמגיש איציק יושע את תכניתו האחרונה "חלון גאווה" בשידור חי בכאן תרבות בתאגיד השידור הישראלי.

יושע הודיע על סיום תפקידו ופרישתו לגמלאות, לאחר עשרות שנים של עבודה עיתונאית בתכניות טלויזיה ורדיו רבות בישראל. מאז שנת 2018 ערך והגיש את התכנית "חלון גאווה", התוכנית הראשונה בשידור הציבורי שעסקה בענייני להט"ב, זאת לצד תכניות נוספות שערך והפיק בתאגיד השידור הישראלי.

בתכנית האחרונה ששודרה השבוע עלו לשידור דמויות בולטות בהיסטוריית הקהילה הלהט"ב בישראל. "בשעה האחרונה של 'חלון גאווה', בחרתי לדבר על חלומות שלא העזנו פעם לחלום ובכל זאת חלמנו, עד שהפכו למציאות כנגד כל הסיכויים. חלומות כמו החלום להיות הורים או החלום שבו אמא יהודיה דתייה מחבקת את בניה ההומואים".

בין המרואיינים שעלו לשידור בתכנית: עברי לידר; הילה פאר, יו"ר האגודה למען הלהט"ב; המשורר יעקב גלעד; עו"ד מיכל עדן, פעילה למען זכויות הקהילה הגאה; זוהר אורבך, מבקר קולנוע ובנה של אילנה דיין; בתכנית השתתפו גם ליאור סורוקה וטל ניסן עורכי המשנה והמפיקים של התכנית בשנים האחרונות.

איציק יושע בתכנית האחרונה באולפן התאגיד/צילום טל ניסן

יושע היה היה מכתבי התרבות הבכירים בעיתונים "חדשות" ו"ידיעות אחרונות". מעורכי התכניות "יאיר לפיד" ו-"לילה גוב 2" בערוץ 2, ו"החוליה החלשה" בערוץ 10. עם סגירת רשות השידור עבר לתאגיד השידור הישראלי שם שימש כמנהל הפרוייקטים בתחנות המוסיקה "כאן 88" ו"כאן גימל". ערך והגיש כאמור את התוכנית "חלון גאווה", ואת "60 החדש" על החיים החדשים בגיל השלישי.

מאז שנות ה-80 יושע פעיל במאבק קהילת הלהט"ב לשיוויון וב-1997 היה יו"ר האגודה למען הלהט"ב. בשנת 2022 קיבל את אות הוקרת השרה לשיוויון חברתי על תרומתו לקידום קהילת הלהט"ב בישראל.

יושע אב לבן, ישי, בהורות משותפת עם ד"ר סיגל גולדין, ראש המכון הישראלי לחקר מיגדר ולהט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully