וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח בוול סטריט ג'ורנל חשף כי גוגל מטעה מפרסמים, ומעורר סערה

וואלה! ברנז'ה

2.7.2023 / 16:23

לפי הדו"ח, כמעט 80% ממודעות הווידיאו ששיבצה הענקית באתרי צד-שלישי לא עמדו בסטנדרט ובכללים שקבעה מול מפרסמים. בעקבות הפרסום, משרדי פרסום מובילים בעולם מייעצים ללקוחות למשוך את הקמפיינים שלהם לפרסום על גבי וידיאו

עוד עלה בדו"ח כי מודעות רבות מסוג TrueView - שתשלום המפרסם עבורן נספר רק אם הגולש בוחר לא לדלג עליהן או רק אם הוא מבצע אינטרקציה עמן - נוגנו באופן אוטומטי באתרים

מחקר של חברת הדאטה למפרסמים Adalytics, שבודק את שקיפות עסקי הפרסום של גוגל ופורסם בוול סטריט ג'ורנל, חשף כי גוגל מטעה מפרסמים בכך שהפרה את סטנדרט עסקאות הפרסום שלה.

לפי המחקר המלא, כמעט 80% ממודעות הווידיאו ששיבצה הענקית באתרי צד-שלישי לא עמדו בסטנדרט ובכללים שקבעה מול מפרסמים. המחקר מבוסס על קמפיינים של למעלה מ-1,100 מותגים, שהמודעות שלהם זכו למיליארדי חשיפות בין השנים 2020-2023.

מהמחקר עולה כי המודעות, ששולבו בסרטוני ווידיאו והופיעו במאות אלפי אתרים ואפליקציות, לא עומדות בהגדרות של גוגל עצמה, כך שמדובר בהטעיית מפרסמים בהיקף פוטנציאלי של מיליארדי דולרים. ללפי המחקר, 73% מסרטוני הווידיאו הופיעו באתרים שלא עומדים בסטנדרטים של גוגל ו-27% בלבד שודרו ביוטיוב או באתרים שכן עומדים בכללים.

עוד עלה בדו"ח כי מודעות רבות מסוג TrueView - שתשלום המפרסם עבורן נספר רק אם הגולש בוחר לא לדלג עליהן או רק אם הוא מבצע אינטרקציה עמן - נוגנו באופן אוטומטי באתרים.

גוגל. רויטרס
גוגל/רויטרס

נראה כי במשך שנים, תקציב מודעות גוגל של מפרסמים מכל הסוגים והגדלים, נוצל ברובו מחוץ ליוטיוב, באתרים חיצוניים שכאמור לא עומדים בסטנדרט של גוגל, ואשר הפרסומות בהם נוגנו אוטומטית, ללא סאונד, בשוליים ובאופן שפגע בחשיפתן לגולשים. חלק מהאתרים המדוברים הם אתרים פיראטיים שמפרים זכויות יוצרים.

לפי דיווח בתקשורת המדיה האמריקנית, בעקבות הדו"ח שפורסם בוול סטריט ג'ורנל' משרדי פרסום מובילים בעולם מייעצים כעת ללקוחות למשוך את הקמפיינים שלהם לפרסום על גבי וידאו.

גוגל מסרה בתגובה כי "המחקר מעלה טענות רבות שאינן מדויקות או משקפות את האופן בו אנחנו שומרים על בטיחותם של המפרסמים שלנו", והוסיפה שהיא אוכפת ביד קשה את מדיניותה לגבי מודעות וידיאו באתרי צד-שלישי, וכן שהיא מסירה בשגרה מודעות מאתרים שותפים שמפרים את המדיניות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully