וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוקש האחרון נוטרל: בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד freetv של קשת

4.7.2023 / 14:15

‏הישג גדול לקשת במאבק מול הוט: בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד מיזם הסטרימינג שלה ושל RGE. "לאחר ששקלנו את מכלול טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה שדין העתירה להידחות"

פרסומת ל-freetv של קשת/צילום מסך

בג"ץ דחה את עתירת הוט נגד freetv, שנידונה בחודשים האחרונים ולמעשה הייתה המכשול האחרון שעמד בפני המיזם של קשת וRGE שכזכור כבר יצא לדרך ועלה לאוויר.

"לפי התרשמותנו' אין לומר בעת הזו כי תהליכי קבלת ההחלטות או תוכנן היו פגומים, באופן שמצדיק את התערבותנו," נכתב בפסק הדין. "לאחר ששקלנו את מכלול טענות הצדדים הגענו לכלל מסקנה שדין העתירה להידחות".

"ההיבטים היישומיים הנוגעים להבטחתה של התחרות ולשמירה על הגיוון הם במידה לא מבוטלת תולדה של בחינה מקצועית הנעשית על-ידי הגורמים האמונים על כך".

בניין קשת. ראובן קסטרו
בניין קשת/ראובן קסטרו

כזכור, הקמת freetv אושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, בהם רשות התחרות בספטמבר 2021 והרשות השנייה ביוני 2022. רשות התחרות קבעה כי "זירת התחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית עודנה נשלטת על ידי שני שחקנים עיקריים (הוט ויס), כאשר הוט היא השחקן המרכזי מבין השניים, והיא גם מוכרזת כבעלת מונופולין בתחום. לעמדת הממונה, לעותרת אינטרס ברור בשימור המצב התחרותי הקיים ובהרחקת מתחרים חדשים מכניסה לשוק".

באוגוסט 2022 עתרה הוט לבג"ץ בדרישה לפסול את אישור הרשות השנייה לעליית השירות לאוויר. באפריל השנה, הרשות השנייה ורשות התחרות תיקפו את עמדתן הברורה לבג"ץ, כאשר רשות התחרות מסרה כי "לעמדת הממונה, ההסדר נושא בשורה תחרותית. לעיכוב כניסת ההסדר לתוקף, לא כל שכן לביטולו, צפויה להיות השפעה שלילית על התחרות ועל רווחת הצרכן." כמו כן קבעה רשות התחרות כי "העותרת בחרה שלא להגיש ערר על החלטת הממונה.... סיכומם של דברים, ואף לאחר בחינת הטענות שהועלו בעתירה, לעמדת הממונה, המיזם אינו צפוי לדחוק מתחרים, או לפגוע בתחרות בשווקים הרלוונטיים".

לפני כחודש עלתה לאוויר freetv במחיר נמוך משמעותית מיתר השחקנים בשוק, זאת על אף ההליך המשפטי שהוט הובילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הוט. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
הוט/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מהוט נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "בג"ץ מותח ביקורת על הרשות השנייה וקובע באופן חד משמעי כי יש להמשיך לבחון את ההתפתחויות בשוק והתנהלות המיזם. על פי ההחלטה, 'הרישיון שניתן אינו בגדר עובדה בלתי הפיכה ויש לבחון באופן נמשך את השלכותיו כמו גם את עמידתה של קשת בתנאים שנקבעו לפעילותה החדשה' - ציטוט מתוך פסק הדין. יחד עם זאת משמעות החלטת בג"ץ מהיום כי האסדרה בשוק התקשורת בכלל ובתחום השידורים בפרט הינה חסרת משמעות, וכי בפועל כל שחקן יפעל כראות עיניו ולפי מיטב שיפוטו ושיקול דעתו. משמעות ההחלטה הינה פירוק מוחלט של המבנים הקיימים בשוק השידורים, HOT לומדת את ההחלטה ותפעל בהתאמה".

הרשות השנייה מסרה בהתייחסות להחלטת בג"צ לדחיית הערעור של הוט על אישור מיזם freetv: "פסק הדין שדחה את עתירת הוט ואישר את החלטת הרשות השנייה מוכיח כי הרשות פעלה באופן מקצועי כמתחייב על פי הוראות הדין ולמען הציבור הישראלי. כידוע, החלטת הרשות השנייה לאישור המיזם כללה תנאים המגנים על היצע ערוצי הטלוויזיה לציבור, התחרות לציבור הצופים והיצירה הישראלית. בעידן של יוקר המחייה, הגברת התחרות פועלת לטובת הצרכן הישראלי".

מ-freetv נמסר: "מברכים על החלטת בית המשפט העליון. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, freetv הביאה לפתיחת התחרות בטלווזיה ובחודשים האחרונים היא מעוררת מהפכה צרכנית של שקיפות, הוגנות והורדת מחירים לכל צרכני הטלווזיה בישראל. לצערנו, מה שעומד לנגד עיניו של מונופול הוט הוא האינטרס הכלכלי בלבד - לשמר את המחירים שהיא גובה מהצרכנים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully