וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים נגד בן גביר: "קול פלסטין" - חברה ישראלית; הסגירה - סתימת פיות

9.7.2023 / 15:55

בארגון עתרו לבג"צ בטענה כי סגירת "מרסל הפקות בתואנה שקרית מהווה פגיעה בחופש העיסוק וחופש עיתונות". מהעתירה עולה עוד כי שני צלמי עיתונות ושלושה כתבים מהחברה אף זומנו לחקירה במשטרה בניגוד לנוהל זימון עיתונאי

איתמר בן גביר מודה לרנ"צ יעקב שבתאי על שירותו כמפכ"ל/ללא

ארגון העיתונאים והעיתונאי אמיר עבאס עתרו היום (ראשון) לבג"צ נגד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המשרד לביטחון לאומי ומשטרת ישראל בעקבות סגירת חברת "מרסל הפקות" שבבעלותו של עבאס. בארגון אומרים עוד כי שני צלמי עיתונות ושלושה כתבים מ"מרסל הפקות" אף זומנו לחקירה במשטרה, וזאת בניגוד לנוהל זימון עיתונאי לחקירה וחיפוש.

לפני פחות מארבעה חודשים חתם השר בן גביר על צו לסגירת פעילותה של מה שכונה ב"ישראל היום" תחנת "רדיו קול פלשתין", תחנת הרדיו הרשמית של הרשות הפלשתינית. התחנה ממוקמת ברמאללה ונקלטת גם בתחומי מדינת ישראל. את תחנת הרדיו מפעילה חברת "מרסל" שבבית חנינא והיא משמשת סניף של התחנה הרשמית ברמאללה. המשטרה הגיעה למקום והודיע לאנשיו על הסגירה. בעיתון "ישראל היום" אף פורסם תיעוד (מטעם השר) של הגשת צו הסגירה.

בצו שעליו חתם השר בן גביר נכתב: "מכוח סמכותי בחוק, הנני מורה למנוע את קיום הפעילות בכל מקום בתחומי מדינת ישראל". עוד נכתב: "הנני מורה למחזיק במקום ולכל אדם אחר המנהל, המפעיל או הפועל במסגרת הפעילות, שלא לאפשר את הפעילות בכל תחומי מדינת ישראל. לא אקבל ולא נאפשר פעילות הסתה ותמיכה בטרור ובמחבלים, לא של הרשות הפלשתינית ולא של כל גוף אחר. מדינת ישראל היא הריבון וכל מי שינסה להילחם בנו, ימצא את עצמו בחוץ".

סגירת ארגונים של החזית העממית לשחרור פלסטין ברמאללה 18/08/2022. דובר צה"ל
סגירת ארגונים של החזית העממית לשחרור פלסטין ברמאללה 18/08/2022/דובר צה"ל

העותרים, באמצעות עורכי הדין אמיר בשה וגלעד זבידה, טוענים כי סגירת "מרסל הפקות" בתואנה שקרית כי מדובר בכלי תקשורת בשם "תחנה פלסטינית" מהווה פגיעה בחופש העיסוק וחופש עיתונות. לדברי הארגון, הם פנו מספר פעמים למשטרה ולמשרד לביטחון לאומו בדרישה לבטל את הצו, אך עד היום לא קיבלו מענה לפניות.

חברת "מרסל הפקות" הנה חברה ישראלית, ועובדיה העיתונאים מספקים שירותים לשורה של כלי תקשורת, לרבות הטלוויזיה הפלסטינאית. בארגון אומרים כי "אין בכך כל פסול, וחברה ישראלית יכולה על פי החוק לקיים קשרים מסחריים עם גופים הפועלים מתוך הרשות הפלסטינית". העותרים מבקשים מבג"צ לבטל את צו הסגירה שהוצא על ידי השר לביטחון לאומי ב-14.3.23.

טרם התקבלה תגובת השר בן גביר לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully