וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות ברחובות גם נגד עיתונאים: צלמי הארץ וידיעות הותקפו ע"י שוטרים

וואלה! ברנז'ה

11.7.2023 / 12:10

צלם הארץ הותקף על ידי שוטרים במהלך סיקור ההפגנה בחיפה למרות שהזדהה כעיתונאי, צלם ידיעות נאזק ונעצר באלימות. בערוץ 14 טוענים כי מפגינים חיבלו בציוד שידור. וכיצד הגיב שר התקשורת? צפו בתיעוד

צלם הארץ רמי שלוש הותקף בהפגנה בתל אביב/פאדי אמון/"הארץ"

המחאה נגד ההפיכה המשטרית בדמות יום השיבושים גובה (כצפוי) מחיר גם מעיתונאים המסקרים אותה: צלם הארץ, רמי שלוש, הותקף הבוקר (שלישי) במהלך סיקור ההפגנה בחיפה. שלוש סיפר שהזדהה כעיתונאי ולמרות זאת שוטרים ריתקו אותו באלימות לקרקע ועיכבו אותו למשך זמן מה.

בנוסף, צלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן נעצר ונאזק באלימות על ידי משטרת חיפה. הוא הובא לתחנה ומטופל על ידי עורכי דין.

מאוחר יותר, כך לפי ערוץ 14, מספר מפגינים חיבלו במצלמה של צלם הערוץ שנמצא יחד עם הכתב עתי שלו, גנבו חלק מהציוד ונמלטו מהמקום. בערוץ מסרו כי תוגש תלונה במשטרה.

כתב ערוץ 14 הותקף בהפגנה בתל אביב/צילום גולשים
שר התקשורת שלמה קרעי בחר להגיב רק על צוות חדשות 14: "לא תוקפים עיתונאים בישראל. האנרכיסטים ברחובות עוברים כל גבול"

מאגודת העיתונאים ירושלים נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה את האלימות נגד צלם הארץ במהלך סיקור הפגנה בחיפה. בחודשים האחרונים היינו עדים לעשרות מקרים של אלימות כלפי עיתונאים ועובדי תקשורת, בעיקר סביב סיקור אירועי המחאה".

יו"ר אגודת העיתונאים (בשיתוף) עפרה סתת מילוא ומיקי קליין: "אנו קוראים למשטרת ישראל להגן על חופש הפעולה של אנשי התקשורת וצוותי השטח הנשלחים לסקר את האירועים, ובוודאי שלא לנקוט נגדם באלימות. חופש הביטוי והעיתונות הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה והוא תלוי בשמירה על חירותם ושלומם של כל העושים במלאכה".

יו"ר ארגון העיתונאים והעיתונאיות נורית קנטי: "על מפכ"ל המשטרה מוטלת האחריות להבהיר לכל השוטרים הפרוסים בשטח כי העיתונאים הנמצאים במוקדי ההפגנות ומסקרים אותן, מבצעים את שליחותם הציבורית. התמונות של צלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן מובל לניידת באזיקים ושל צלם הארץ רמי שלוש, מוטח לארץ ומעוכב לדקות ארוכות, הן בלתי נסבלות. אנו קוראים למשטרת ישראל לשחרר במיידי את הצלם העצור ומצפים מהשוטרים לפעול באופן כזה שהעיתונאים יוכלו להמשיך לבצע את עבודתם".

שר התקשורת שלמה קרעי בחר להגיב רק על צוות חדשות 14: "לא תוקפים עיתונאים בישראל. האנרכיסטים ברחובות עוברים כל גבול, וגורמי האכיפה, בראשות היועמ"שית, מתעלמים או מעודדים. זו הדמוקרטיה של מר לפיד ומיסטר גנץ, וזוהי חרפתה של האופוזיציה - המופקרת ביותר בתולדות ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully